Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#480737
Ja Nitro is (waarschijnlijk) aan Parvo overleden. Maar aangezien hij al een paar keer een paar ratten had doodgebeten, had hij zoveel bacteriën in zijn lichaam dat niets meer kon helpen. Zijn darmen waren helemaal stuk en tot moes, een bloederige massa, en dat kwam niet alleen door de Parvo :-\
Waarschijnlijk hebben de ratten hier zoveel smerigheid bij zich, dat zelfs een mens (met een beetje verminderde weerstand) dood kan gaan na een beet van zo'n beest...
Waarschijnlijk is het bij Nitro een combi van factoren geweest: te dikke vacht, rattenbacteriën, parvo (ook waarschijnlijk door een zwerfhond toegediend, die over mijn muur is gesprongen, door een prachtige gapende wond in zijn kont :-[)... helemaal zeker was het niet. Maar weet wel dat hier in ieder geval vele dieren komen te overlijden na contact met een rat (zelfs de wilde ratten die in de mundi lopen en geen kans op gif hebben) :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#480897
Ja dan zou ik er ook niet happy mee zijn :-\
Gebruikersavatar
Door cheeta
#481584
Vandaag kwam medammeke met een bijna geheel vergaand iets aan lopen, gelukkig gaf ze hat af :-X :-X
en wat bleek een rat, alweer!! >:(
Hopelijk blijft het hierbij, na boven staande berichten gelezen te hebben ben ik er niet gerust meer op.

We gaan maar bordjes aan de sloot kanten zetten

Zeer streng verboden voor ratten


en nu maar hopen dat die krengen kunnen lezen ???;D ;D
Door Jolly
#481597
Als je haar nu leert, dat als ze zo'n rat komt brengen ze van jou iets lekkers krijgt.
Dan zit je gebakken.

Natuurlijk is het rot dat ze elke keer met zo'n beest aan komt, maar dan weet je wel dat ze ze niet opeet.
Door jasmijn
#481766
wij hebben een tijdje raten in ons huis gehad :-X, en femke zit dan bij zo'n holletje en als er dan een helen domen rat uit komt eet ze die op :-X. dus je begrijpt dat ik daar niet zo blij mee was :-X. geleukig heeft mijn vader dat holletje discht gemaakt met cement dua ik hoop dat het nu ook dicht blijft, en we hebben ook geen ratten meer ;) 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door