Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joris
#556615
Ik lees wel eens in de posts dat er mensen zijn die brokken en Barf door elkaar voeren. Ik dacht dat dit niet mogelijk was omdat het maagzuur dan van een andere zuurgraad is. Wie kan mij dit uitleggen. ???

groeten Peter
Door Antonia
#556689
Joris schreef: Ik lees wel eens in de posts dat er mensen zijn die brokken en Barf door elkaar voeren. Ik dacht dat dit niet mogelijk was omdat het maagzuur dan van een andere zuurgraad is. Wie kan mij dit uitleggen. ???

groeten Peter
Je zit al aardig op het goede spoor. Onderdeel van een goed gevarieerd Barf menu zijn rauwe bevleesde botten. Om die botten te kunnen verteren moet het maagzuur zuur zijn. In brokken zitten vrij veel granen verwerkt, deze zorgen er voor dat het maagzuur minder zuur wordt. En daardoor kunnen de botten dan weer niet goed verteerd worden. Het combineren van brokken en Barf kan dus wel (alhoewel ik dat zelf niet zal doen) maar je neemt met name met het voeren van de botten wel een risico. Of misschien is het nog beter om te zeggen: je neemt met het voeren van de brokken een risico, die zou ik weglaten uit het menu.
Door Lizzy
#556695
Antonia schreef: Je zit al aardig op het goede spoor. Onderdeel van een goed gevarieerd Barf menu zijn rauwe bevleesde botten. Om die botten te kunnen verteren moet het maagzuur zuur zijn. In brokken zitten vrij veel granen verwerkt, deze zorgen er voor dat het maagzuur minder zuur wordt. En daardoor kunnen de botten dan weer niet goed verteerd worden. Het combineren van brokken en Barf kan dus wel (alhoewel ik dat zelf niet zal doen) maar je neemt met name met het voeren van de botten wel een risico. Of misschien is het nog beter om te zeggen: je neemt met het voeren van de brokken een risico, die zou ik weglaten uit het menu.
Dit vind ik een briljante conclusie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door