Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Antonia
#523943
lyadeh schreef: Nee van de holistische dierenarts wist ik niet en ook niet van de geitenkwark.Woon in Roden en daar is een behoorlijk grote reformzaak .Heb NOOIt aan kwark en zo gedacht!!!Vind ik een HEEL :) :) :)goed voorstel. Maar de kwark en yoghurt zijn gewoon een lekker tussendoortje als........er maar geen "hulpstoffen"??? in zitten.Ik weet niet of dat 100% zuiver is??Snap je wat ik bedoel.Geit is 100% geit .Ze mag geen andere stoffen erbij.Wat weet jij nog meer van die holistische dierenarts??
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik weet wel dat aan de biologische geitenyogurt en -kwark geen chemische toevoegingen zijn gedaan. Ik ben een nitwit in het maken van yoghurt en kwark, maar ik meen begrepen te hebben dat je aan de melk een soort stremsel moet toevoegen. Valt dat ook onder de categorie hulpstoffen die Mo niet mag hebben??

Mariette Kelfkens zit in Nieuw Balinge, vlakbij Hoogeveen. Haar telefoonnummer is 0528-321647
Door lyadeh
#524125
Heb de holistische da op google gezocht ..en gevonden!!!!Is ze goed?? heb jij ervaring met haar??Ik weet het niet -wat de kwark betreft-.S tremsel zal ook wel van de geit zijn (denk ik .)Zijn dat- geen maagsappen of zo iets??Mo mag "gewoon"niets erbij wat niet van geiten is bv. G een visolie(logisch Is geen geit) ;D, maar ook geen vitamines,supplementen enz. enz. De reform zaak hier (de eigenaar dan) is wel kundig, ik denk dat zij er wel meer o ver kan vertellen.
Door Antonia
#524305
Kruimel schreef: Stremsel kan ook 'vegetarisch' zijn, dwz dat het geen babygeiten- of kalvermaagsap is. En dan is het dus weer wel iets 'vreemds'.
Maar als het vegetarisch is, dan is het dus niet van een andee diersoort. Groentemixen mag Mo ook, misschien dat dit dan geen probleem is??
Door Mevroi Kruim
#524553
Antonia schreef: Maar als het vegetarisch is, dan is het dus niet van een andee diersoort. Groentemixen mag Mo ook, misschien dat dit dan geen probleem is??
Da's ook weer waar!
Dit vond ik over vegetarisch stremsel:

"Voor het stremmen van de melk wordt het enzym chymosine gebruikt. Dit is de werkende stof en er is een zeer kleine hoeveelheid nodig (ongeveer 15 ml per 100 liter melk, dus 0,015%).
Traditioneel wordt chymosine uit de lebmaag van kalveren verkregen en dat wordt dierlijk stremsel genoemd.
Vegetarisch stremsel kan plantaardig (een plantenextract) of microbieel (micro-organismen die chymosine produceren) zijn. Dit wordt voor vegetarische en biologische kaas gebruikt."

En dit over kwark:

"Kwark is een soort verse kaas, die niet is gerijpt. Door toevoeging van melkzuurbacteriën klonteren de eiwitdeeltjes samen en wordt de melk dik. Deze dikke melk wordt verwarmd en geroerd. Daardoor ontstaat een zachte, smeuïge wrongel."
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 05 apr 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#524554
Zelf zou ik helemaal geen melk of melkproducten geven. Het is niet natuurlijk voor dieren om na de puppyleeftijd melk te drinken of in een andere vorm te gebruiken. Melk en melkproducten staan ook op het lijstje niet te geven bij allergieeen.
Door lyadeh
#525024
Ik denk dat ik me voor die paar weken -over 2 weken moet ik weer naar de da- maar even rustig moet houden.Ze overleeft die ook nog wel op de manier waarop we nu bezig zijn.Wel zo veilig.!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door