Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Remke
#499668
djinny schreef: Ik ben al even op zoek naar het nieuwe telefoonnummer van de slachterij.
Het bedrijf is vorig jaar geloof ik failliet verklaard maar zou een nieuwe doorstart maken.
Helaas zijn ze onder het oude nummer niet bereikbaar.
Ik ga er binnenkort wel even langs om te kijken hoe het zit en als ik meer weet dan stuur ik je wel een pb-tje.
Ok dat zou supertof zijn, succes. De hazenkarkasjes die ik mijn hondjes heb gegeven waren erg geschikt voor onzekleintjes :D
Door Nelly
#499692
djinny schreef: In een klein dorpje.....kilometertje of 20 bij Eindhoven vandaan.
Welke kant op bij Eindhoven vandaan? Hopenlijk richting Lumburg???
Door Djinny
#499694
Nelly schreef: Welke kant op bij Eindhoven vandaan? Hopenlijk richting Lumburg???
De konijnen slachterij zit in Someren-Heide.
Maar ik moet er dus nog effe achter zien te komen in hoeverre het bedrijf nog bestaat.
Door Djinny
#504889
Ik heb vandaag op de markt kwartels, eendenborst, konijn en sardientjes gekocht.
Volgende week kan ik bij de slachter terecht, dus er begint een beetje variatie te komen. ;)
Door Elise
#504890
djinny schreef: De konijnen slachterij zit in Someren-Heide.
Maar ik moet er dus nog effe achter zien te komen in hoeverre het bedrijf nog bestaat.
Oww ik ben ook benieuwd of ze een doorstart hebben gemaakt. Ik zal dit topic wel in de gaten houden ;)
Door Djinny
#505172
Joke Miedema schreef: Ik heb ook drie kleintjes met akelig grote bekjes. Prooidieren zoals eend, konijn en haas gaan hier door de vleesmolen, dan maak ik dagporties en gooi het in de vriezer. Ik vind voor de mijne de porties gewoon te klein om heel [ongemalen] te geven wegens stikgevaar. Het zijn afschuwelijke schrokkers..
Ik wil voorlopig ook de vleesmolen nog blijven gebruiken.
Als ik nou bijvoorbeeld konijn door de vleesmolen draai en daarna het orgaanvlees erdoorheen meng,eventueel aangevuld met groente, kan ik dit dan zien als een als complete maaltijd?
Door ~Joke~
#505434
Zelf voeg ik aan hele prooidieren zoals bv konijn en eend geen organen meer toe tenzij ze erbij zijn verpakt. De konijnen die ik heb gemalen hadden vaak de organen er nog inzitten. Je kunt orgaanvlees toevoegen in de hoeveelheid die zo'n konijn ongeveer van zichzelf zou hebben.
Met groente er bij heb je idd een komplete maaltijd.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op zo 05 mar 2006, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Djinny
#526424
djinny schreef: De konijnen slachterij zit in Someren-Heide.
Maar ik moet er dus nog effe achter zien te komen in hoeverre het bedrijf nog bestaat.
Afgelopen week is bekend gemaakt dat konijnenslachterij Enki in Someren-Heide geen nieuwe doorstart zal maken.
Hiermee is de laatste konijnenslachterij in Nederland verdwenen.
Door Remke
#526497
djinny schreef: Afgelopen week is bekend gemaakt dat konijnenslachterij Enki in Someren-Heide geen nieuwe doorstart zal maken.
Hiermee is de laatste konijnenslachterij in Nederland verdwenen.
Ooooh neee! Wat jammer... :'(
Door K&D
#526518
Wij wonen in het Ooosten des lands, en daar zit de Sanders Supermarkt. Die heeft geregeld kip in de aanbieding. Nu hebben ze een soort kluifjes, met bot erin en 1 zo'n kluifje is 120 gram +-. Precies goed voor een klein hondje :D Niks te hakken.

De brokjes blieft madame overigens niet meer nu ze deels barf en deels KVV krijgt....... ;) Zal wel naar zaagsel smaken.....
Door Lizzy
#526587
djinny schreef: Afgelopen week is bekend gemaakt dat konijnenslachterij Enki in Someren-Heide geen nieuwe doorstart zal maken.
Hiermee is de laatste konijnenslachterij in Nederland verdwenen.
Jeetje..., wat onwijs jammer.... Triest voor de medewerkers van Enki.... En triest voor ons.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door