Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2597
Hoi Tieneke, bedankt voor jouw adviezen aan Hylke (Hylke, deze zijn te lezen op de vorige pagina). Ik ben geneigd het met jou eens te zijn. Nogmaals, ik heb mijn drie honden "cold turkey" overgezet en nooit problemen gehad (en zo ken ik er vele!), maar, beter te voorzichtig dan te onvoorzichtig!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 28 apr 2003, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hylke
#2598
Hoi allemaal,
Ik heb de Bibi nu in huis en heb inderdaad het advies gehad eerst de Bibi-mix en de fyto te geven. Wat moet ik me bij koken voorstellen? Gewoon een pannetje kokend water op het vuur en dan het vlees erbij? En hoelang moet het dan koken? Kook ik trouwens niet de vitamines enz. kapot?
Groetjes Hylke

P.s. een volwassen reactie Lizzy op het verschil tussen Doggy net en Barkplaats.
Door tieneke
#2599
Hoi Hylke,een pan water (niet teveel) aan de kook brengen en de bibi toevoegen,heel even lichtjes de kook erover en afgieten en af laten koelen.Voor het veilige zou ik dit zeker 2 dagen doen.Het zal wel stinken maar dat doet alleen maar de eetlust opwekken bij Splinter!
Als je het straks zonder te koken gaat geven zorg dan dat de bibi goed ontdooid en op kamertemperatuur is.
Is het vlees nog te koud dan zet je gewoon de etensbak met vlees even in heet water in je gootsteen!
Veel sucses met je eerste vleesdag ;D
Door hylke
#2600
Nog even een vraagje. Ik moet de Bibi dus laten ontdooien voordat de kook erover moet? Het ontdooien gaat zooooo langzaam en ik wil het zooooo graag geven.. ... ik ben nog ongeduldiger dan mijn hond hahaaha
Groetjes Hylke
Door Lizzy
#2601
Nou vooruit, voor deze ene keer mag je het nu gaan koken. Ik zou de Bibi dan al in een beetje water doen en dit langzaam aan de kook brengen. Zodra het kookt, onmiddellijk van het vuur halen. Wel aflaten koelen voordat je het geeft hoor ;D! Ik zou het kookvocht ook maar geven. Laat je ons weten hoe hij het vond?
Groetjes, Lizzy
Door hylke
#2602
Nou daar komt ie dan.....mijn eerste reactie op Bibi................... GATVER WAT EEN LUCHT!! Jeminee zeg....ik sloeg steil achterover van de lucht van de fyto hahaha. Zeven katten en een hond om me heen natuurlijk. SPlinter zat voor het eerst gewoon te blaffen voor zijn voer. Het moest nog even afkoelen want ik had er op advies even de kook over laten gaan. Met als gevolg dat ik dus penswater had want van de fyto bleef niets over. Ik had er ook een beetje Bibi-mix doorheen gedaan dus die er ook uitgevist en wachten op de juiste temperatuur. SPlinter is al die tijd de keuken niet meer uit geweest en wij juist wel...grijns. Mijn vriend rende vol ontzetting met de luchtverfrisser door het huis en ik kon alleen maar grijnzen. Die grijns was er met geen mogelijkheid meer af te bikken. En toen was het moment daar...........in 1 minuut en 29 seconden was zijn bak leeg (ja bij grondig onderzoek word ook de tijd genomen grijns) daarna is hij nog minstens een minuut met zijn bak door de woonkamer aan het schuiven geweest om elke molecuul naar binnen te werken....kortom missie geslaagd!!!!!!!!!!!!
Een blije Hylke
Door Lizzy
#2603
Ik kan alleen maar zeggen:

:D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is echt een leuk verhaal!

We horen natuurlijk graag hoe hij morgen heeft gepoept!

Groetjes, Lizzy
Door hylke
#2604
Nou zijn ontlasting is prima en minder dan anders. Vanmorgen heeft hij meer dan gisteren gehad dus kijken wat de ontlasting nu doet. Blijft het goed dan stop ik met koken toch?
Groetjes Hylke
Door Lizzy
#2605
Hoi Hylke, geweldig! En ja, het is heel normaal dat de ontlasting minder is na een versvlees maal.

Overigens: de fytomix hoef je niet meer te koken. Deze kun je gewoon zo geven.

De Bibi zou ik, als ik jou was, vandaag al niet meer koken en er alleen gekookt water over heen gooien. Morgen zou ik al geen gekookt water er meer overheen gooien maar gewoon goed laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen. Dan moet het goed gaan!

Groetjes, Lizzy
Door tieneke
#2606
Geweldig Hylke dat het zo,n sucses was!(ook voor je vriend ;D)
Als hij mooie ontlasting had kun je het volgens mij
ook al rauw geven,gewoon proberen!
En de fyto-mix koken? ;D
Niet meer doen! voor je het weet is je vriend ervan door :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door