Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#553588
Ik heb vandaag geitenribben binnengekregen maar helaas zijn het kilo stukken dit kan ik dus niet aan mijn bullekes voeren. 1 stuk is wel voor 3 porties. Nu wil ik dit dus gaan snijden/zagen. Welk hulpmiddel is hier het beste bij???

GRaag met plaatje weet ik wat je bedoelt ;D
Door Joshii
#553604
ik heb de geitenribben van het Islam Centrum en die snijd ik gewoon met een mes tussen de ribben door. Voor Nuka per 2 en voor Fred per 3 of 4, afhankelijk van de lengte.
Of wil je ze in de breedte gaan zagen?
Laatst gewijzigd door Joshii op za 20 mei 2006, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#553668
Hier gaat alles doormidden met behulp van de kleine of grote bijl ;)
Hierna wordt ie weer gebruikt om hout te hakken ;D ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#553705
Bullekes schreef: Ik heb vandaag geitenribben binnengekregen maar helaas zijn het kilo stukken dit kan ik dus niet aan mijn bullekes voeren. 1 stuk is wel voor 3 porties. Nu wil ik dit dus gaan snijden/zagen. Welk hulpmiddel is hier het beste bij???

GRaag met plaatje weet ik wat je bedoelt ;D
Je kunt ze het beste laten zagen bij de slager. Die heeft een lintzaag en thuis is het toch een stuk onhandiger.
Door Lizzy
#553713
Wij kopen altijd hele ribpartijen en snijden standaard de ribben thuis in porties. Met een mes door het vlees heen snijden en dan met een vleesbijltje (op hakblok) het laatste wervel-deel doorklieven met een bijtje. Kind kan de was doen!
Door tieneke
#553717
Lizzy schreef: Wij kopen altijd hele ribpartijen en snijden standaard de ribben thuis in porties. Met een mes door het vlees heen snijden en dan met een vleesbijltje (op hakblok) het laatste wervel-deel doorklieven met een bijtje. Kind kan de was doen!
8)
Door Cindy de Wolf
#553727
Rovanna schreef: Je kunt ze het beste laten zagen bij de slager. Die heeft een lintzaag en thuis is het toch een stuk onhandiger.
Dat had ik ook gevraagd maar (ik heb ze namelijk vandaag bij Jolan gebracht) maar daar hadden ze blijkbaar geen tijd voor. Ik had gevraagd per 3 ribben en voor mijn eigen honden 20kilo per 5 a 6 gevraagd en 10kilo per 3. Aangezien het een behoorlijk grote bestelling was heb ik dit dus telefonisch doorgegeven en ook voor mij was het een domper toen ik thuis kwam en uitpakte en zag dat ik het alsnog zelf kon doen. Je moet er dus echt bij blijven. Ik heb het 'voordeel'dat er bij mij ongeveer een kilo per maaltijd op 5 honden doorheen gaat en ik ze dus per stuk kon verpakken om ze op het moment van geven in de juiste maat te zagen.

Cindy
Door Bullekes
#553823
Dan maar maandag efkes een scherpere bijl halen want het hakbijltje van de messen komt er niet doorheen :( Het komt goed
Gebruikersavatar
Door Angelique
#553902
Bullekes schreef: Dan maar maandag efkes een scherpere bijl halen want het hakbijltje van de messen komt er niet doorheen :( Het komt goed
Nee, die doen het meestal niet zo goed. ;D Ik heb een Solea slagersbijl 0,8. Die doet het wel lekker ;D
Door pallas
#553939
Angelique schreef: Nee, die doen het meestal niet zo goed. ;D Ik heb een Solea slagersbijl 0,8. Die doet het wel lekker ;D
Die wil ik ook nog wel hebben zijn ze erg duur?
Ik hak nu nog met een gewoon bijltje (van de scouting ;) )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#553943
pallas schreef: Die wil ik ook nog wel hebben zijn ze erg duur?
Ik hak nu nog met een gewoon bijltje (van de scouting ;) )
Heb het even nagekeken, tis een 0,75 (klein detail)

Volgens mij liggen ze bij Ven/sligro zo voor rond de 30 euro.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door