Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#2787
;D ;D ;D ;D

nou volgens mij gaat het hier inderdaad gewoon goed ,en ook ik heb een slechte eter van 19 die het nog goed doet ,dus daar om besloten ons bij kleintje ons ook niet zo druk te maken,en een komisch detail is dat inderdaad het bij ons ook aan verandering onderhevig is,daar die van ons geen groenten lust,beperkt fruit eet
(soms veel en dan weer niet) geen melk lust en kaas komt alleen brie in aanmerking ??? daarin tegen gek is op vis (alles behalve haring) kip en eieren kan je haar onder begraven (gek op eiwitrijk voedsel dus) En volgens de arts en het consultatie bureau is dat geen probleem ze is gezond en groeit goed,nou luister ik normaal nooit naar een consultatie bureau maar dit bevestigde mijn idee ;) Maar hier had je 10 jaar geleden niet mee weggekomen dan had je toch minstens een stevige >:( gekregen.
Dus volgens mij loopt het inderdaad wel los, ik maak me dus geen zorgen meer ;D
Door leen
#2788
[
Even voor Leen, ja, helaas Leen, ik denk dat ook deze theorie niet "DE ENIGE WAARHEID" is. En, omdat meneer IB de gemiddelden/richtlijnen heeft moeten schrijven (anders kun je geen boek schrijven), kom je tot dit soort discussies en vaagheden. Ik denk dat we hem dat niet helemaal kwalijk kunnen nemen.... Ik vind het, aan de andere kant, wel goed dat hij niet totaal vasthoud aan hetgeen hij ooit zelf geschreven heeft. Dat hij terug durft te komen op bepaalde zaken. Aan de andere kant schept dat veel verwarring en is dat lastig voor ons. Maar, we leren daar wel 1 belangrijke les mee: Ook Ian B. is geen Godheid en geen Goeroe. Je MOET dus wel zelf na blijven denken en blijven lezen...

Liz, die man is voor mij nooit een goeroe geweest daar ben ik dan weer te nuchter voor .............. het enige wat mij irriteerd is dat ik mensen aanraad om zelf voer te gaan samenstellen maar dat ik zelf begin te twijfelen van is de verhouding wel goed zeker bij opgroeiende honden is dit toch heel belangrijk ................. kan ik dan niet beter aanraden aan mensen die zelf nog maar net wakker worden om een variaite te maken van diepvriesvlees .....................
En dat ik mijn KISS methode misschien iets TE simpel hanteer ............................ soit mijn honden zitten wel goed in hun vel veronderstel ik ............... het gaat over pups die uit huis gaan en waarvan de eigenaars nog veel onzekerder zijn dan ikke .................
en wat dat bijschaven van theorieën betreft dat doen brokkenfabrikanten ook o.a. daarom dat ik daar geen vertrouwen in heb ........................
Door Lizzy
#2789
Hoi Leen, tja, ik begrijp jouw probleem... Ik vind dat heel moeilijk. Op dit moment zou ik niet weten wat ik zou doen als ik nu een pup kreeg. Ik zou, denk ik, toch IB willen volgen omdat hij het meest heeft geschreven over hoe puppen op moeten groeien en omdat er al duizenden honden goed groot zijn geworden volgens deze methode... Daarnaast schrijft hij heel duidelijk dat volwassen honden met 10% botten toe kunnen, maar pups NIET. Ik denk dat ik dus 60% RMB's zou geven en het boek zou volgen (je moet je ergens aan vast houden) en ik zou minder bot gaan voeren wanneer de pup groter zou zijn.

Weet je wat eigenlijk wel een goed idee zou zijn? Om twee pups uit hetzelfde nestje te nemen en er 1 te voeren volgens Juliette, 1 volgens Ian B en 1 met een goed merk versvlees. En dan kijken wat er gebeurd. Of is het stom wat ik zeg?

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door