Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#513158
Hoihoi, daar isze weer met maffe vragen (kan me voorstellen dat dat voor jullie zo overkomt tenminste...)

Ik ben nog steeds ijverig aan het lezen en aan het nadenken en ben op die manier dus flink mijn huiswerk aan het doen.

Goed, kwam vandaag op de markt.. verkopen ze daar toch kippennekken???!!!!! Meteen een zakje gekocht.. ik denk ongeveer 250 gram per zakje (3 zakjes voor 2 euro) en ze verkochten er ook kippenmaagjes en kippenhartjes.
Mooi!

Ik dus een zakje kipppennekken gekocht en een 'schaaltje' (ik denk anderhalf ons) maagjes.

Maar nu? Kijk, die nekken weet ik... platslaan en geven die hap! Maar die maagjes.... gewoon geven die hap? Eerst invriezen? Vooral niet eerst koken ;-) Kleinsnijden en door zijn normale kvv-hap?
En die hartjes (voor een volgende keer?)

Kijk, het zit nu wel in de vriezer ;-) want ik weet dat het KAN, maar ik weet niet of het eerst ingevroren MOET worden... En dat laatste maagje zit al door zijn kvv-hap (om eraan te wennen...) dus dat komt wel goed....

Maar hoe kan ik dat in het vervolg het beste aanpakken? Of is er geen 'beste manier' maar is 'mijn' manier de goede (ofwel: verschillen de meningen?)

Liefs,
Suzanne
Door Lizzy
#513162
Kippenmaagjes kun je zo rauw geven. Je hoeft ze ook niet eerst in te vriezen. Honden vinden ze smullen! Je kunt ze 'opleuken' door er bijv. wat groente en een ei aan toe te voegen. Nekkie erbij en klaar is Suzanne :D!
Door herder_lover
#513163
er bestaan geen domme vragen en ook niet te veel ;D

Die maagjes en niertjes kun je gewoon geven hoor. En die nekken hoef je volgens mij niet plat te slaan. Die kun je vast houden aan de ene kant en laat de hond aan de andere kant kluiven en kraken. Leert hij/zij goed eten van...

die niertjes en maagjes (orgaan) kun je zo geven, niet invriezen, gewoon in de bak en eten maar (de hond he ;D)

succes
Door Valerie*
#513164
alleen wild moet ingevroren worden vanwege de parasieten
gewone kippenmaagjes en hartjes niet
Door ~Joke~
#513172
Ik zou er zelf een maaltijd van maken en niet door de kvv hap mengen. Kvv is een volledig voer als je daar dingen aan toe gaat voegen trek je de verhoudingen uit balans. Gewoon kippennekken met wat hartjes, maagjes en levertjes dan heb je een leuke eigengemaakte maaltijd ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door