Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#514801
[quote="herder_lover"]
nee precies, maar ben gewoon ook wel benieuwd wanneer je overgaat op een ander %. En op welk % dan? Nu dus 7%, voor een werkpup....
[/quote]

Ik denk dat je toch gewoon 'met je ogen' moet voeden.
Als Saiko honger genoeg heeft en niet te dik wordt (je voelt duidelijk de aanzet van zijn ribben) dan zit je goed.
Als hij hard werkt, heeft hij veel nodig.

Roefus (4 jaar) voer ik nog steeds op ruim 3,5% .
Dat is toch redelijk veel, maar ik zie hem niet dikker worden.
Dan moet het toch goed zijn?

Ik loop er ruim 2,5 uur per dag mee, grotendeels 'los'...en veel 'rennen' voor hem.
Dan nog de 'uitlaatbeurten' met de jongens (een paar keer week...met de auto naar de vennen)....en de uitlaatclub.
Dan hebben ze dat blijkbaar gewoon nódig.
Door herder_lover
#514808
nou met de ogen voeren vind ik voor een pup moeilijk hoor, want hij eet vrij veel orgaan, en dat wil ik wel in de juiste verhouding blijven doen. Hij moet nu toch echt wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen en calcium. Dus ik voer Dara op het oog, maar Saiko wil ik nog niet zo doen. Hij vreet de oren van mijn hoofd als hij de kans krijgt (eet nu zo'n 1,4 kilo op een dag).
Bewegen? Ja met trainen, thuis in de tuin. Uitlaten doe ik niet, hij is de hele dag buiten.
Door roefus
#514810
[quote="herder_lover"]
nou met de ogen voeren vind ik voor een pup moeilijk hoor, want hij eet vrij veel orgaan, en dat wil ik wel in de juiste verhouding blijven doen. Hij moet nu toch echt wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen en calcium. Dus ik voer Dara op het oog, maar Saiko wil ik nog niet zo doen. Hij vreet de oren van mijn hoofd als hij de kans krijgt (eet nu zo'n 1,4 kilo op een dag).
Bewegen? Ja met trainen, thuis in de tuin. Uitlaten doe ik niet, hij is de hele dag buiten.
[/quote]

Met de 'ogen voeren' betekent toch niet dat de 'samenstelling' anders moet zijn?
Wat orgaan betreft?
Roefus zit ook op 1400 gram (ik weeg het wel, ook de samenstelling).
Ik bedoel gewoon....dat als ik met 'de ogen voer' dat ik dan let op 'de lijn' van mijn hond.
Maar aan de procenten van samenstelling verandert niets.
Door roefus
#514815
Is ook wel zo, zeker omdat het een pup betreft.
Maar als de samenstelling goed is...dan is het toch goed.
En je geeft hem dan toch ook genoeg botten?
Wellicht nog levertraan? (meningen zijn verdeeld, bij puppies deed ik dat zelf toch wel).
Hij ziet er toch fantastisch uit !!!!
Door Nelly
#515422
[quote="tieneke"]
Eten verstoppen ???
Ze vreten hier alles meteen en acuut op ;D ;D
[/quote]Hihi, hier blijft ook geen flintertje over. Volgens mij geven wij onze monsters gewoon te weinig, Tien 8) ;D
Door tieneke
#515631
[quote="Nelly"]
Hihi, hier blijft ook geen flintertje over. Volgens mij geven wij onze monsters gewoon te weinig, Tien 8) ;D
[/quote]
Moet ik er toch nog een krantenwijk bij nemen ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door