Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#474756
:'( :'( :'(

Was ik vrijdag zooooo blij dat we vuile pens gevonden hadden... heb ik hem de volgende dag mogen wegsmijten. 't Zat vooooool, maar dan ook vol met wormen... Ik dacht, misschien is dit normaal en zal ik het even aan de professionele barfers vragen... maar mijn echtgenoot zei: "weg die boel!! Wormen zijn wormen." Dus ja, 6kg pens de vuilbak in.

Hebben jullie dit ook al meegemaakt? Wat hebben jullie dan gedaan???

De pens in zijn geheel (er zit nog wel een beetje in de zak)

Afbeelding


Een close up op de wormen :'(

Afbeelding

Afbeelding


En dan krijg ik op de koop toe weer onder mijn voeten van mijne vent omdat ik nu perse die foto's hier wou plaatsen zodat ik jullie mening kon vragen!!! >:(
#474764
Dat zijn we wel van plan. We moesten nog een klein deel betalen voor die pens, een euro of 4-5, en dat gaan we nu dus niet meer betalen!!


Jakkes... maden in de kip... :-X Ik denk dat ik voor de rest van mijn leven geen kip meer zou willen eten... :-\
#474797
:o o gatver ja hier was ie ook linearecta te comtener in ververdwenen . Misschien nog liever bij iemand die van niks weet 3 straten verder op hihi 8)
Wees bij dat ze niet meer bewogen kreeg van de foto s al spontanejeuk.
Nou viel mij wel op fat er bij mijn pens lappen ook meestal veel meet van die zwarte schilvers op zitten.
Bij jullie niet ?
Of hadden de wormpje die al lekker op gesmikkeld ;D
#474800
Juk, dat ziet er wel heel appetijtelijk uit.

Ik heb hier wel eens ook een soort wormen in de pens gehad, beetje druppelvorming en glazig, je ziet amper dat ze er zitten. Echt anders dat dit dus. Navraag leerde toen dat deze gevallen in het kuilvoer zitten die de koe gevoerd heeft gekregen. Als ik ze tegenkwam heb ik de pens goed uitgespoeld, ingevroren en alsnog gegeven. Ze zaten dan ook meestal in het met vet gefrummelde gedeelte waar vaak ook het meeste "vuil" is achtergebleven.
Ik denk als ieder hier zomers zijn verse vuile pens goed erop naspeurt dat er wel meer van deze dingetjes gevonden worden. Ik had ze ook niet eerder gezien totdat iemand me er ter plekke op wees. :-X
#474808
Filou schreef: Maar nu waren er het wel hééél vééél he... Een paar wormpjes zou mij ook niet opgevallen zijn, maar deze zat nu echt vol!!
Jaaaa, dat kun je inderdaad wel zeggen! Gatverdegatver! Deze had ik toch ook echt direct weggekieperd hoor :-X
#474813
Zo'n pens had ik ook direct weggegooid. Alles wat ik vers haal gaat hier eerst voor de zekerheid minimaal twee weken de vriezer in. Het verbaasd me dat dit door de keuring is gekomen of valt pens daar niet onder? Een kennisje gaf verse spiering aan haar honden en de braakten later wormpje op. Bij navraag bij de visboer bleek dat dat vaak voorkomt dat vis met wormen besmet is en dat het de bedoeling is dat je de visjes voor menselijke consumptie eerst schoonmaakt [ingewanden eruit.] of eerst invriest. Was ik blij dat ik altijd diepvries sardientjes en diepvries spiering voer
#474815
Keuring? Dat weet ik eigenlijk niet. Normaal verkopen ze dat hier niet vuil, maar eerst gekuist, en dan pas de winkel binnen. Maar deze lag niet in de winkel. Ik denk dat deze in de voorraadkamer ofzo lag. De man verliet er ook zijn winkel voor. Ik weet echt niet waar hij deze gaan halen was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door