Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pindy
#536227
mijn doggies eten apart van elkaar.
Bull valt anders Diesel aan, dus Bull eet in de bench en Diesel op een kleedje. verder gebruiken we de bench niet. maar tijdens etenstijd komt die wel erg goed van pas. ;D
#536271
Mijn honden kunnen ook absoluut niet samen eten, met brokken kon het nog wel redelijk, maar hadden ze wrs niet de behoefte om bij elkaar in de bak te kijken..kan ik me ook wel voorstellen. ;D

Maar sinds we BARF-en en KVV..Bob eet in de keuken, Nebla eet in de hal, met de deur dicht. Anders wordt het écht ruzie.

Iemand hierboven schreef 'agressie' zo wil ik het niet noemen, maar eerder baknijd/of bezittingsdrang, dat is natuurlijk honden/wolven gedrag ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#536275
Dank jullie wel voor alle reacties, het is wel frappant te zien dat veel van jullie hetzelfde ervaren als ik nu. Op brokken nergens last van, maar BARF is niet om te delen, kennelijk ;)
Nogmaals, ik snap het en wil het geen agressie noemen (al is het jammer van de gaatjes :-\), maar voor mij een duidelijk teken ze inderdaad gescheiden eten te geven. Vanaf morgen is het 1 in de kennel, 1 op het veld en 1 in de garage!
Door Ine
#536279
Heb hier intussen 7 honden, maar of het nu Barf is of kvv, ze wachten allemaal in de kamer, voor de keuken. Ze weten precies de volgorde van eten.
Ik maak een bak klaar en roep de eerste. die eet en intussen maak ik de volgende bak klaar. Dan roep ik nr. 2. Dit herhaalt zich tot nr 6 mag. Nr 7 is de pup, die krijgt nu even als eerste, zodat ze niet in de bakken van de anderen gaat snuffelen.
De ene hond laat rustig z'n bak door een ander leegeten, terwijl ik er ook 2 heb, die dat absoluut niet toestaan.
Geen gevechten hier, ze zijn wel opgewonden voor het eten, maar de routine is voor iedereen duidelijk.
Door roefus
#536286
Ik heb nog maar één hond, maar eens had ik er meer :D
En die konden goed samen eten.
Ik gaf precies aan wat hun 'eigen' bak was, en dat wisten ze verdomd goed.
Er werd niet gesnaaid tijdens het eten.
Was de honger over...dan mocht het (daar gaf dan toch niemand meer iets om).

Nu heb ik geregeld logé's (en de logé wil in de regel nogal eens pikken).
Lukt hem EEN keer.....dan is het duidelijk zat.
DIT is jouw bak, en daarmee uit!
Door Remke
#536360
Bij mijn beesten gaat het wel aardig. Als Kuif heel erg lekker bezig is met zijn ribbetjes mar er niemand in de buurt van een meter komen anders doet hij een waarschuwings aanval, hij springt richting de andere hond, bijna altijd Danu en gromt even heeeel stoer. Kip eet niet altijd even enthousiast maar heeft wat concurrentie nodig om te eten, maar weer niet teveel. Een bench werkt soms wel en soms helemaal niet. Haar eendagskuiken verdedigde ze wel heel erg.
Danu is te dik en lust altijd alles. Bij haar moeten we uitkijken dat ze het vlees van anderen niet inpikt als ze even niet meer hoeven. Danu eet ook altijd het meeste enthousiast en het snelste...
En ik voer ze ook regelmatig uit de hand en dat gaat goed.
Door Jolly
#536395
Op de topic vraag;kunnen jullie honden samen eten?

Is mijn antwoord: Ja.
Gelukkig wel zeg, moet er niet aan denken dat ik 40 en 30 kilo van elkaar af moet trekken.

Maar goed dat is ook niet nodig, het enige wat Pim sinds een weekje of 2-3 heeft, is dat als hij in de bench moet, omdat we weggaan hij zijn pensstaafje niet opeet, maar gaat belikken en daarna tegen Chasey gaat verdedigen.
Gaat de bench dan open en ligt dat pensstaafje er gewoon nog in, dan duikt Chasey in de bench en Pim staat erbij en kijkt ernaar.
Net alsof die dan bedenkt owwwwwww moest dat zo. ::)
Dus als we weggaan en Pim in de bench gaat, is het geen pensstaafje meer, maar een ander koekje.
Door Peet
#536401
Bij mij ook geen problemen hoor.

Beau rauscht zijn bak leeg in 10 seconden en gaat dan bij Tunja staan...zachtjes fluisteren (zodat ik het niet hoor):"...mens...eet niet zo veel...weet je wel dat je een dikke kont krijgt? Denk toch aan je lijn...." ;D

en Tunja, die keurige kleine-heddur-meisjes-hapjes neemt, fluisterd terug: "ga toch weg, vreetschuur...." :P
Door Lizzy
#536404
Ik zou het niet weten of ze samen kunnen eten. Ik probeer het niet uit. Mijn honden hebben ieder hun eigen matje. De een ligt aan de ene kant van de kamer, de ander aan de andere kant en de volgende ligt in de gang. Ze kunnen niet bij elkaar en ik wil ze ook niet bij elkaar, om ruzie te voorkomen.
Door jeanne
#536407
hier eten ze de maaltijd apart. Bes is een vreselijke hebbert wat eten betreft. Laat ik ze samen, dan schrokt ze als een gek haar eten naar binnen, en gaat dan Sil zijn eten afpakken wat vaak in ruzie eindig. Grote botten of grote lappen vlees worden ook apart gegeven, Bes op het terras, en Sil op het gras, er zit een hekje tussen ;) Ik heb al eens meegemaakt dat Bes haar bot ging verstoppen en dan bij Sil het bot wegpakt. Bes haar slogan is volgens mij ook: alles is voor Bessie :P
het is gewoon een trut met eten
Door lantsoght
#536414
Ik heb 2 berners, ze eten ook apart. De oudste (2,5 jaar)eet gewoon in de keuken en de jongste (10 maand) die eet in zijn bench. De jongste durft niet beginnen vooral de oudste begint. Kluiven, penslappen, strotten... eten ze buiten in de tuin ver van elkaar. De oudste eet wel altijd van alles eerst en laat dan iets over voor de jongste. Soms gaat hij zijn deel begraven en eet dan dat van de jongste.
Door astridh
#536477
hier eten ze apart. Kali eet zo snel, die is zo klaar. Kira is een keurige eetster en eet langzaam. Kali duikt zo in Kira haar bak als ik niet uitkijk en Kira wil dat niet dus dan gaan ze vechten. Ik sta tijdens het eten ertussen en als Kali klaar is neem ik haar mee naar binnen en doe de tussendeur dicht. Dan kan Kira op haar gemakje treuzelen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door