Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#516477
Pauline schreef: Connie, ik vind het dus makkelijker om de pens te verdelen als ie min of meer bevroren is. Het knipt of snijdt dan gewoon veel makkelijker! :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet vies vind, vind het niet eens stinken. Doe het liever dan hazenkarkas voeren! :-\ :-[ :-X
Snijd inderdaad veel makkelijker dan als hij nog half warm is ;D
Nu noem je wat op zeg...een hazenkarkas,stinkt echt dat hazevlees ben blij dat ze het hier niet lusten...die lucht...brrrr :-X
Door conleeuw
#516484
Pauline schreef: Connie, ik vind het dus makkelijker om de pens te verdelen als ie min of meer bevroren is. Het knipt of snijdt dan gewoon veel makkelijker! :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet vies vind, vind het niet eens stinken. Doe het liever dan hazenkarkas voeren! :-\ :-[ :-X
kijk dat vindt ik nog eens een tip, waar knip jij het dan mee, ik gebruik een scherpe vleesmes, maar daar heb ik ook moeite mee. Ik ben liever voor Hazenkarkas dan pens, ik weet het niet, voor mij heeft pens echt een rotlucht, zo weeig.... bah, nou gaat het de ene keer beter dan de anderen, maar vanmiddag heb ik echt lopen kliederen, mijn truitje helemaal onder, toen waaiden mijn haar in mijn mond, niet nadenkend, haar uit mijn gezicht geveegd....pend op wang, kokhals, kokhals, terwijl ik probeer de pens te snijden..... you get the picture :P gewoon niet echt een geslaagde actie, ok, voor de honden wel, die hebben wel weer gegeten ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#516485
tieneke schreef: Nu noem je wat op zeg...een hazenkarkas,stinkt echt dat hazevlees ben blij dat ze het hier niet lusten...die lucht...brrrr :-X
Ik vond het vanochtend half verteerd weer uitgekotst op de parketvloer. Joris lust het al niet, dus hier ook njente haas meer!
Door conleeuw
#516494
Pauline schreef: Ik vond het vanochtend half verteerd weer uitgekotst op de parketvloer. Joris lust het al niet, dus hier ook njente haas meer!
mmm mocht jij dubbel genieten van de haas ;D
Door Fido
#516498
Kan er niets aan doen maar ik krijg nu zo'n Fear Factor visioen als ik dit allemaal lees.

(jullie weten wel dat programma waar ze ook vieze dingen moeten eten) :P
Gebruikersavatar
Door Pauline
#516502
conleeuw schreef: kijk dat vindt ik nog eens een tip, waar knip jij het dan mee
Ik knip het met een gewone keukenschaar! Wel een scherpe hoor, maar het gaat echt makkelijk. Als het tenminste deels bevroren is.
Het is dan namelijk niet zo taai meer, denk dat het daaraan ligt.
Door Breezer
#516529
Ik zaag het bevroren stuk in brokken, en die brokken gaan dan bevroren in de keukenmachine. Vervolgens heb ik allemaal stukjes pens van ongeveer 1cm. Werkt prima hier. En als het bevroren is stinkt het niet zo gelukkig.
Door roefus
#516565
Roefus is niet 'barfend' opgegroeid.
Dus hij vond 'alle grote stukken' helemaal NIKS.
Of het nu spiervlees, pens, ribben of weet-ik-veel zijn.
Ik maak er geen drukte om.
Snijd het gewoon klein.
En langzaam steeds iets groter.
Gaandeweg zal het wel lukken.
Door conleeuw
#516670
Fido schreef: Kan er niets aan doen maar ik krijg nu zo'n Fear Factor visioen als ik dit allemaal lees.

(jullie weten wel dat programma waar ze ook vieze dingen moeten eten) :P
;D zo voelt het ook af en toe ;D als er weer een of ander eng stuk vlees in mijn vingers hangt....., vooral Jazz die het nogal hoog in haar bol heeft wat betreft eten, dan deed ik alsof ik het at, stel je voor vegetarier, die met een bengelende stuk long of een glibberig sardientje of nog erger een lap pens.... allerlei mmmm smak smak smak geluidjes maakt om de hond ervan te overtuigen dat het echt lekker is ;D nu ga ik proberen met een schaar knippen als het nog bevroren is, eerst maar even een goede schaar kopen, anders geloof ik dat het tijd wordt om een machete aan te schaffen, dat moet haast wel lukken ;D
Door tieneke
#516693
Pauline schreef: Ik vond het vanochtend half verteerd weer uitgekotst op de parketvloer. Joris lust het al niet, dus hier ook njente haas meer!
Brrrr....jij blij zeker :-X
Door Mevroi Kruim
#516860
Bijl! The Axe Murderer 8)

Met -5 ga ik echt niet buiten pens staan snijden! Ik heb een flitsende nieuwe afzuigkap (helemaal roestvrijstaal zodat ik het vet eraf kan schrobben ;D), ik leg een snijplank op de gedemonteerde kookplaat, afzuigkap op maximum (opstijgende straaljager) en hakken maar. Lekker binnen met de verwarming aan. Heer Kruimel rook niks, en die heeft een goeie neus voor dit soort dingen. Ook het verpakken van de zalmstaarten en -koppen doe ik zo.
Door Dtje
#517041
Kruimel schreef: Bijl! The Axe Murderer 8)

Met -5 ga ik echt niet buiten pens staan snijden! Ik heb een flitsende nieuwe afzuigkap (helemaal roestvrijstaal zodat ik het vet eraf kan schrobben ;D), ik leg een snijplank op de gedemonteerde kookplaat, afzuigkap op maximum (opstijgende straaljager) en hakken maar. Lekker binnen met de verwarming aan. Heer Kruimel rook niks, en die heeft een goeie neus voor dit soort dingen. Ook het verpakken van de zalmstaarten en -koppen doe ik zo.
Wat slim! Ik heb ook net een nieuwe afzuigkap, ga ik ook eens probeer.
En conny pens moet je idd met een stevige keukenschaar knippen. Is sneller en makkelijker en dan hoeft het niet eens bevroren te zijn.
Door Nelly
#517065
Van die hele grote stukken pens durf ik de honden niet meer te geven. Angel heeft een keer een stuk ongeveer ter grootte van een handdoek in 1x doorgeslikt en is daat zowat in gestikt! :o Och en dat snijden, ik vind het wel meevallen hoor, vooral als de pens nog vers is; heb een vlijmscherp mes en dat vliegt er doorheen :P Wat je alleen niet moet doen is jezelf met het gebruikte pensmes in je vingers snijden, is mij jaren geleden eens gebeurd. Jeetje toen heb ik me toch een vette ontsteking gehad! Was nog net geen bloedvergiftiging :o
Door conleeuw
#517182
Nelly schreef: Van die hele grote stukken pens durf ik de honden niet meer te geven. Angel heeft een keer een stuk ongeveer ter grootte van een handdoek in 1x doorgeslikt en is daat zowat in gestikt! :o Och en dat snijden, ik vind het wel meevallen hoor, vooral als de pens nog vers is; heb een vlijmscherp mes en dat vliegt er doorheen :P Wat je alleen niet moet doen is jezelf met het gebruikte pensmes in je vingers snijden, is mij jaren geleden eens gebeurd. Jeetje toen heb ik me toch een vette ontsteking gehad! Was nog net geen bloedvergiftiging :o
ik doe wat dat betreft wel erg voorzichtig, volgens mij moet ik een cursus messen slijpen gaan volgen, want met mijn vleesmes gaat het echt niet zo makkelijk, lijk wel of ik leder probreer te snijden....... toch tijd voor wat slijpwerk, of zoals Kruimel al schrijf gewoon een Axe Murderer worden en een hakbijl erop los laten ;D
Door Nelly
#518080
Heb je geen wetijzer dan? Als je je vleesmes nu een keer echt heel goed laat slijpen en daarna steeds voor of na het penssnijden met een wetijzer bewerkt, dan blijft het echt heel lang scherp.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door