Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sharpie
#44577
Niet ikke hoor
Billinghurst schrijft dat je menu oa moet bestaan uit 60% vleesbotten. Die vleesbotten moeten dan voor de helft uit vlees en voor de helft uit bot bestaan.
Dan kom je dus uit op een totaal van 30% bot in het totale menu.
Maar ook billinghurst gaat uit van wat wolven en wilde honden eten, prooidieren dus. en er is geen enkel prooidier te vinden met zulke hoge botpercentages.
Daarom zijn er hier op BP aardig wat mensen die het botpercentage inmiddels hebben bijgesteld naar beneden. Ongeveer 15-20%
(dan zou je dus 30-40% vleesbotten kunnen geven, waarvan de verhouding fiftyfifty is bot/vlees) de rest aanvullen met orgaanvlees spiervlees groente etc.
Billinghurst is het er (volgens mij in een emailwisseling dacht ik) mee eens dat 30% bot wel hoog is en heeft en volgens ij heeft hij dat eerst opgegeven als botpercentage om eerst te overdrijven zodat de bevolking afging van de angst voor het voeren van botten (als ze dan in ieder geval de helft gingen voeren zaten ze wel goed).
Oke, nou begrijp ik wat je bedoeld. :)
Bedankt Eva.
Door luisa
#44588
:) Ja Tika...Tikani(wolf)Zij is mijn volledig dove bullterrier.En dan is er nog Cyrus,macho man.Allebei witten.Ik wil graag fotos er bij doen maar heb geen pad?Kan ik het niet een van jullie sturen ofzo en dat het dan goedkomt?ok maar over het voer.Het voer van bijv energique en carnibest etc zijn dat complete voeders?Hoef ik dan niks er aan toe te voegen en is dat in grote maar te verder te verdelen porties etc etc.liefs Luisa :D
Door sharpie
#44592
Ja Tika...Tikani(wolf)Zij is mijn volledig dove bullterrier.En dan is er nog Cyrus,macho man.Allebei witten.Ik wil graag fotos er bij doen maar heb geen pad?Kan ik het niet een van jullie sturen ofzo en dat het dan goedkomt?ok maar over het voer.Het voer van bijv energique en carnibest etc zijn dat complete voeders?Hoef ik dan niks er aan toe te voegen en is dat in grote maar te verder te verdelen porties etc etc.liefs Luisa
Over die foto's zal ik je een pb (prive bericht) sturen, kijk rechts boven bij persoonlijke berichten.

Carnibest en Energique hebben idd komplete voeders, die andere merken trouwens ook.
Je hoeft er in princiepe niks aan toe te voegen.
Carnibest en Bibi verkopen ze per kilo of per pond, wat je eenmaal ontdooit nog 48 uur in de koelkast kunt bewaren.
Energique verkoopt schijfjes van 100 gram.
De kleinste verpakking van Energique is een doosje van 600 gram.
Voor alle merken geldt dat als je grotere hoeveelheden in 1 keer afneemt, het goedkoper wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door