Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#544329
ik voer ongeregeld, en dat komt omdat ik van mezelf nogal 'ongeregeld' ben.
Ik voer wel twee keer per dag, die regel heb ik dan wel weer ;D
Geloof dat Roef het wel goed vindt.
Hij is van de soort 'komt het niet nu, dan komt het een uurtje later'.
Dus we passen wel bij elkaar.
Door Truus
#544330
Lupa schreef: hier voer ik 1x per dag laat in de middag

toen ik 2x per dag voerde merk ik dat de honden meer op eten waren(gek he)
Hier hetzelfde ;) en als ik het zou verdelen, krijgen ze per keer zo weinig zodat ze nooit een vol gevoel krijgen.
Dit werkt veel beter.
Laatst gewijzigd door Truus op za 06 mei 2006, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#545699
ik ben er nog niet helemaal uit over dat 1 x per dag eten geven.
ik ben nu zo dat ik het ontbijt 1/3 vn de dagportie geef, ik merk dat wanneer er alleen kip (lichtverteerbaar) in het ontbijt zat, ze smiddags gal gaat spugen.
Dus vandaar dat ik een beetje huiverig ben voor 1 x per dag. Wel ben ik nu langzaam de ochtendmaaltijd aan het verkleinen zodat ze savonds gewoon een vol gevoel krijgt. als ik merk dat dat verkleienen steeds beter werkt, dan ga ik over op 1 x per dag. Dat is mijn strategie op dit moment.
Door Sella
#551676
Wij voeren 2 keer per dag.
In de ochtend tussen 7 uur en 11 uur en in de avond tussen 18 uur en 23 uur.
Oke hij wordt wat onrustig als ik rond deze tijd nog niet gevoerd heb maar geef ik niets wordt hij niet vervelend gelukkig.
Van de week waren we onverwacht weg van huis en tja met brokken lag er wat in de auto en nu niet natuurlijk. Wij gingen een burger king halen waarbij ik de salade met gegrilde kip nam. Een diepe zucht vanaf de vloer toen hij rook wat er gegeten werd. Neem ik ook een wopper krijg ik het nooit op en krijgt hij een stukje vlees.
De salade krijg ik ook nooit op dus dan groenvoer das toch jammer he voor ons dier.
Maar heel berustend dat we nog hier en daar heengingen. Ook geen drollen snaaien(zelfs de konijnenkeutels laten liggen de kanjer ;D)
Maar als ik hem geen eten mag geven omdat er een foto in de loop van de middag genomen moest worden en mogelijk een roesje dan begon hij toch wel tegen 3 uur geel schuim met heel veel moeite te braken.
Dat was nog wel op brok. Met cb heb ik het nog niet meegemaakt dat hij misselijk werd.
Is vasten met een gevoelig maag/darm stelsel niet het pesten van de hond?
Of zou ik dat zeg in augustus eens uit kunnen proberen omdat hij dan toch goed gewend op kvv en deels barf moet zijn?
Door Bernadette
#552392
Wij geven drie/vier keer in de week. Bij de oudste ging het wel eens mis, dat is makkelijk op te vangen met het geven van een paar lepels yoghurt.

Ik merk hier geen verschil in gewicht!
Door Lafje
#552484
Olaf krijgt 2x per dag, niet echt op vaste tijden. Alles in 1 keer lijkt me voor hem wel errug heftig. Van de eerste paar weken CB/barf viel hij af, nu gaat het goed.

Toen hij begon met vers/rauw, at hij opeens weer poep >:(........ Na een paar maanden doet ie dat niet meer, gelukkig :D. Gras eten doet hij ook regelmatig, hij braakt het niet meer op met gal na die tijd. Extra groentemaaltijd voor hem! Nou ja, vreemde beesten af en toe! ;)

Groetjes, Linda
Afbeelding
Door Borke
#552507
Uh... gisteren waren we dus vergeten om Borke eten te geven.
Ik vroeg me al af waarom hij zo zeurderig was de hele avond, toen we hem uitlieten wist ik het opeens.
Toen heeft hij nog een heerlijk souper gehad voordat we gingen slapen.
Dat is me nog nooit overkomen toen we 2x per dag voerden...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#553562
Nou ik ben inmiddels zover dat ik het een beetje afwissel. Soms 2x per dag en soms 1x. Heb gemerkt dat Joris (1 jaar, 9 kg, 300 gram per dag) er echt moeite mee heeft om zijn portie in een keer op te eten. En als hij nou aan de dikke kant was, was dat geen probleem. Joris is echter behoorlijk schraal en kan geen gewicht missen. :-\ :-\

Hij is echter wel weer zo dat, op het moment dat hij iets krijgt dat ie echt lekker vindt (kip, kip, kip en nog eens kip is duidelijk favoriet), hij wel alles op kan! :-X ::) Maar goed 't is niet anders. Ik heb het echt geprobeerd met hem niets anders te geven en de volgende dag weer voor te zetten, maar ik vrees dat zijn adem langer is dan de mijne...... :-[ :-[ :-[ Hij eet dan gewoonweg niet.

Nu geef ik ze, als ze kip krijgen, 1x per dag (dat komt wel op) en anders voer ik Joris 's ochtends 150 gram en Joep een ieniemienie hapje (anders vind ik het zielig, ja ja.... ik weet het) en 's avonds het grootste deel.
Door Femke
#553740
Pauline schreef: Nou ik ben inmiddels zover dat ik het een beetje afwissel. Soms 2x per dag en soms 1x. Heb gemerkt dat Joris (1 jaar, 9 kg, 300 gram per dag) er echt moeite mee heeft om zijn portie in een keer op te eten. En als hij nou aan de dikke kant was, was dat geen probleem. Joris is echter behoorlijk schraal en kan geen gewicht missen. :-\ :-\

Hij is echter wel weer zo dat, op het moment dat hij iets krijgt dat ie echt lekker vindt (kip, kip, kip en nog eens kip is duidelijk favoriet), hij wel alles op kan! :-X ::) Maar goed 't is niet anders. Ik heb het echt geprobeerd met hem niets anders te geven en de volgende dag weer voor te zetten, maar ik vrees dat zijn adem langer is dan de mijne...... :-[ :-[ :-[ Hij eet dan gewoonweg niet.

Nu geef ik ze, als ze kip krijgen, 1x per dag (dat komt wel op) en anders voer ik Joris 's ochtends 150 gram en Joep een ieniemienie hapje (anders vind ik het zielig, ja ja.... ik weet het) en 's avonds het grootste deel.

ik ken het hoor, Loebas is een leut met eten vooral als hij moeite moet doen (ribben, pens, karkassen). En hij is ook beslist niet te dik.
Dan zeg ik wel eens in een boze bui dat ik de volgende keer brokken bij de aldi meeneem voor hem
Laatst gewijzigd door Femke op za 20 mei 2006, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#553825
Femke schreef: Dan zeg ik wel eens in een boze bui dat ik de volgende keer brokken bij de aldi meeneem voor hem
Volgens mij at Joris ze nog op ook! :-X :-X :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door