Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door workingmalinois
#547928
Heb vanmorgen fantastische koopjes kunnen doen aan -50% in de Makro :D :D

- 10kg kippenbouten
- 4 kg kalkoenlever
- 3 kg kalkoenmagen
- een paar hele konijnen (niet versneden)

Ik was een beetje teleurgesteld omdat er geen zalmkoppen waren, maar dit maakte het wel goed :D

Mijn vraag nu: mag ik een gans konijn aan mijn Mechelaars geven of kan ik het beter versnijden (volgens mij moeten ze het wel aankunnen, maar ik vraag het toch liever :-[)
Ik veronderstel dat ik dat dan als een volledige dagportie mag beschouwen met de juiste verhoudingen? Ze eten normaal ongeveer 1kg per dag.
Door Filou
#547954
Hoe lang barfen ze al? Ik barf sinds oktober 04, en geef sinds kort volledige kippen, ook zonder probleem...

Ik denk niet dat het een probleem zou vormen... en ja, inderdaad als een dagportie beschouwen. :)

Als ik filou een volledige kip van 800gr zou geven, dan krijgt hij de volgende dag niets. Filou zn dagportie is 300 à 400gr. :)
Door Lizzy
#547978
[quote="workingmalinois"]
Heb vanmorgen fantastische koopjes kunnen doen aan -50% in de Makro :D :D

- 10kg kippenbouten
- 4 kg kalkoenlever
- 3 kg kalkoenmagen
- een paar hele konijnen (niet versneden)

Ik was een beetje teleurgesteld omdat er geen zalmkoppen waren, maar dit maakte het wel goed :D

Mijn vraag nu: mag ik een gans konijn aan mijn Mechelaars geven of kan ik het beter versnijden (volgens mij moeten ze het wel aankunnen, maar ik vraag het toch liever :-[)
Ik veronderstel dat ik dat dan als een volledige dagportie mag beschouwen met de juiste verhoudingen? Ze eten normaal ongeveer 1kg per dag.
[/quote]

Zeker een fantastische koop!

Ja hoor, ik vind dat je wel een heel konijn kunt voeren. Dat is qua portie prima (wat wegen ze? Vast ongeveer 1 kilo?) en ook is de verhouding prima. Zitten de organen er ook nog bij? (dat is helemaal schitterend namelijk!).
Door herder_lover
#548005
konijn is goed te doen hoor. Afhankelijk van wat de konijnen wegen zou het gewoon 1 maaltijd zijn. Ik geef het hier ook aan mijn Belgjes. Maar hier geef ik dan "rabbit"en die wegen gemiddeld 1,4 kilo (zonder vacht, kop, ingewanden). Dus dat is mooi een dagmaaltijd voor Saiko. Ik hak het dan in porties opmdat hij meerdere keren nog op een dag eet.

Laat ze genieten ;D
Door workingmalinois
#548147
ze wegen ongeveer 1.3kg. Lever en nieren en kop zitten erbij, de rest is eruit.
Ze lusten konijn, maar meestal is het konijnragout dat ik kan kopen. Ze zullen wel hun werk hebben met een heel konijn ;D
Door Buddy
#548922
Ligt dat gewoon in de rekken of vraag je dat speciaal aan iemand van de beenhouwerij?
Door tieneke
#548987
Buddy schreef: Ligt dat gewoon in de rekken of vraag je dat speciaal aan iemand van de beenhouwerij?
Ligt gewoon in de speciale versvlees-afdeling.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door