Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Phoefer
#474906
hallo,
hier een beginnende barfster. Heel enthousiast begonnen. Nu krijg ik allerlei signalen uit mijn omgeving over kippen botten.
Dit zou splinteren waardoor er hogere kans is op beschadigingen rond het spijsverteringskanaal, met alle gevolgen van dien. En ja dat willen we niet. Zit er verschil in welk kippen vlees/ bot? Ik gaf een hele kip, vleugeltjes, pootjes, nekjes. noem maar op. Wie weet hier meer van?
thanks
gr. cindy & phoef
Door Lizzy
#474917
Hoi Cindy, allereerst welkom op Barfplaats! Kippenbotten splinteren alleen wanneer ze verhit zijn geweest. Je kunt dus prima rauwe kippenbotten aan je hond(en) voeren, in alle onderdelen die je al voert! Rauwe kippenbotten zijn juist zacht en flexibel!
Door Phoefer
#474942
Dank je wel Lizzy. Ze is er ook zo gek op. baalde al een beetje en kon het me eigenlijk ook niet voorstellen.

Ik heb net nog een truckje gehoord (voor mensen die ook twijfelen). ff met een hamer op het kip slaan en kijken hoe het er dan uit ziet. Dit zou wel eens kunnen overtuigen!!!
groetjes
Cindy
Door Lizzy
#474979
Phoefer schreef: Dank je wel Lizzy. Ze is er ook zo gek op. baalde al een beetje en kon het me eigenlijk ook niet voorstellen.

Ik heb net nog een truckje gehoord (voor mensen die ook twijfelen). ff met een hamer op het kip slaan en kijken hoe het er dan uit ziet. Dit zou wel eens kunnen overtuigen!!!
groetjes
Cindy
Nee hoor, maak je echt maar geen zorgen. Er zitten hier 2745 leden waarvan de meeste mensen toch regelmatig kippenbotjes aan hun honden! En dat zijn nog LANG niet alle barfende honden op deze wereld :D! Maar ja, het is wel logisch dat mensen twijfelen. Jarenlang is er door iedereen gezegd dat kippenbotten gevaarlijk zijn en zoiets duurt lang voordat zo'n verhaal de wereld uit is.... Of het mensen overtuigt de botjes van kip te laten voelen? Ik weet het niet.... Misschien wel, misschien niet. Ik denk dat het bijv. ook kan helpen om uit te leggen dat wolven al eeuwen en eeuwen botjes eten. Dat een carnivoor (en dus ook de hond) geschikt is om botjes te eten. Het maagzuur van de hond is zoooo zuur dat botjes (die voor een goed deel bestaan uit calcium) in het maagzuur 'oplossen/verteren'. En misschien moet je je gewoon niet teveel aantrekken van mensen die blijven volharden.... sommige mensen zijn niet te overtuigen.
Door Filou
#474987
Niets van geloven. En zeker niet twijfelen! Ik barf al 3 maand, en het grootste deel van Filou zn menu is kip met bot, dus het karkas, de vleugels, enzovoort... ik heb nog geen enkele keer problemen gehad.

Als je echt twijfelt over iets, moet je het zeker niet laten hier even te vragen. Dat doe ik nu nog altijd. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door