Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#559611
Jonas is gek op eend.Nekjes,karkasjes,ze gaan er in als zoete koek.Ik haalde dit altijd bij het CB-verkooppunt,maar heb nu eendebouten van Islam Centrum en die moet ie dus niet.Het vlees is ook veel donkerder dan de eend van het CB-punt,misschien een andere soort(wild i.p.v. tam?)
Heeft iemand een verklaring voor zijn hongerstaking? ???
Door roefus
#559614
Nou, ik ben geen expert in de eendensoorten.
Maar ik weet wel zeker dat er verschil in eeind is en dus waarschijnlijk ook in smaak.
Koop ik peking-eend, dan is die echt heel anders van kleur, structuur dan in vergelijking bijvoorbeeld met de eendenpootjes van het Islam Centrum (die vrij klein, donker-gekleurd zijn).
Islam Centrum krijgt die eenden uiit Frankrijk, kan me voorstellen dat dat een geheel ander ras is.
(de pekingeend die ik koop, komt bijv. uit Harderwijk en is veel groter).
Door roefus
#559615
Alhoewel...aan alles valt te wennen.
Ik zou het toch niet opgeven en blijven aanbieden.
Door Laura2004
#559616
Kai die at ook de eendennekken van carnibest, maar van het Islam centrum weigert hij ze te eten, hij vindt het echt smerig. Ziggy die eet alles ::)
Door roefus
#559620
Hier wordt het ook gewoon gegeten. ::)
Maar ik zie en ruik duidelijk dat er verschil inzit.
Dus zal het ook verschillend smaken.
Door tieneke
#559621
roefus schreef: Hier wordt het ook gewoon gegeten. ::)
Maar ik zie en ruik duidelijk dat er verschil inzit.
Dus zal het ook verschillend smaken.
Misschien super oude eenden :-\
Gebruikersavatar
Door Miekie
#559623
ik heb net de eendepoot die Jonas niet lust aan mijn andere hond voorgehouden en die lust het wel!terwijl die dus de eend van het CB-punt niet lust... ::)
Ik zal het Jonas wel nog aanbieden,hij doet altijd moeilijk over nieuwe dingen,wat de boer niet kent dat vreet hij niet!
Door roefus
#559640
Miekie schreef: ik heb net de eendepoot die Jonas niet lust aan mijn andere hond voorgehouden en die lust het wel!terwijl die dus de eend van het CB-punt niet lust... ::)
Ik zal het Jonas wel nog aanbieden,hij doet altijd moeilijk over nieuwe dingen,wat de boer niet kent dat vreet hij niet!
;D ;D ;D

Zo zie je maar weer: er zit smaakverschil in :D
Gewoon een ander soort eend.
Door Demi en Eyra
#559793
Bij mij aten de monsters het ook niet, wanneer ik er een paar rake klappen op geef met een bijltje, (tot in het bot)dan eten ze het wel..... Misschien het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door Miekie
#560040
Ik heb net een 2e poging gedaan om Jonas aan de islam-eend te krijgen.Inmiddels had hij zoveel trek dat hij 3 v/d 4 bouten heeft opgegeten,ook het feit dat mijn andere hond erg veel belangstelling had,heeft geholpen!ben benieuwd of hij het de volgende keer gelijk eet..de boer kent het nu,dus misschien vreet hij het wel
Door Laura2004
#560047
Kai heeft ze ook een keer met lange tanden opgegeten en ook weer uitgekotst. Als Kai iets niet lust en hij eet het op kan ik er gif op innemen dat hij het weer uit gaat kotsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door