Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#487749
Ja, geadeld is verrot.....kan er geen ander woord voor bedenken.
Dan slaat het groen uit......en stinkt als de pest.

Voor mezelf geldt....3, 4 dagen is de max.
Waarschijnlijk staat de thermostaat van mijn diepvries te hoog.....want na één dag mag ik blij zijn dat het ontdooid is.
Dan mag het ff blijven liggen.
Maar na 3 dagen (en een halve dag meer) is het voor mij genoeg.
Brrrr......als het vlees gaat 'lopen'.......houdt het op.
Door tieneke
#487755
roefus schreef: Ja, geadeld is verrot.....kan er geen ander woord voor bedenken.
Dan slaat het groen uit......en stinkt als de pest.
Brrrr......als het vlees gaat 'lopen'.......houdt het op.
;D ;Dde nollebakmonsters likken hun lipjes af :P :P
Hier krijgt het vlees net de tijd om te ontdooien en dan is het alweer voedertijd.
Door roefus
#487764
tieneke schreef: ;D ;Dde nollebakmonsters likken hun lipjes af :P :P
Hier krijgt het vlees net de tijd om te ontdooien en dan is het alweer voedertijd.
ja, logisch, hè?
bij jou komt het niet aan ontdooien toe ???
Door Nelly
#487769
roefus schreef: Ja, geadeld is verrot.....kan er geen ander woord voor bedenken.
Nou, dat vind ik overdreven, geadeld is echt niet verrot en groen uitgeslagen, en stinken doet het ook niet. Geadeld moet je meer zien als gerijpt, zoals wild, dat moet ook een paar dagen hangen c.q. liggen.
Door roefus
#487775
Nelly schreef: Nou, dat vind ik overdreven, geadeld is echt niet verrot en groen uitgeslagen, en stinken doet het ook niet. Geadeld moet je meer zien als gerijpt, zoals wild, dat moet ook een paar dagen hangen c.q. liggen.
Nou oké. jij je gelijk.
Maar....ik zag runderlappies van de slager (dus vers in de koelkast) toch na twee dagen 'groenige kantjes' krijgen.
En dan ruikt het niet meer zo...dat ik het zelf nog zou eten....
Geadeld?

Met 'wild' heb ik geen ervaring.
Normaal kan 'vers vlees' wel even wat verdragen.
Ik denk dat het toch het oog van jezelf is.
Dat je het danook heel goed 'in kunt schatten'.

En een hond kan misschien veel hebben.
Maar als het echt zou gaan stinken.....dan hebben we het over iets anders.
Dan zou ik het niet meer geven.......
Maar dat mag iedereen uiteraard zelf weten.
Door Nelly
#487782
Als vlees echt stinkt gooi ik het ook weg hoor, hoewel ik denk dat de honden het eigenlijk nog best zouden kunnen hebben; m'n vader zegt altijd dat honden grotendeels aaseters zijn en daar kon hij weleens gelijk in hebben volgens mij.
Door roefus
#487794
Nelly schreef: Als vlees echt stinkt gooi ik het ook weg hoor, hoewel ik denk dat de honden het eigenlijk nog best zouden kunnen hebben; m'n vader zegt altijd dat honden grotendeels aaseters zijn en daar kon hij weleens gelijk in hebben volgens mij.
Denk dat je gewoon gelijk hebt.
En vaders....die hebben sowieso gelijk...toch???

Er is gewoon veel verschil.
Ik heb geen ervaring met werkelijk 'vers vlees'......vers wild ofzo....
Maar ik denk feitelijk dat dat heel wat dagen kan hebben.
Bij een normale slager (of supermarkt) weet je het nauwelijks.
Soms kan het ook qua datum gewoon nog zoveel dagen in je koelkast liggen.
Voor ménselijk gebruik....bedoel ik dan.

Dus ik denk dat het één of ander heel erg afhangt van welk vlees en waar vandaan.
En dat een hond wat méér kan hebben......geloof ik metéén.
Die groenige randjes ...(haha, heb ik ook nog gegeven)...verdomme...waren bieflapjes die ik voor onszelf had ingekocht en ik was ze (stom stom) vergeten.

Ik denk dat je haast niemand een raad kan geven.
Wat echt 'vies' is in je eigen ogen, dat geef je niet meer met plezier.
Maar ik denk bij mijn hond ook wel iets ruimer :D
Door Sofie
#487843
Nja, ik denk ook niet dat het kwaad kan als je ze iets voert dat al een week in de koelkast ligt...nou of mijn maagje daar zo tegen kan...moest al kokhalzen van vlees van de kat dat in de koelkast lag omdat die niet naar huis kwam...wat moet het dan niet na een week zijn... :-X
Door Mevroi Kruim
#488640
Knijper op de neus, honden naar buiten, bak omkiepen .... voor het de grond raakt is het op ;D ;D
Honden kunnen ongelofelijk veel hebben, in het wild eten ze soms oeroude lijken op (details zal ik jullie besparen :-X :P) en ze krijgen er niks van.
Ik denk wel dat het scheelt als je hond ervaren barfer is, brokkenhonden lopen volgens mij meer risico ivm hogere pH in de maag.
Door herder_lover
#488665
ik moet eerlijk zeggen dat ik per dag ontdooi en dan geef. Moet ik wel in de koelkast doen, want op het aanrecht worden het opeens een heleboel bewegende beesten :-X Binnen een paar uur heb je hier een bewegende massa op je vlees zitten.... maar ik spoel het af..... ;D

en als ze het eens niet opeten....hmm, zou niet weten wat dan. Saiko vreet alles.... maar ik zou het na een paar dagen koeling gewoon nog geven hoor, honden kunnen echt veel hebben....
Laatst gewijzigd door herder_lover op do 09 feb 2006, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door