Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#487319
Ok, ik moet dus gewoon relaxen.... :)

Als jullie zeggen dat het goed is, dan is het zo..

btw: hoe zit het met de weg naar de maag toe (slokdarm e.d.) Worden die botjes ingepakt in het vlees?
Door Sofie
#487323
Ook hier meteen met een vleugeltje begonnen...wel eerst wat ingeknipt op de bochtjes. Ging ook perfect..alleen wist Lady niet meteen hoe ermee om te gaan.
In de maag kan dit eus geen kwaad. Het maagzuur van een vleesetende hond is 1-2. Overigens is de maagwand met een slijmvlies beschermd, kan dus geen kwaad. Het is pas als je hond gekookte, gebakken,...botten eet dat je je zorgen moet maken..pas dan zijn ze knetterhard en kunnen erge schade veroorzaken.
#487324
Ach weet je ... als kippenbotten echt problemen gaven dan zouden onze honden er geen van alle meer zijn ;)
Die van mij bv eten al 4 en 3 jaar kip, met bot en al, mijn 5 katten eten al 4 jaar kip, met bot en al (alleen voor de kleinste gemalen) en ze blaken van gezondheid.
Door Laura2004
#487668
Qwertu schreef: Ok, ik moet dus gewoon relaxen.... :)

Als jullie zeggen dat het goed is, dan is het zo..

btw: hoe zit het met de weg naar de maag toe (slokdarm e.d.) Worden die botjes ingepakt in het vlees?



Maak je niet druk! ;) Het komt zeker weten goed. Ik ben met Kai begonnen met kippevleugeltjes en lamsribben en dat terwijl ze nog brokken kregen. Ik gaf ze brokken en botten tegelijk (ik wist toen niet beter, ik dacht dat ik het zo goed deed, toen kende ik bp nog niet ;D) en er is nooit wat mis gegaan. Kai is wel een paar dagen aan de dunne geweest, maar verder geen enkel probleem.
Door roefus
#487719
Kruimel schreef: Ach weet je ... als kippenbotten echt problemen gaven dan zouden onze honden er geen van alle meer zijn ;)
Die van mij bv eten al 4 en 3 jaar kip, met bot en al, mijn 5 katten eten al 4 jaar kip, met bot en al (alleen voor de kleinste gemalen) en ze blaken van gezondheid.
Goh........ik ga OOIT nog geloven dat Kruimel áltijd gelijk heeft......
Nog ff wachten...... ;D
Door tieneke
#487746
roefus schreef: Goh........ik ga OOIT nog geloven dat Kruimel áltijd gelijk heeft......
Nog ff wachten...... ;D
De jonge poesjes hier eten van jongs afaan kippennekken en kipruggen,geef alles heel ze kluiven alsof ze het al jaren doen,boefies ;D ;D
Door Dtje
#487788
Qwertu schreef: Ok, ik moet dus gewoon relaxen.... :)
Precies :D en de poepdrollen bekijken ;D. Als je hond gewoon (zonder al te lang persen of dat het er uit spuit) poept en je ziet geen stukjes bot dan is het helemaal ok! Dan is het bot dus verteerd.
Door Sofie
#487845
tieneke schreef: De jonge poesjes hier eten van jongs afaan kippennekken en kipruggen,geef alles heel ze kluiven alsof ze het al jaren doen,boefies ;D ;D
Jeps ook hier at de kat kippennekjes en vleugeltjes zonder problemen.
Door Qwertu
#489347
Sofie schreef: Laat ons iets weten.... ;)
Gisteren weer een kippenvleugeltje gegeven. Ondertussen heeft ze de smaak te pakken en grist dat ding zonder pardon uit mijn handen >:( :)

Maar ja, hoop gekraak enz. Ik heb mezelf maar gezegd dat ik me niet moet aanstellen, maar echt lekker zit het me niet...maar ach... alles ziet er prima uit dus...
#489352
Hoop gekraak!? Nou dat is dus perfect toch? Dat wil in ieder geval zeggen dat ze goed kauwt en kraakt. Perfect!! Als je niets zou horen, betekent dat dat ze het gewoon naar binnen laten glijden. Gebeurd hier ook hoor, maar dan zou JIJ je helemaal zorgen maken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door