Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#2681
getver zoete patatten,ik hou al niet van aareppels alleen met veel zout en een mega berg mayo erover.
is aan mij dus ook al niet besteed :-X
Je hoeft ook niet te vragen van wie kleintje het heeft dat ze niks lust ;D

Ze worden ook wel "sweet potatoes" genoemd, dus ze zullen wel wat van een pieper weghebben :-/
Door sylvia
#2682
O dus ik was niet de enige die er een treffende gelijkenis van iets anders in zag ;D ;D ;D
En ook nog ergens anders van ;D
Door angeliquek
#2685
Hoi

Had ik nog een vraagje hoeveel eieren mag een hond per week ik ben me rot aan het zoeken op dit forum maar heb het nog niet gevonden zie alleen staan niet teveel maar wat is niet teveel ???

Groetjes

Angelique
Door Angelique
#2686
Ik geef mijn honden 1 á 2 eieren per week, soms ook geen, maar 2 is het maximum. Hier dan :-/
Ligt ook aan de grote van je hond, die van mij wegen tussen de 35 en 45 kilo.
Door Mister T
#2688
Vandaag voor het eerst iets gebarft nm;een groenteprutje door z'n vlees;kk,snijbonen,bloemkool en spitskool.
Daar ik net als Lupa aan het begin sta,speel ik op zeker en doe het bij zijn versvlees...
Wat een mazzel dat ik weer zit te lezen,wist nm niet dat je de sperzb. eerst ff licht moest koken :-/.....
Maar als je nou versvlees geeft,is het dan ook belangrijk om de verhouding tussen onder en boven de grond in de gaten te houden of maakt dat met vlees samen niet zoveel uit ???
Door 202spots
#2689
Yams zijn eetbare knollen van een tropische slingerplant en is een zetmeelrijke voedselknol. Denk alleen te koop op buitenlandse markten.
Zuchini is het zelfde als courgette.
Waarom je sperziebonen eerst even moet koken......aan Dory vragen  :-/
De echte Yams heb je gelijk in Paul,heb effe het echte verschil opgezocht:

True yams (from tropical and subtropical regions of the world) contain more starch and less sugar than sweet potatoes -- and they must be cooked before eaten.

African slaves in the South called the sweet potato “nyami” because it reminded them of the starchy, edible tuber of that name that grew in their homeland. The Senegalese word “nyami” was eventually shortened to the word “yam”.

“Yam” also refers to sweet potatoes that are grown in Louisiana. When the orange-fleshed, Puerto Rican variety of sweet potatoes was adopted by Louisiana producers and shippers, they called them “yams” to distinguish them from the white-fleshed sweet potatoes grown in other parts of the country. The yam reference became the trademark for Louisiana-grown sweet potatoes.

There is a difference between sweet potatoes produced in the northern states and those sold in Louisiana. Sweet potatoes produced in the northern states are mostly "firm" and tend to be drier, more mealy, and yellow in flesh. People in Louisiana enjoy the second type, "soft", which is higher in natural sugar, is moister, and has a bright orange flesh color. Most often it is the "soft" type which is referred to as a yam.

Wanneer we het HIER dus over Sweet potato en Yams hebben,dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde.
Het heeft verschillende vormen,meestal is de Yam meer wortelachtig gevormd,en sweet potatoes meer ronder net als gewone aardappels,maar het is dus eigenlijk alle twee dezelfde groente.
Ik vergeet iedere keer de hollandse naam voor die zoete aardappel die bij jullie ook te koop is...
is het bagtaat???

Yams of Sweet potato word veel met Thanksgiving gegeten,(met de kalkoen uiteraard ;D)Het is zoet oranje kleurig aardappel achtig,je kookt of bakt het in de oven net als aardappels,of maakt er puree van.
Wat ik doe is net als piepers koken tot ze bijna gaar zijn
en dan doe je er bruine suiker en boter doorheen,dan marshmallows (die witte zoete spekkies bolletjes)er boven op en die lichtbruin laten worden in de oven. YUMMY!!
Maar voor de honden geef ik ze rauw hoor!

De sperzieboontjes hebben "iets" wat niet zo goed is voor de mens,maar dat word ontschadelijk gemaakt als je ze heel even kookt(1 min of zo)
Daar weet Lizzy de hollanse naam wel voor.
Er zijn trouwens veel mensen die WEL de ongekookte boontjes gebruiken en ook zelf rauw eten,dus het is niet dodelijk.
Door sylvia
#2690
Yams of Sweet potato word veel met Thanksgiving gegeten,(met de kalkoen uiteraard )Het is zoet oranje kleurig aardappel achtig,je kookt of bakt het in de oven net als aardappels,of maakt er puree van.
Wat ik doe is net als piepers koken tot ze bijna gaar zijn
en dan doe je er bruine suiker en boter doorheen,dan marshmallows (die witte zoete spekkies bolletjes)er boven op en die lichtbruin laten worden in de oven. YUMMY!! <

heb je zeker wel een goede tandarts daar dory ;D ;D
Door Janet
#2691
Hoihoi,
volgens mij gaat het om de hoeveelheid in grammen ???... Voor een hond van 14-17 kg, hoeveel vlees per dag, hoeveel bot per dag, hoeveel groenten/granen per dag etc.
Bij de versvleesvoedingen en de rest heb je van die mooie tabellen, je weet wel: per zoveel kg hond mag je zoveel kg voeding geven.
En weten jullie wat het mooie is: ze wil haar hond van brok (uit de supermarkt) op vers zetten. Weer een tevreden hond (met eigenaar) erbij ;D ;D ;D. Daarom vraagt ze hier zoveel.
Door Paul_Barte
#2692
Angelique K.

Zie bij het eerste gedeelte op de hoofdpagina en kijk bij informatie op pagina 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door 202spots
#2693
Maar als je nou versvlees geeft,is het dan ook belangrijk om de verhouding tussen onder en boven de grond in de gaten te houden of maakt dat met vlees samen niet zoveel uit ???
Pam,het maakt niet uit of je de groentemix met of zonder vlees geeft.
De combinate van groente moet goed zijn..
TE veel bladgroente,veroorzaakt losse ontlasting
TE veel knolgroente veroorzaakt hardere ontlasting.
Wanneer je b.v teveel bot hebt gegeven,dan helpt het om wat extra bladgroente te geven.
Wanneer ze losse poepie hebben,dan geef je minder blad en meer knol.
Door sylvia
#2694
ik geef mijn honden eigenlijk nooit volgens de tabellen,altijd op zicht en op tast.
maar als ze net begint kan ze dan niet beter eerst op een kompleet versvoer overstappen en dan langzaam aan als ze er meer van weet voorzichtig gaan arfen of barfen.

Hoihoi,
volgens mij gaat het om de hoeveelheid in grammen ???... Voor een hond van 14-17 kg, hoeveel vlees per dag, hoeveel bot per dag, hoeveel groenten/granen per dag etc.
Bij de versvleesvoedingen en de rest heb je van die mooie tabellen, je weet wel: per zoveel kg hond mag je zoveel kg voeding geven.
En weten jullie wat het mooie is: ze wil haar hond van brok (uit de supermarkt) op vers zetten. Weer een tevreden hond (met eigenaar) erbij ;D ;D ;D. Daarom vraagt ze hier zoveel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door