Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#494382
Angelique schreef: Ben er vandeweek toevallig even ingedoken en de meest AB wordt bij de runderen gebruikt, dan varkens en dan pas pluimvee.
Voor het slachten is er een wachttijd waardoor een deel van de AB uit het dier verdwenen moet zijn, wat niet wegneemt dat er nog altijd reststoffen overblijven.

Bij biologisch vlees is het gebruik van AB vele malen minder en is de wachttijd voor slachting langer waardoor de kans op ABresten in biologisch vlees weinig tot nihil wordt.
Is AB antibiotica? Nou, het is wel weer duidelijk dat ze er weinig vanaf weten in de DA-praktijk. Ik ben in ieder geval weer wat wijzer..
#494389
Nathalie B schreef: Is AB antibiotica? Nou, het is wel weer duidelijk dat ze er weinig vanaf weten in de DA-praktijk. Ik ben in ieder geval weer wat wijzer..
Ah joh, die lui l*llen maar wat raak, willen gewoon hun dure brokkies verkopen. En stel dat je hondje te gezond wordt van al dat verse vlees, zien ze je nooit meer in de praktijk...
#494393
'...Sporen van antibiotica kunnen in het vlees achterblijven. Uit een onderzoek van de Consumentenbond in 2000 bleek dat 10% van de gangbare kipfilet, resten van antibiotica bevatte. De Europese Commissie zal per 1 januari 2006 het gebruik van antibiotica als groeibevorderaar verbieden'
(milieucentraal.nl)
Dat eten wij dus allemaal :-X
#495850
hier in nederland wordt ook kippen vlees geproduceerd waar bij alle wetten gelden zoals de eu die voor schrijft
dus het eerste punt wat mensen denken bij bio industrie is groeihormonen.deze zijn bij de wet verboden en komen in nederland niet voor. dit wordt gecontroleerd zowel het voer en het vlees.
wat de entingen betrefdt zijn dat bij vleeskuikens er niet zo veel als men zegt vaak is het er maar een en dat is de NCD. er zijn meer entingen die soms gedaan worden dat zijn dan de luchtweg infectie tegen te gaan
dus IB entingen.
en als er mediceijnen gegeven worden moet men zich aan de wacht termijn houden dus dat betekend dan later slachten zo dat er geen residuen gevonden worden.
de kippen die de meeste entingen krijgen zijn de leghennen omdat die ook een jaar mee gaan maar daar komen de kipfiles niet van. de uit gelegde hen wordt meestal voor de soep of andere kip producten gebruikt.
dit vlees is veel taaier dan de vleeskuiken .
dan de gezoute of met water behandelde file
deze zijn geimporteerd. dus niet uit nederland afkomstig
door deze behandeling met water en zout . hoeft men dus minder importbelasting te betalen dat is de engste reden voor deze behandling.
#495919
geer schreef: Maar hoe zit het dan met de zogeheten plofkippen?
Volgens mij zijn plofkippen de vleeskuikens. Het zijn kuikens die binnen enorme korte tijd enorm groeien. Zo kunnen ze 'lekker snel voor consumptie geslacht worden'. Als je deze kippen niet bij 6 (of xx) weken slacht, kunnen ze niet eens meer op hun eigen poten staan.... Hele zielige gevallen..... En volgens mij is het meeste kip dat je in NL eet plofkip.
#495989
Lizzy schreef: Volgens mij zijn plofkippen de vleeskuikens. Het zijn kuikens die binnen enorme korte tijd enorm groeien. Zo kunnen ze 'lekker snel voor consumptie geslacht worden'. Als je deze kippen niet bij 6 (of xx) weken slacht, kunnen ze niet eens meer op hun eigen poten staan.... Hele zielige gevallen..... En volgens mij is het meeste kip dat je in NL eet plofkip.
Ze zien er niet eens meer uit als kippen, dat is echt verschrikkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door