Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#471233
Nou, hier dus zo'n viespeuk ;D Nee, ik heb 'm niet zelf opgegeten :P maar heer Kruimel heeft die van zoon #2 aan de honden gevoerd. Vrij simpel bij een thuisbevalling. Maar, toeval of niet, daarna werd onze Jorka strijk en zet bij elke loopsheid schijnzwanger ... Dat ding zit barstensvol met hormonen dus ergens zou het me niet verbazen als er een verband was. Bij dochterlief hebben we het experiment dus maar niet herhaald.
#471240
Kruimel schreef: Nou, hier dus zo'n viespeuk ;D Nee, ik heb 'm niet zelf opgegeten :P maar heer Kruimel heeft die van zoon #2 aan de honden gevoerd. Vrij simpel bij een thuisbevalling. Maar, toeval of niet, daarna werd onze Jorka strijk en zet bij elke loopsheid schijnzwanger ... Dat ding zit barstensvol met hormonen dus ergens zou het me niet verbazen als er een verband was. Bij dochterlief hebben we het experiment dus maar niet herhaald.
;D zo zijn er ook zat mensen die de eerste poep luier van het babytje aan de honden geven om op te eten, omdat net als eerder genoemd de band dan beter zou zijn tussen hond en kind, heb ik ook niet gedaan, mijn honden waren gek op mijn zoon zonder poepluiermaaltijd, en dat terwijl ik het niet bijzonder vies vindt als honden paardepoep of koeienvlaai eten........ ik ben gewoon een beetje raar wat dat betreft ;) Vanmorgen nog hebben mijn meuten gesnacked op rheenkeutels ;) geen probleem
#471246
misselijk? nee gek he eigenlijk niet, komt mischien nog wel vandaag.

Hoe ik erop kwam, zullen vast wel mensen zich af vragen, nou simpel.
Ik was 2 weken terug bij een vriendin die in augustus bevallen is en we zaten foto's te bekijken, en daar kwamne oa de foto's van de bevalling ook tussen door, toen ik de placenta zag, zei ik meteen zoooo das een mooi lappie vlees.
Vriendin moest lachen en zei: ja ik heb nog heel even met de gedachten gespeeld dit aan Bumper (der hondje ) te geven.
Maar de verloskundige en de kraamhulp gruwelde bij het idee, dus ging die hup met het vuil mee.
#471247
Jolly schreef: misselijk? nee gek he eigenlijk niet, komt mischien nog wel vandaag.

Hoe ik erop kwam, zullen vast wel mensen zich af vragen, nou simpel.
Ik was 2 weken terug bij een vriendin die in augustus bevallen is en we zaten foto's te bekijken, en daar kwamne oa de foto's van de bevalling ook tussen door, toen ik de placenta zag, zei ik meteen zoooo das een mooi lappie vlees.
Vriendin moest lachen en zei: ja ik heb nog heel even met de gedachten gespeeld dit aan Bumper (der hondje ) te geven.
Maar de verloskundige en de kraamhulp gruwelde bij het idee, dus ging die hup met het vuil mee.

It's your party girl, you can do what you want to ;D
#471248
Kruimel schreef: Nou, hier dus zo'n viespeuk ;D Nee, ik heb 'm niet zelf opgegeten :P maar heer Kruimel heeft die van zoon #2 aan de honden gevoerd. Vrij simpel bij een thuisbevalling. Maar, toeval of niet, daarna werd onze Jorka strijk en zet bij elke loopsheid schijnzwanger ... Dat ding zit barstensvol met hormonen dus ergens zou het me niet verbazen als er een verband was. Bij dochterlief hebben we het experiment dus maar niet herhaald.
zie je wel, ben ik niet de enige en ja ik wil thuis bevallen.
En ik heb 2 reuen, dus schijnzwnager zullen ze niet worden ;D
#471250
Jolly schreef: zie je wel, ben ik niet de enige en ja ik wil thuis bevallen.
En ik heb 2 reuen, dus schijnzwnager zullen ze niet worden ;D
Nou ..... met die hoeveelheid hormonen .... :o
;D ;D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu weer zou doen, tis alleen niet meer echt aan de orde ;D ;D
#471262
conleeuw schreef: It's your party girl, you can do what you want to ;D
Ik zal het eens aan Peter voorleggen( het liefste vanavond tijdens het eten ;D ;D 8)), als hij tegen is, dan doen we het niet, maar als hij geen bezwaar heeft.
Dan zal ik het zeer waarschijnlijk wel doen, of ik moet ineens in ziekenhuis bevallen of aan de medicijnen raken.
Misschien maakt Peter er dan ook nog wel mooie foto's van.
#471265
Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
#471266
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
Nee, hoor, dat van die band kind-hond ljkt me onzin. Mijn honden vonden de koters toch welg eweldig, placenta/poep of niet ;D
Nee, manlief vond hete cht zonde om zo'n mooie lap vlees weg te gooien :-X :-X
#471270
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
Mijn idee was eigenlijk het laatste :-[( Jol kruipt nu snel onder een deken) en ook omdat ik dacht dat er misschien toch wel voedingswaarde aan zou zitten.
Daarbij, mijn honden eten rauw vlees, dit is rauw vlees en wordt normaal weggegooid, dat vind ik een beetje zonde. ( sprak zij krenterig)
#471271
Noukie schreef: Waar ik dan benieuwd naar ben is de reden waarom je je placenta aan de honden wil voeren.
Vanwege de eerder genoemde reden dat de band tussen kind en honden dan beter zou zijn, of gewoon gratis een extra lappie vlees?
ik denk waarschijnlijk "waste not, want not"
#471272
Kruimel schreef: Nee, hoor, dat van die band kind-hond ljkt me onzin. Mijn honden vonden de koters toch welg eweldig, placenta/poep of niet ;D
Nee, manlief vond hete cht zonde om zo'n mooie lap vlees weg te gooien :-X :-X
Volgens mij hebben heer kruimel en ik dezelfde gedachte
#471275
getver, nee zou ik gevoelsmatig niet doen. Wat ik wel zou doen, maar ook dat is persoonlijk, is info inwinnen over het invriezen van de placenta. Hier zitten stamcellen in (net als de navelstreng) en kunnen later dienen als geneesmiddel voor je kind. Kost wel wat hoor, maar ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het toen niet wist: Mocht je kind (God behoedde het) ooit bv kanker krijgen, kan de ingevroren stamcellen levensreddend werken...

IS neit echt barf-achtig he ;D
#471278
Jolly schreef: Mijn idee was eigenlijk het laatste :-[( Jol kruipt nu snel onder een deken) en ook omdat ik dacht dat er misschien toch wel voedingswaarde aan zou zitten.
Daarbij, mijn honden eten rauw vlees, dit is rauw vlees en wordt normaal weggegooid, dat vind ik een beetje zonde. ( sprak zij krenterig)
Een placenta bevat niet enkel voedingswaarde, maar ook afvalstoffen. ( okee, lever ook...)
En het is idd rauw vlees, maar gevoelsmatig vind ik "mensenvlees" dan toch iets anders dan een rund of een kippetje :-X

Ik bedoel je hier trouwens niet mee te bekritiseren hoor, zit gewoon even hardop te denken ;)
#471280
herder_lover schreef: getver, nee zou ik gevoelsmatig niet doen. Wat ik wel zou doen, maar ook dat is persoonlijk, is info inwinnen over het invriezen van de placenta. Hier zitten stamcellen in (net als de navelstreng) en kunnen later dienen als geneesmiddel voor je kind. Kost wel wat hoor, maar ik heb er altijd spijt van gehad dat ik het toen niet wist: Mocht je kind (God behoedde het) ooit bv kanker krijgen, kan de ingevroren stamcellen levensreddend werken...

IS neit echt barf-achtig he ;D
nee idd dat niet, maar het is wel een idee, tnx
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door