Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#38823
Ik weet het niet meer
Mijn hond had hypo allergeen brokken gehad en luste die niet
Kwam toe hier terecht en ben aan vers voer overgegaan
Ik kwam energique tegen bij een winkel aan de overkant
Maar er zit geen eend in
En carnibest hoor ik ook fantastische varhalen over
Wat moet ik nou geven ????
Carnibest eend/rijst of
Energique tegen huidproblemen nr 4
Hij is er in ieder geval gek op
Gr Jolanda
Gebruikersavatar
Door chooky
#38827
Hoi,
hoe lang krijgt hij nu energique? En is het verbeterd of zie je nog geen resultaat? Als het nu beter gaat zou je gewoon energique kunnen blijven als je dat wilt.
groetjes Eva
Door jolly64
#38891
Hij krijgt al 2 weken energigue ,maar heeft ook medicijnen gehad tot afgelopenmaandag
De DA vond wel dat zijn vacht er een etuk mooier uitzach
Gr Jolanda
Door sharpie
#38942
Hallo Jolanda,
Het maakt opzich niet zoveel uit of je carnibest of energique geeft, als je hond nu op energique zit en hij vind het lekker, zou ik het gewoon even aankijken.
Dan weet je iniedergeval wat energique voor effect heeft op je hond.

En dan probeer je over een tijdje carnibest een keer.

En dan weer een tijdje later, als alles goed gaat, kan je ze ook afwisselen of bijv. Bibi eens proberen, die hebben ook 2 varianten voor honden met allergieen.

Sterkte en wat goed dat je van de brokken af bent.
:)
Door Lizzy
#38961
Het ligt eraan wat je wilt. Wil je hypoallergeen voer omdat je vermoed dat jouw hond allergisch is voor een bepaald dierlijk eiwit? Dan zou ik Carnibest Eend en Rijst geven.

Als jouw hond geen allergie heeft voor een dierlijk eiwit (en voor rauw vlees zijn honden over het algemeen veel minder allergisch) dan kun je ook Energique geven. Als jouw hond er nu al beter uit ziet, dan kun je daar natuurlijk mee door gaan want dan gaat het blijkbaar al veel beter. En je kunt ook overstappen op Carnibest. Wat je wil! Maar, de Eend & Rijst zou ik echt "bewaren" voor als je een ooit dierlijk eiwit moet gaan geven dat jouw hond nooit eerder gehad heeft.

Groetjes, Lizzy
Door jolly64
#38987
Bedankt voor de tips
maar is rodi lams/rijst nu ook voor de gevoelige huid??
Dat kan je namelijk ook gewoon in de dierenwinkel kopen en mischien wel wat om een keer als afwisseling te gebruiken
Gr Jolanda
Door jolly64
#39066
Nou dan ben je zeker duurder uit :-[
Het lijkt goedkoper
Van energique mag hij maar 1 plakje per dag
Ben je in verhouding niet eens veel duurder uit dan
Gr Jolanda
Door ine
#39286
Jolanda, als ik jou was, zou ik doorgaan met de Energique!
Blijkt, dat na een week of 4/5 totaal geen verbetering heeft plaatsgevonden, meldt dat dan hier!
Grote kans, dat de hond het op Energique ook al beter doet. Vlees is in alle gevallen 10(0)x beter dan brokken!.
Ik houd niet van overdrijven! ;) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door