Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#463230
danielle1980 schreef: uh nou ja als je bedenkt dat ik dus zoveel vlees voor de honden moet doen en zoveel plastic zakjes is dat dus echt niet milieu vriendelijk. :-\
verder is op die manier de vriezer echt heel snel vol. :(
Je hoeft toch niet perse dagporties te doen? Dan maak je bv bakjes met 500 gr porties. De bakjes is een investering maar ze vullen veel prettiger dan plastic zakken. Dat vind ik altijd een heel geklieder.
Ik heb maar een klein vrieskistje maar op deze manier blijft het lekker overzichtelijk en kan ik veel bergen, zie foto ;)
Afbeelding
Door 202spots
#463323
Afbeelding

Ik gebruik altijd dit soort bakjes, zijn er in verschillende maten.
Is veel sterker dan de weggooi bakjes, maar veel goedkoper dan tupperware of zo.
Door Borke
#463431
Het ziet er wel prachtig uit dames alles opgeborgen in die bakjes.
Alleen hoe label je dat dan? Je kunt er stickers opplakken, maar dan ben je telkens weer veel tijd kwijt met het verwijderen van die labels. Wegwerpbakjes lijken mij inderdaad minder handig, alhoewel voor groentemix...?

Nadeel van bakjes is dat het volgens mij wel veel meer plek inneemt in de vriezer dan wanneer je de zaken in plastic zakjes inpakt. Maar voor een kist lijkt het me een handige manier om goed overzicht te houden.
Door Filou
#463435
Bij mij gaat elk vlees en orgaan in porties in zakjes. Vlees in porties van 200gr, orgaan in porties van 100gr. Alleen de groentemix die gaat in kleine bakjes. Ook die zijn in porties van 200gr.
Door ~Joke~
#463461
AstridStraver schreef: Het ziet er wel prachtig uit dames alles opgeborgen in die bakjes.
Alleen hoe label je dat dan? Je kunt er stickers opplakken, maar dan ben je telkens weer veel tijd kwijt met het verwijderen van die labels. Wegwerpbakjes lijken mij inderdaad minder handig, alhoewel voor groentemix...?

Nadeel van bakjes is dat het volgens mij wel veel meer plek inneemt in de vriezer dan wanneer je de zaken in plastic zakjes inpakt. Maar voor een kist lijkt het me een handige manier om goed overzicht te houden.
Ik gebruik afplaktape voor schilderwerk. Dat kun je gemakkelijk beschrijven en later ook weer gemakkelijk verwijderen. In diepvriesladen kunnen bakjes meer ruimte innemen. Ik heb echter een maat die ik er op de zijkant kan zetten. Als je dat de ene rij met het deksel aan de linkerkant doet en de andere rij het deksel aan de rechterkant gaat het prima. Met rechthoekige en vierkante bakjes benut je de ruimte het beste [minste loze ruimte]. Ook in mijn diepvriesladen had ik met diepvrieszakken altijd het probleem dat als ik in de laden begon te rommelen ik het er niet meer goed inkreeg.
Door peerle
#463552
ik doe ongeveer alles in plastic zakjes, porties van 1025 gram kalkoen moeten wel in een redelijk grote zak, kiporgaantjes blijven soms gewoon in het bakje waar ze in gekocht zijn, als ik bijna geen plaats meer heb gaan die ook in een plastic zakje.
Door evds
#463920
Ik werk ook met zakjes. Soms met die rits-zakjes, die zijn wel erg mooi. Botten en diepgevoren vogels kipper ik er zo in.
Door Borke
#463941
Nou dames jullie hebben me geinspireerd ;)

Vanmiddag een hele serie koelkastbakjes gekocht voor de groentemix en 4 kg groente en ik was de hele middag zoet ermee.
Ik had eigenlijk wegwerpbakjes willen kopen, maar eigenlijk lekken die ook zo vaak omdat de deksel er gemakkelijk afschiet en dit is een duurzamere oplossing ;D
Door - pien -
#464216
Deze tip kreeg ik ooit van iemand: portie in een zakje (met clip ipv knoop kan ook), dan in een bakje, invriezen, eruit halen en zo heb je een aardig standaard pakketje. En weer een bakje om te gebruiken. :D
Door peerle
#464229
hee, goed idee voor de gf-mix ! dan kan je die ook stapelen net als bakjes :) !
Door ~Joke~
#464247
pandora schreef: Deze tip kreeg ik ooit van iemand: portie in een zakje (met clip ipv knoop kan ook), dan in een bakje, invriezen, eruit halen en zo heb je een aardig standaard pakketje. En weer een bakje om te gebruiken. :D
Ik leg in zulke gevallen van die plastic huishoud folie als voering in een bakje daar bv de gf mix of vlees op even aanplempen, dan invriezen, bakje legen en je hebt mooie stapelbare vierkante hamburgers ;). Dit doe ik vaak bij kleinere porties
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 10 jan 2006, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#464265
Wij hebben 10 honden en qua hoeveelheden per dag vergelijkbaar met Danielle denk ik.

Wij verpakken alles per kilo in een diepvrieszak. Onze honden eten gemiddeld 2 kilo vlees per maaltijd en mochten we meer nodig hebben dan is 1 kilo extra zo gepakt ipv dat we bv. 2 kilo moeten ontdooien omdat we het zo verpakt hebben. (in het begin verpakte wij per 2 kilo maar das gewoon niet handig).

Alle 1 kilo zakjes gaan weer in een grote tas (Jumbo boodschappentas of iets dergelijks), per soort natuurlijk. Aan de hengels van de tassen hangen labels (sleutelhangerlabels) waarop beschreven staat wat er in zit. Dus, kopvlees, lamsrib, geitrib, pens, enz enz.

Die grote tassen zetten we in de vriezer en die zijn redelijk stapelbaar. De kip verpakken we ook in kilo's en die stoppen we terug in de dozen waarmee ze zijn aangeleverd. Deze dozen stapelen we zo weer aan de andere kant van de vriezer. Twee rijen met dozen en ik denk dat er 5 op elkaar passen. Zo ligt er dan ongeveer 120 kilo kip op minder dan de helft van de vriezer. De tassen staan aan de andere kant.

In het midden van de vriezer hangen 2 manden en daar stoppen we de groente en fuitmix in. Deze verpakken we in chinese bakjes. (bakjes waar je ook afhaalchinees in haalt). De bakjes zijn te koop bij iedere makro of sligro. Ze zijn goed stapelbaar.

Opschrijven wat er in zit doe ik nooit want met 10 monsters is de vriezer zo weer leeg. ;D ;D

De andere vriezer is gevuld met Bibi en als het moet dan proppen we daar ook nog wat barfmateriaal in.

We hebben 1000 liter aan vriesruimte en al met al kan er ongeveer 130 kilo Bibi en 250 kilo brafmateriaal in.
Door conleeuw
#464356
pandora schreef: Deze tip kreeg ik ooit van iemand: portie in een zakje (met clip ipv knoop kan ook), dan in een bakje, invriezen, eruit halen en zo heb je een aardig standaard pakketje. En weer een bakje om te gebruiken. :D
die vindt ik goed, ga ik volgende keer zeker proberen ;D
Door jon
#464772
Ik heb een seal en vacuum-apparaat en verpak het vlees per dag. Groente gaat in het ijsblokjes-ding en daarna gaan de blokjes in een doosje. Lekker handig één blokje per maal. Lhaki krijgt tot dusver relatief klein bot, ook dat seal ik.
Laatst gewijzigd door jon op di 10 jan 2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#464890
jon schreef: Ik heb een seal en vacuum-apparaat en verpak het vlees per dag. Groente gaat in het ijsblokjes-ding en daarna gaan de blokjes in een doosje. Lekker handig één blokje per maal. Lhaki krijgt tot dusver relatief klein bot, ook dat seal ik.
Met het ijsblokjesding ga ik het hier niet redden ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door