Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#512084
danielle1980 schreef: ik ben ook niet met nekken begonnen, zelfs niet met kip.
maar met kalfsribben, nooit plat geslagen. :-\
wel vastgehouden. :-X
misschien volgende keer even vasthouden, zodat die wat beter kauwt. ;)
tot ie gewend is om te kauwen.
al is het bij die van mij ook hap slik weg. ::)
Kalfsribben vind ik persoonlijk levensgevaarlijk om voor het eerst aan een schrokker te geven.
Door Remke
#512086
Mijn Chihuahua's (1,9 en 2,7kg) en Chin. naakthond (5,8kg) zijn ook begonnen met een niet platgeslagen kippennekje en kunnen nu makkelijk een vleugel of lamsribben de baas. Dus die grote beesten (kilootje of 50?) van jou kunnen zo een drumstickje op lijkt me. Wel even vasthouden zodat ze wel echt de botten kraken.
Laatst gewijzigd door Remke op wo 15 mar 2006, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#512087
Drumsticks zijn best klein, en als 2 die al heel netjes opeten lijkt me dat je geen problemen hoeft te verwachten.
Karbo's hebben ook behoorlijjk stevige botten hoor, maar aangezien zelfs mijn 2 sterkste katten die doorkrijgen moet een newfie daar geen problemen mee hebben. En het voordeel is dat de botten goed verpakt zitten in stevig spiervlees. Plus dat ze best groot zijn dus niet gelijk in holle kiezen verdwijnen ;D
Je kunt er zekerheidshalve nog een paar flinke meppen op geven (ff denken aan hele slechte eigenschappen van mensen in je buurt en dan de frustraties eruit rammen ;D ;D)

Het kan zijn dat je wat botstukjes in de ontlasting ziet zitten als ze nog wat moeite hebben met hele botten verteren. Da's geen drama, dat gaat vanzelf beter.
En als meneer Dommelsch blijft schrokken zou ik persoonlijk aan de halve kip gaan. Zelf vasthouden en stukken af laten bijten. Kippenbotten zijn zacht en elastisch, daar krijg je niet gauw problemen mee.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 15 mar 2006, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#512088
danielle1980 schreef: maar die van jou is ook groot toch?
dan hoeven ze minder hard te kauwen en is t al kapot is mijn ervaring.
Tinus is een niet-kauwer en een acuutdoorslikker ;)
Hij is een tijdje terug haast de moord gestoken in een gewone lap vlees,kun je nagaan.
Na heel hard piepen en janken schoot het homppie van ruim 1 pond door....Jaco en ik hadden een komplete hartverzakking in de vroege morgen :-X
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#512089
tieneke schreef: Haha..gelukkig heb je ook van die nogal kleine hondjes! ;D ;D
Daarom dacht ik dat kippenekjes wat te klein zouden zijn voor ze...maar het heeft natuurlijk met de hardheid van de botten te maken... Tsjonge, en ik ben niet eens blond ;D

Mijn 150 kilo hond is nu 300 gram kipdrumstick aan het verteren... ik hoop dat het gaat lukken. (serieus, ik maak me wel een klein beetje zorgen...)
Door Mevroi Kruim
#512090
Saskia71 schreef: Daarom dacht ik dat kippenekjes wat te klein zouden zijn voor ze...maar het heeft natuurlijk met de hardheid van de botten te maken... Tsjonge, en ik ben niet eens blond ;D

Mijn 150 kilo hond is nu 300 gram kipdrumstick aan het verteren... ik hoop dat het gaat lukken. (serieus, ik maak me wel een klein beetje zorgen...)
Geen paniek, gaat vast helemaal goed!
Door Lizzy
#512091
Oh, als je hond vers eet: ik zou me om dat drumstickje echt geen zorgen maken. Dat komt wel goed hoor! Maar op zich vind ik een drumstickje niet ideaal voor een grote schrokkop.... Het is veel te klein.... Mijn honden (dalmaten) zouden dat ook, na 1 keer gekrakt te hebben, inslikken. Je kunt beter of kippennekken geven en kijken hoe dat verteerd of grote delen van een hele kip (ik dacht even dat je dat gegeven had). Een flink stuk van een hele kip: daar MOET Dommelsch wel op kluiven! En een kippennek zal hij ook in 1 keer in slikken, maar dat is lekker zacht bot.

Dus nogmaals, ik zou me niet druk maken om deze drumstick maar ik zou de drumsticks niet meer aan Dommelsch geven. Of kippennekken en daarna geplette kippenvleugels en daarna de vervolgbotten of grote stukken vleesbot die hij nooit in 1 keer naar binnen kan werken of hele 'prooidieren'.
Door danielle1980
#512153
tieneke schreef: Kalfsribben vind ik persoonlijk levensgevaarlijk om voor het eerst aan een schrokker te geven.
ja was maar voorbeeld dat je je niet altijd gelijk zorgen hoeft te maken ;)
Door danielle1980
#512155
tieneke schreef: Tinus is een niet-kauwer en een acuutdoorslikker ;)
Hij is een tijdje terug haast de moord gestoken in een gewone lap vlees,kun je nagaan.
Na heel hard piepen en janken schoot het homppie van ruim 1 pond door....Jaco en ik hadden een komplete hartverzakking in de vroege morgen :-X
uh dat heb ik gewoon nette eters :o
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#512159
Kruimel schreef: (ff denken aan hele slechte eigenschappen van mensen in je buurt en dan de frustraties eruit rammen ;D ;D)
;D ;D ;D dat worden héééle platte botjes dan ;)
Door tieneke
#512168
danielle1980 schreef: ja was maar voorbeeld dat je je niet altijd gelijk zorgen hoeft te maken ;)
Met Tinus ben ik daar echt niet zeker van :-\
Door tieneke
#512171
danielle1980 schreef: uh dat heb ik gewoon nette eters :o
Wees maar blij met je normale honden,hier zijn het echt 2 wilde zwijnen rond etenstijd ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door