Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#464631
Karin & Pyrs schreef:
Een wolf gaat echt niet bewust een dag vasten, omdat het zo goed voor hem is .............
Het is volgens mij alleen maar bittere noodzaak, omdat hij de ene dag heel veel te eten heeft en niets kan bewaren voor de volgende dag.
Daardoor heeft hij er er de volgende dag geen behoefte aan heeft .........
Maar hij loopt ook het risico, dat hij een paar dagen moet vasten, omdat er domweg niets te vreten valt ........
Ik denk, dat ze zelf liever graag iedere dag een lekker maaltijdje hebben ....... ;)
maar door die manier van leven kan het ondertussen wel gezonder voor hem zijn geworden.
als een wolf elke dag zou eten is dat misschien wel minder gezond omdat ie dat niet gewend is.
het zou zo kunnen zijn dat zijn lichaam op die manier op dagen dat ie nix eet de tijd krijgt om energie te steken in het helen/opbouwen van zn lichaam en de organen die betrokken zijn bij de vertering krijgen dan ook n 'pauze'.
Door EvitaP
#464664
Ik heb niet alles gelezen, zo veel tijd heb ik nu niet. Dus als ik ouds ophaal of iets dergelijks dan hoor ik 't wel.

In elk geval geef ik mijn honden afentoe wel voor twee dagen te eten. Dan zitten ze een keer écht vol en dan zie je ze idd lekker uitbuiken. Ik zie het dan ook niet als vasten, onder vasten versta ik langere tijd (lekker vaag) niet eten wanneer men wel honger heeft. Maarja ze hebben dan geen honger, misschien trek in iets lekkers dat wel ja. Maar echt honger niet. Daarnaast doe ik dat alleen als ik ze iets groots geef, zoals een heel konijn. Dan heb ik geen zin om dat te verdelen, veel te veel moeite. Zeker niet als de honden juist zo veel plezier beleven aan het scheuren, breken en trekken. Het is ook een lekker tijdverdrijf voor ze aangezien ze er denk ik wel een uur mee bezig zijn. Dus tenzij ik zin heb in een bioptie mogen de honden het lekkker doen.
Dat zijn een beetje mijn redenen.
Door pallas
#466007
omdat mijn honden altijd nog 'honger' hadden , ben ik over gestapt op één grote maaltijd per dag. Ze kunnen zich dan ook relatief lekker vol eten.
Omdat we ook op wisselende tijden voeren, kan het dus voorkomen dat ze de ene dag s'ochtends eten en de andere dag s'avonds.
ze schooien niet veel op zulke dagen hebben er geen problemen mee, sterker nog verteren het eten nu veel beter.

Omdat ze allebei nogal actief zijn wil ik geen hele dagen vasten, dat is ook niet te rijmen met het trainen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door