Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura W
#49406
Vandaag ben ik bij de kippenboer op de markt geweest, want ik wilde eindelijk wel eens met botten gaan beginnen. Hij had geen kippennekken. :( Dat was afval. Hij wilde me wel allerlei andere dingen verkopen, zoals drumstick of poten (heb geen verstand van vlees) dat kon ik wel koken voor de hond, en daar zat ook veel meer vlees op (de man begreep de bedoeling niet echt geloof ik ???)

Hoe kom ik nu aan kippennekken? In het bottendocument hebben ze het over kippennekken om mee te starten, maar die kan ik dus niet krijgen. :( Wat is een goed bot om als eerste bot te geven? Molina staat al een kleine twee maanden op vers. Eerst deels en nu al weken helemaal.

Misschien een hele stomme vraag :-[, maar al het vlees (behalve varken natuurlijk) uit de supermarkt is rauw eetbaar voor de hond? Ik kan dus gewoon een runderlap, riblap e.d. aan haar geven, zo heel en rauw. Ik vind het kantenklaar rauw prima voer, maar het is zo hap-slik-weg. Daarom ook dat ik met botten wil beginnen. Een runderlap is alvast wat te kauwen. ;)
Door Lupa
#49410
kippenkarkassen is ook een zachte bot, het is wel hap slik weg, die kun je bij carnibest bestellen.
Maar je bent nu al 2 manden bezig met versvlees, dan kun je toch aan de echte botten beginnen?
ga naar de islamiet en vraag naar kalf of lams botten (die gooien hun weg) dan kun je lamribbjes kopen(het is wel duurder)
ik geef hier aan mijn honden kippenbouten en vleugeltjes , maar goed inlezen over de botten, als je hon te gulzig is mischin eerst platslaan(de vleugeltje of bout)
als ik nieks in huis heb dan haal ik gewoon vlees bij de supermarkt, rundervlees, ben je alleen veel duurder uit.
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 04 feb 2004, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jelle
#49422
Laura W schreef: Vandaag ben ik bij de kippenboer op de markt geweest, want ik wilde eindelijk wel eens met botten gaan beginnen. Hij had geen kippennekken. :( Dat was afval. Hij wilde me wel allerlei andere dingen verkopen, zoals drumstick of poten (heb geen verstand van vlees) dat kon ik wel koken voor de hond, en daar zat ook veel meer vlees op (de man begreep de bedoeling niet echt geloof ik ???)

Hoe kom ik nu aan kippennekken? In het bottendocument hebben ze het over kippennekken om mee te starten, maar die kan ik dus niet krijgen. :( Wat is een goed bot om als eerste bot te geven? Molina staat al een kleine twee maanden op vers. Eerst deels en nu al weken helemaal.

Misschien een hele stomme vraag :-[, maar al het vlees (behalve varken natuurlijk) uit de supermarkt is rauw eetbaar voor de hond? Ik kan dus gewoon een runderlap, riblap e.d. aan haar geven, zo heel en rauw. Ik vind het kantenklaar rauw prima voer, maar het is zo hap-slik-weg. Daarom ook dat ik met botten wil beginnen. Een runderlap is alvast wat te kauwen. ;)
Hij zal toch niet de enige in de wijde omtrek zijn die kip verkoopt? Niet naar hem luisteren, en een ander zoeken. Elke zelf-uitbenende poelier heeft nekken e/of karkassen. En als je karkassen hebt mét nek eraan kun je die altijd nog eraf snijden en daar mee beginnen, leg je de rest vast in de vriezer voor als je zover bent.

Waar woon je ergens? Misschien kan iemand je een tip geven waar je moet zijn...

Voor ik mijn adressen bij elkaar had heeft het ook even geduurd, al had ik met de kippen erg mazzel omdat de eerste poelier die ik aansprak raak was. Meestal is het even een paar keer proberen.
Door Laura W
#49502
Stom, helemaal niet aan gedacht. :-[ We wonen in Uithoorn, maar dit jaar verhuizen we hopelijk weer naar Amsterdam. :) In Uithoorn is zojuist een islamitische winkel/slagerij geopend. De eerste bij mijn weten. Daar zal ik dan toch eens gaan kijken. De poelier is gesloten, daar zit dus nu die islamiet, en verder is er voor zover ik weet niets op dat gebied in Uithoorn, alleen van die luxe slagerijen, met meer 'poespas' dan vlees.

Ik kan dus beginnen met kippenkarkassen, lamsribben, kalfsribben, kippenvleugels (mits ingeknipt ;)) en kippenbouten. Kippenbouten, zijn dat die grote dingen? Ik zie in de supermarkt bouten en drumsticks liggen, wat is het verschil daartussen en wat kan ik beter geven?

Sorry, ik eet zelf nauwelijks vlees en al helemaal niet zulke dingen :P. Ik heb echt weinig verstand van vlees. Ik vindt het al heel wat dat ik haar eten aan durf te raken, ik heb echt een afkeer van vlees en helemaal als het rauw is. Gelukkig hoeft mijn hond daar niet onder te lijden. ;D
Door Yorick
#49520
Hoi Laura,



Ik heb mijn hond als eerste een kippevleugel gegeven, ik heb deze wel ingeknipt en moet toegeven dat het geen schrokker is, hij bijt alles netjes stuk en slikt dan in dus hele stukken krijgt ie niet binnen en het toch geen kleintje! Ook ik heb moeite om aan kippennekken te komen hoor, ben er nog niet aangeraakt en wil mijn kleinste hondje eerst dit laten eten want dat is pas een schrokkop!

De aanhouder wint, blijven zoeken!

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door