Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#490766
Tarek schreef: Ze testen dat met een plukje haar dmv bio-resonantie als ik het goed begrepen heb.Anders zal je ff contact op moten nemen.Maar als ik jouw verhaal lees dan lijkt het idd kip.

Btw hoe onstaat eigenlijk die allergie?
Doordat je een ingredient als bv kip in het begin misschoen veel voert?
In kip wordt zoveel troep gestopt : hormonen etc. Ik denk dat de grootste oorzaak is. Ik geloof er dus wel in dat honden hier sneller allergisch voor zijn. Er wordt in al het vee veel troep gespoten, maar een kip is zo klein dat het in verhouding veel meer is. Ik denk dat het daardoor komt, maar ja, dat is ook maar een gedachte.
#490772
Kokimo schreef: Heb je een specifierk dieet daarvoor, dat eliminatie dieet? Een bepaalde volgorde die je moet aanhouden?

Kunnen ze er overheen groeien dan, omdat het met jouw hond beter gaat?
Ik heb een eliminatie dieet van Carnibest eend/rijst gedaan (maar als ik het goed begrijp woon jij in Frankrijk, dus dan gaat dat al over). Dit moet je min 9 weken volhouden, zodat alle klachten van je hond verdwijnen (als ze niet verdwijnen, weet je dat het geen voedingsallergie is dan moet je het in een andere richting gaan zoeken) en zodra alle klachten verdwijnen kan je vleessoorten toe gaan voegen. Ik ben begonnen met kip ( ik had gewoon het idee dat het daar aan lag) en daar kreeg ze meteen weer een reactie op (bultjes, rode oortjes etc.) en zo moet je langzaam aan alle vleessoorten toe voegen om te kijken hoe je hond daarop reageert en dan mag je ook absoluut niks anders geven hè, dat is heel belangrijk. ;)
Zo'n eliminatie dieet moet je doen met een vleessoort dat je hond nog nooit heeft gehad, dus als jouw hond bv nooit geit heeft gehad kan je het daarmee doen. ;)
#490773
kip is inderdaad wel een hoofdingredient in het barf menu vooral omdat in het begin de vleugeltjes makkelijk zijn om te geven en kip is vooral hier in Frankrijk goedkoper als al het andere vlees....
Kan een hond er overheen groeien?
#490775
Kokimo schreef: kip is inderdaad wel een hoofdingredient in het barf menu vooral omdat in het begin de vleugeltjes makkelijk zijn om te geven en kip is vooral hier in Frankrijk goedkoper als al het andere vlees....
Kan een hond er overheen groeien?
Dat weet ik niet, ik ben wel van plan om Ziggy (als het echt super goed gaat met haar) weer kip te geven om te kijken hoe ze er dan op reageert, want er zit op deze manier weinig variatie in haar menu. En als ze er weer slecht op reageert dan hebben we pech.
#490912
Laura2004 schreef: In kip wordt zoveel troep gestopt : hormonen etc. Ik denk dat de grootste oorzaak is. Ik geloof er dus wel in dat honden hier sneller allergisch voor zijn. Er wordt in al het vee veel troep gespoten, maar een kip is zo klein dat het in verhouding veel meer is. Ik denk dat het daardoor komt, maar ja, dat is ook maar een gedachte.
Als dat zo is zou je dus biologische kip moeten voeren om te kijken of ze daar net zo allergisch op reageren toch? want daar zit geen troep in als het goed is
#490932
Debora schreef: Als dat zo is zou je dus biologische kip moeten voeren om te kijken of ze daar net zo allergisch op reageren toch? want daar zit geen troep in als het goed is
Ja, dat is waar ja. Dat is idd de manier om te testen of mijn theorie klopt.
#491226
Tarek schreef: Ze testen dat met een plukje haar dmv bio-resonantie als ik het goed begrepen heb.Anders zal je ff contact op moten nemen.Maar als ik jouw verhaal lees dan lijkt het idd kip.

Btw hoe onstaat eigenlijk die allergie?
Doordat je een ingredient als bv kip in het begin misschoen veel voert?
Dat kan van vaccinatie op basis van kippeneiwit komen dacht ik.
#491941
Joke Miedema schreef: Dat kan van vaccinatie op basis van kippeneiwit komen dacht ik.
En in welke vaccinatie;s zit dat?
Rimpel heeft tot vorig jaar nooit veel last gehad van allergieen..maar vorig jaar is het echt uit de hand gelopen...daarvoor had hij wel wat last van bepaalde grassoorten...maar vorig jaar was bar en boos...

Met bio resonantie zijn wij er ook achter gekomen dat hij allergisch is voor kip..en dus ook granen, tarwe en pollen (maar dat wist ik) het 1 versterkt het ander dan weer...
Dus ik heb hem nu op CB light staan waar geen kip en granen inzitten...
Ik zie de lente en zomer met angst en beven tegemoet...maar ik hoop dat het nu beter gaat..
Ook heb ik hem van de hypercoat olie (waar veel pure tarwekiemolie in zat) af en weer op zalmolie staan..
Het gaat goed met hem...dus ik heb hoop...

maar ik zou me echt kapot balen als het van die stomme vaccainatie;'s komt...
Ik laat hem dit jaar zowiezo voor het eerst niet enten..
Hij is nu vier en heeft alle jaren al zijn entingen gehad...zelfs twee keer rabies (vorig jaar al niet meer...omdat ik daar echt nare dingen over las) en dit jaar krijgt hij ze gewoon niet...punt...geen enkele

Of zouden jullie hem bijvoorbeeld toch een bepaalde wel geven? Hij komt nu meer in contact met andere honden dan voorheen...iemand tips?
#493007
Het was de cocktail waar Kyra op reageerde. Ze raakte bij de da op de tafel in shock nadat ze de cocktail op 1 jarige leftijd kreeg ingespoten. Ik dacht dat ze dood ging! De shock werd veroorzaakt door het kippeneiwit wat in de vaccinatie werd gebruikt. Doordat de hele kippen eiwitmoleculen zo in de bloedbaan komen kan ik me voorstellen dat dit ook tot huidallergieen kan lijden. Na dit incident werd een ander merk entstof voor haar gebruikt niet op basis van kippeneiwit en dit ging goed. Drie jaar geleden ben ik helemaal gestopt met vaccineren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door