Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#45457
Waar komt toch dat fabeltje vandaan dat je honden geen kip mogen hebben? Had van de week een gesprek met iemand en toen ik zei dat mijn honden kip erg lekker vonden reageerde ze erg geschrokken en toen ik zei dat ik het rauw gaf sloeg ze zowat helemaal steil achterover, Zelf kookte of braadde ze het vlees altijd voor de hond (ook varkensvlees :o). Ik heb maar niet verteld dat ze de kip met bot en al verwerken, maar heb ze het adres van de bp maar gegeven. Ze had trouwens geen atwoord op mijn vraag waarom er wel brok is met kip en rijst en niet met varken en rijst ;D.
Door Janet
#45549
Het zal wel om rauwe kip gaan en het fabeltje is w.s. van: het is niet goed voor de mens (salmonella) *dús* ook niet voor de hond. Jaja... ::). Stop ze vol met graan, want dat is *óók* goed voor het baasje >:(.
Door sharpie
#45556
::) ::) ::)
;D ;D ;D
Zelfs de vrouw van de DSZ hier vond rauwe kip levensgevaarlijk ivm salmonella en dat terwijl ze energique verkoopt.
Toen ik zei dat een wilde hond toch ook gevogelte eet, zei ze: ja maar dat is niet te vergelijken met de kip die wij eten ??? ??? ::)
Alsof onze voor menselijke consumptie geschikte kip gevaarlijker is dan gevogelte in de natuur :o
Door Janet
#45559
sharpie schreef: ::) ::) ::)
;D ;D ;D
Toen ik zei dat een wilde hond toch ook gevogelte eet, zei ze: ja maar dat is niet te vergelijken met de kip die wij eten ??? ??? ::)
Nee, duh :P. De kip die wij eten is lekker gebakken of gekookt ;). Dat is toch ook geen vergelijking ;D.
Gebruikersavatar
Door chooky
#45601
Ik weet niet meer waar, maar ik was pas weer eens op jacht naar duidelijke nieuwe websites over barf om toe te voegen aan de rauwvoer.pagina (als jullie nog wat weten of zelf een website hebben met een stuk over (b)arf die er nog niet op staat, geef maar even door) en toen kwam ik op een zeer veelbelovende pagina van een amerikaanse dierenarts. Het eerste gedeelte was erg goed. Hond stamt af van wolf, heeft vlees nodig, bla bla bla
Zij was dus erg voor het zelf samenstellen, maar toen kwamen de tips. Eerste tip in hoofdletters met veel uitroeptekens erachter, 'altijd vlees en vis goed doorkoken, want er zouden wel eens bacterieën in kunnen zitten'
Jammer, deze heeft de selectie niet gehaald.
Door roger
#45609
<<Waar komt toch dat fabeltje vandaan dat je honden geen kip mogen hebben? <<


heeft volgens mij te maken dat er altijd geschreven werd , zelfs door Donath, dat botten van klein wild en gevogelte gevaarlijk kunnen zijn.

"beenderen van klein wild en gevolgeltje zijn voor de hond geheel uit den boze. hiervoor moet uitdrukkelijk gewaarschuwd worden." Donath blz. 125


Het merendeel van boeken over voeding is gewoon overgeschreven vandaar dat zulke zaken een hardnekkig leven beginnen leiden, en uiteraard koren op de molen werden van de brokkenfabrikanten.


Ook JdBL schrijft iets in die richting maar, zij voegt er wel direct aan toe gevaarlijk ....."ja maar in het bijzonder in gekookte toestand" en verder " voer nooit bot zonder vlees, altijd eerst vlees en dan bot."




Gr.
Roger
Door Lizzy
#45610
[quote="chooky"]
Ik weet niet meer waar, maar ik was pas weer eens op jacht naar duidelijke nieuwe websites over barf om toe te voegen aan de rauwvoer.pagina (als jullie nog wat weten of zelf een website hebben met een stuk over (b)arf die er nog niet op staat, geef maar even door) en toen kwam ik op een zeer veelbelovende pagina van een amerikaanse dierenarts. Het eerste gedeelte was erg goed. Hond stamt af van wolf, heeft vlees nodig, bla bla bla
Zij was dus erg voor het zelf samenstellen, maar toen kwamen de tips. Eerste tip in hoofdletters met veel uitroeptekens erachter, 'altijd vlees en vis goed doorkoken, want er zouden wel eens bacterieën in kunnen zitten'
Jammer, deze heeft de selectie niet gehaald.
[/quote] ;DWhehehehe. Whahahaha! ;D. Pech voor deze DA. Die heeft het duidelijk ook niet begrepen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door