Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#469300
bowie schreef: Kan aan mij liggen maar dit snap ik dus niet :-\
waarom geven jullie je hond niet gewoon genoeg te eten .
Kost teveel :-\
Door Lizzy
#469304
tieneke schreef: Kost teveel :-\
Nou nou..... Dat vind ik nou een conclusie die je niet kunt trekken. De reden staat op pagina 1. Haar hond kan eten totdat hij rond te rollen is. En dus wil ze hem iets geven dat zijn maag vult maar niet aanzet.
Door tieneke
#469306
Lizzy schreef: Nou nou..... Dat vind ik nou een conclusie die je niet kunt trekken. De reden staat op pagina 1. Haar hond kan eten totdat hij rond te rollen is. En dus wil ze hem iets geven dat zijn maag vult maar niet aanzet.
Ik heb het dus niet over Lil maar over degene die haar hond spercibonen geeft ;)
Door Lizzy
#469312
tieneke schreef: Ik heb het dus niet over Lil maar over degene die haar hond spercibonen geeft ;)
Ohhhhhwwwwwwwwwwww SORRY :-[!
Door bowie
#469472
tieneke schreef: Kost teveel :-\
Wat kost een bakkie kvv nou :-\
Door boskat
#469498
Ik heb hier een dalmaat ,,die heeft ook constant honger,die moet ik echt niet geven wat ze wel niet op zou kunnen,want dan waggelt ze er binnen no time over of kan niet meer lopen zo dik is ze dan.
Met andere woorden,als ik van haar uit zou gaan,qua honger,dan voerde ik een hele dag door ,van alles,want het is net een kliko.
Als ik haar bv boontjes zou geven ,is dat echt niet omdat het goedkoper is,maar puur voor de vulling ,nu krijgt ze ook die niet ,ja als tafelrestje 1x per week ongeveer:-)
En restjes van de katten kvv,die zo nu en dan van die grillen hebben dat het hun smaak niet is,nou mdam haar smaak wel dus:-))))
Door Lil
#471982
boskat schreef: En restjes van de katten kvv,die zo nu en dan van die grillen hebben dat het hun smaak niet is,nou mdam haar smaak wel dus:-))))
O leuk ja, dat heb ik dus ook. De katten komen letterlijk met hun vlees (ze barfen) en smijten het voor de kop van de hond neer. Asjeblieft, ik hoef dit niet. :-\
Boris zegt altijd dankje schrok en daar sta je dan als baasje. A ja, als ik het zie kan ik het gewoon van zijn avondeten aftrekken.

Heb trouwens gisteren pompoenzaden gekregen, ben eens benieuwd of het gaat lukken om ze zelf te kweken. Lukt het niet dan heb ik in ieder geval dit jaar een halloweengedrocht. ;D
Laatst gewijzigd door Lil op do 19 jan 2006, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#472013
Die pompoenplanten worden gigantisch! Als je niet uitkijkt groeien ze je hele tuin vol (of je moet 4 hectare hebben natuurlijk ;D)
Ik laat ze altijd per plant zo'n stuk of 4 bloemen vormen en dan gaat de top eraf. Anders blijven ze maar ranken en bloemen vormen en heb je aan het eind van de zomer alleen maar hele kleine onrijpe pompoentjes.
Door conleeuw
#472439
Kruimel schreef: Die pompoenplanten worden gigantisch! Als je niet uitkijkt groeien ze je hele tuin vol (of je moet 4 hectare hebben natuurlijk ;D)
Ik laat ze altijd per plant zo'n stuk of 4 bloemen vormen en dan gaat de top eraf. Anders blijven ze maar ranken en bloemen vormen en heb je aan het eind van de zomer alleen maar hele kleine onrijpe pompoentjes.
;D ik had op een gegeven moment heel mijn moestuintje onder de pompoen planten, wel veel pompoenen geoogst, maar weinig ruimte meer gehad voor groenten ;D Toen was ik pas in Nederland, en wist ik nog niet van het foefje om de top van de ranken eraf te halen, later heb ik het wel gedaan. Nu..... heb ik iemand gevonden die de Pompoenen voor me gaat kweken, scheelt een heleboel ruimte ;D
Door Lil
#472555
Hartelijk bedankt voor de tips. Heb geen zin in een orwoud.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#473991
bowie schreef: Kan aan mij liggen maar dit snap ik dus niet :-\
waarom geven jullie je hond niet gewoon genoeg te eten .
Er zijn mensen die boontjes geven omdat hun hond veel te dik wordt en nog maar heel weinig brokjes krijgt en dus scheel ziet van de honger. Maar ja i.p.v. die boontjes te geven zouden ze beter eens over kunnen stappen op normaal en gezond voer.
Door bowie
#474004
sylvia schreef: Er zijn mensen die boontjes geven omdat hun hond veel te dik wordt en nog maar heel weinig brokjes krijgt en dus scheel ziet van de honger. Maar ja i.p.v. die boontjes te geven zouden ze beter eens over kunnen stappen op normaal en gezond voer.
Inderdaad maar ik denk ook dat het scheeld hoeveel tijd je er in wil stoppen .
Niet iedereen wil de tijd nemen om te barfen of zoals ik het samen doen met kvv .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#474010
bowie schreef: Inderdaad maar ik denk ook dat het scheeld hoeveel tijd je er in wil stoppen .
Niet iedereen wil de tijd nemen om te barfen of zoals ik het samen doen met kvv .
volgens mij neemt een kvv geen extra tijd in beslag, en ik ben ook een beetje van mening dat als je de tijd niet wilt nemen om een gezonde voeding te geven (hoeveel tijd kost het om een zakje open te trekken) dat je dan eigenlijk ook geen carnivoor moet nemen als huisdier.
Door bowie
#474033
sylvia schreef: volgens mij neemt een kvv geen extra tijd in beslag, en ik ben ook een beetje van mening dat als je de tijd niet wilt nemen om een gezonde voeding te geven (hoeveel tijd kost het om een zakje open te trekken) dat je dan eigenlijk ook geen carnivoor moet nemen als huisdier.
dacht iedereen maar zo ;) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door