Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#537208
workingmalinois schreef: @judith:

Heeft je hond dan een maagtorsie gekregen van pens?
En heeft de DA dan de maag niet vastgelegd?

Onze Gast heeft ook een torsie gehad, door het te gulzig eten van brokken, maar ik geef ze nu dikwijls een lap runderpens van ongeveer 1kg.
Daar liggen ze dan rustig aan te knagen (nou ja, "rustig" is veel gezegd wat Gast betreft, maar met zo'n grote lap kan hij gewoon niet schrokken).
Nee,niet van een lap lens,maar van kippelevertjes,maar dat moet van het schrokken komen,want daarna kreeg ie er last van.hij eet zo ontzettend schrokkerig zijn eten naar binnen en dan komt er ook gelijk een hoop lucht mee.
Een maandje later ofziets kreeg hij ook weer last ervan,ook weer na het schrokkerig eten.Het liep gelukkig goed af,na een boertje had hij nergen last meer van.Dus vandaar dat ik die lap pens wil vasthouden,dan kan hij iig niet meer zo schrokken.

Ja,zijn maag is vastgezet,maar dat geeft geen garantie dat het weer niet gebeurt. :(
Door workingmalinois
#537209
quote judith:
Een maandje later ofziets kreeg hij ook weer last ervan,ook weer na het schrokkerig eten.Het liep gelukkig goed af,na een boertje had hij nergen last meer van.Dus vandaar dat ik die lap pens wil vasthouden,dan kan hij iig niet meer zo schrokken.

Ja,zijn maag is vastgezet,maar dat geeft geen garantie dat het weer niet gebeurt. (einde quote)


Dat het de tweede keer goed afliep is te danken aan het vastzetten. Je hond kan nog steeds dilateren (gas ontwikkelen) maar doordat de maag vastzit, keert ze niet meer en kan het gas ontsnappen.

Het kan echter gebeuren dat de maag na verloop van tijd terug loskomt van de buikwand en dan is er natuurlijk terug risico.
Door Borke
#537508
Geef Borke een lap pens en hij kauwt het heel erg langzaam naar binnen.
Toen hij nog brokken at, toen schrokte hij heel erg, het leek altijd wel een record poging als hij ging eten.
Met Barf eet hij juist heel rustig en bedachtzaam, ik ken mijn eigen hond niet meer terug ;D
Door Nelly
#537510
Vuile pens is vuile pens en die wordt gewoon gegeven met alles dr'op en dr'aan. Je kunt ook te voorzichtig zijn.
Door conleeuw
#537515
ik weet niet precies wat jullie met die bal bedoelen, ik zie gewoon een complete pens met de uitloop richting de dunne darm, aan het eind van de pens is de abomasum en die loopt uit in de dunne darm met bij de overgand een sphincter (klep) is dat was hier bedoeld wordt? Hoe dan ook, ik voer het in zijn geheel, ook de verteerde groene derrie wordt hier gewoon gegeten door twee van de drie
;)
Door Jojo
#537567
conleeuw schreef: ik weet niet precies wat jullie met die bal bedoelen, ik zie gewoon een complete pens met de uitloop richting de dunne darm, aan het eind van de pens is de abomasum en die loopt uit in de dunne darm met bij de overgand een sphincter (klep) is dat was hier bedoeld wordt? Hoe dan ook, ik voer het in zijn geheel, ook de verteerde groene derrie wordt hier gewoon gegeten door twee van de drie
;)

Afbeelding

Wouw! Jij hebt er echt een studie van gemaakt zeg! ;D
Door Lizzy
#537576
Vinden jullie die knalgroene smurrie er niet vies uit zien dan? Of en ik gewoon een meut?
Door jon
#537580
Nee Lizzy, dat ben je niet en als je er wel een bent dat ben ik van hetzelfde soort ;D ;D
Door Nelly
#537581
Lekker uitzien is wat anders, maar gewoon doorzetten, je went er vanzelf aan ;)
Door Lizzy
#537583
jon schreef: Nee Lizzy, dat ben je niet en als je er wel een bent dat ben ik van hetzelfde soort ;D ;D
Ik ben blij toe dat ik de enige niet ben ;D. Getver! Ik vind de kleur ook bijzonder goor :-X ;D
Door roefus
#537584
Volgens mij een natuurlijke voor-verteerde groentenmix.
Door Lizzy
#537587
roefus schreef: Volgens mij een natuurlijke voor-verteerde groentenmix.
Die groentemix van mij ziet er heel anders uit ;D. Ik denk trouwens dat dit al "uit verteerde" groentemix is ;D
Door 202spots
#537592
Lizzy schreef: Vinden jullie die knalgroene smurrie er niet vies uit zien dan? Of en ik gewoon een meut?
Ik kan zelf heel makkelijk met me chainsaw en andere zwaar geschut te werk gaan om vlees en bot te bewerken....maar wanneer je die pens met inhoud ziet als je net gegeten hebt.....
dan is dit het resultaat
Afbeelding
Door Antonia
#537597
202Spots schreef:
Afbeelding
Waar haal je toch telkens weer die treffende illustraties vandaan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door