Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door leonard
#493577
In hoeverre is het gevaarlijk voor baby's om in contact te staan met honden die barfen?? Kan het kwaad als mijn hond de baby in zijn gezicht likt?? Brengt hij dan salmonella over ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#493590
leonard schreef: In hoeverre is het gevaarlijk voor baby's om in contact te staan met honden die barfen?? Kan het kwaad als mijn hond de baby in zijn gezicht likt?? Brengt hij dan salmonella over ???
Mijn persoonlijke mening is dat een hond geen babygezichtje hoort te likken en dan is salmonella mijn laatste zorg wat dacht je van eventuele spoelwormenlarven.
Mijn kinderen hebben trouwens nog nooit salmonella opgelopen van de honden
Door conleeuw
#493592
leonard schreef: In hoeverre is het gevaarlijk voor baby's om in contact te staan met honden die barfen?? Kan het kwaad als mijn hond de baby in zijn gezicht likt?? Brengt hij dan salmonella over ???
ik heb het nooit toegelaten hoe lief mijn honden ook mag zijn dat mijn honden zeker een jonge kind of baby in zijn gezicht likt. Ik denk in alle eerlijkheid dat er niet een absolute antwoord is wat betreft salmonella, want ook jij als mens zou het technisch gezien aan je kind kunnen overdragen, maar dat gebeurt gewoon niet, ook hier durf ik niet te zeggen nooit. Gewoon de regels voor goede hygiene toepassen, ook als je voor jezelf kip maak en dan voorzie ik geen problemen, maar nogmaals ik kan niet zeggen dat het nimmer nooit zouden kunnen gebeuren.
Door tessa
#493632
Ik heb ook een baby en ik sta er ook goed bij stil dat ik de hygiene in acht neem,vlees en flesjes maak je tenslotte op hetzelfde aanrecht.
Ook mogen de honden de kinderen niet in het gezicht likken en zeker niet vlak nadat ze gegeten hebben (mijn dochter van 6 vraagt ook altijd of de hondjes al gegeten hebben voordat ze met ze gaat spelen)
Maar in mijn achterhoofd ben ik ook wel eens bang voor een spoelworm of salmonella besmetting.
Door Lizzy
#493699
Ik heb geen baby's. Maar als ik baby's zou hebben, dan was ik niet bang voor mijn barfende hond en salmonella. Ik was eerder bang dat mijn baby iets op zou lopen van al dat gelik in zijn of haar gezicht wanneer mijn hond net een heeeeel dood konijn in het park heeft op staan vreten of een paar flinke happen mensenpoep van wild-poepers heeft op staan eten :-X.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door