Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#541221
Na lang nadenken heb ik een vrieskist gekocht.
(ik heb al een kleine ladenvriezer).

In de ladenvriezer liggen nog rollen carnibest(als de hondjes uit logeren gaan).
Een la met orgaanvlees in zakjes. (hart/nier/lever)
Een la met groentenmix.
Een la met kippennekken.

In de vrieskist staat op de bodem 2 klapkratten. 1x voor de geitenribben 1x voor de lamsribben.
Hierbovenop staat een krat voor het herten en struivogelvlees.
Daarnaast heb ik kleinere mandjes voor vis, pens.
In de hangmanden bovenin ligt de kip- en eendenkarbonades en kipvleugels.
In aparte zakken zit paard/rund/lam.
Alles voor 3 honden afgemeten en v.v. etiket met onderwerp/gewicht/datum.

Maar die plastic zakken ga ik vervangen voor die bigshoppers.

Het handige van een vrieskist is dat je gewoon even vreemde vormen of veel vlees erin kan stouwen tot je tijd hebt om het in porties te verdelen.

Alleen moet ik nog een schema maken hoeveel porties ik van elk heb zodat ik weet wanneer ik wat bij moethalen.

Bij mij moet het georganiseerd, daar krijg ik een blij gevoel van ;D

Karin
Door Bullekes
#541255
roefus schreef:
En met die lades blijft het voor mij overzichtelijk en vind ik alles.
heb ik ook voor mijn vriend gedaan is het gemakkelijker om iets te vinden ik weethet wel te liggen want ik zorg het meest voor de honden maar als mijn vriend een dagje voor ze moet zorgen moet hij het ook weten hihih
#541309
Toen ik nog een kist had gebruikte ik ook klapkratten, dan hou je tenminste engiszins overzicht. En op de motor pasten van die Curver bakken, daar ging het kattenvoer in. Je verliest idd wel iets aan ruimte maar je kunt tenminste vinden wat je zoekt. Maar toen er een nieuw apparaat moest komen heb ik wel voor de kast gekozen, veel overzichtelijker en handiger vind ik.
Was trouwens wel lachen in de winkel, vroeg ik de verkoper naar invriescapaciteit, zegt hij ach, voor met z'n tweetjes vries je toch niet zoveel tegelijk in, of heeft u een volkstuintje? Ik: nee, maar wel 2 honden en 5 katten, en als ik ga inslaan kom ik minstens met 25 kilo thuis en als het meezit met 50. Had je dat hoofd moeten zien ;D ;D ;D
Door EdwinK
#541416
Erna schreef: Ghehehehe.. Laat dat maar aan manlief over en het komt allemaal goed. Die is lekker georganiseerd en ik ben alleen maar chaos, chaos en chaos.
Kan die dan even bij mij langs komen :)
Door Bernadette
#542519
Ik heb een nieuwe ladenvriezer besteld met 7 lades. Kan niet wachten.

Nu hebben we er eentje met vier lades. De bovenste (kleinste) ligt fytomix en eendagskuikens.

Daarna een la met alleen maar pens.
Daarna een la met alleen maar spiervlees (runderkopvlees en paardensnippers)
Daarna een la met hazenkarkassen en vissenkoppen.

Ik kan niet groot inkopen, dit zijn de basisdingen die ik in huis heb. Voor de katten ligt meestal in onze vriezer nog wat... En dat wil ik dus eigenlijk niet, wij eten geen vlees en ik wil dat gescheiden houden.
Door *Robin*
#542528
ik heb maar 1 la om te "organiseren" :P
Als er een hond bij komt in een ander huis *plaatsgebrek* dan koop ik ook zo'n ladekast. nu doe ik kleine plastic zakjes in van die hersluitbare diepvrieszakjes en daar schrijf ik op wat erin zit. ik heb dus een zakje kuikens een zakje rund, lam, kip, konijn, paard, orgaan van lam, orgaan van kip enz enz
Door Borke
#543375
Ik had het perfect georganiseerd met per lade een diersoort en een lade met orgaanvlees.
Dat ging geweldig, todat ik 100 kg Carnibest voor de katten kocht en ik zowel het tafelmodel vriezer (4 lades) als meer dan de helft van de grote vriezer voor de katten in gebruik had (ja en ook nog een lade van onze eigen vriezer).
Nu heb ik maar 3 grote lades voor de hond beschikbaar waar ik alles in gelabelde tassen heb zitten.
Inmiddels is het tafelmodel weer leeg en staat die uit (dat scheelt weer stroom) en zit ik met het dilemma of ik weer voordelig 100 kg voor de katten in zal kopen (Waar ik 100 dagen mee doe) of dat ik toch liever wat meer betaal en meer ruimte voor de hond overhoudt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door