Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#461020
roefus schreef: Eigenlijk geef ik het elke dag, dan kan ik het goed mengen.
Want heel veel groentemix ineens, dat vindt hij niet lekker.
Ik maak het steeds voor twee dagen klaar.
Van de groenten die 'in huis' zijn, en dat wisselt behoorlijk.
Dus alles komt 'aan bod'.

Pas een blender gekocht....en het is eigenlijk zo klaar.
De blender maakt er een mooier papje van, dan wat mijn keukenmachine deed.
Gemengd met wat vlees of vis, wordt het nu beter gegeten ;D
Vandaag ook pompoen gehaald, dat krijgt-ie morgen erbij.
Denk dat alle groenten zo wel de revue passeren.
Verdikkie, ik heb er speciaal de keukenmachine voor aangeschaft, ga jij zeggen dat de blender handiger is .... maar goed, da's dus het overwegen waard.
En, welkom terug! Je was even weg? Of heb ik dat gedroomd? Prachtige hond ook, je herder.
Door Dtje
#461022
Mien geef ik per week zo'n 600-700gram verdeelt over 3x. Daar meng ik de benodigde supplementen doorheen (honing, ei,zeewier, biogarde en lijnzaadolie). Dit wordt nog steeds met smaak naar binnen geslobberd en heeft ze wat dat betreft alles weer binnen.
Door roefus
#461038
bas rouge schreef: Verdikkie, ik heb er speciaal de keukenmachine voor aangeschaft, ga jij zeggen dat de blender handiger is .... maar goed, da's dus het overwegen waard.
En, welkom terug! Je was even weg? Of heb ik dat gedroomd? Prachtige hond ook, je herder.
ik droomde, geloof ik, óók dat ik even weg was...... ;D
nou ja, het ging met de keukenmachine ook wel (snippertjes van enkele milimeters).
tenminste.....met die van mij.
misschien zijn er wel veel betere.....

maar.....de blender maakt er dus nu een 'sapje' van.
ennn.......ik zag hem laatst bij de aldi staan.....maar 25 euro....dus maar meegenomen.
vind dat-ie het wel 'lekker' doet......

ennn......ik haat het om zoveel porties in te moeten vriezen.....
doe het liever om de twee dagen even ertussen door....

blenders zijn trouwens ook heel geslaagd voor eigen fruitsapjes door yoghurt of ijs ;D ;D ;D
bedankt voor je 'welkom terug'.
en die herder....nou ja....vind hem zelf ook wel heel gaaf.... ::)
Door Kynida
#461043
Ik geef 15% groentemix per week en regelmatig spruitgroente erbij, die ik zelf kweek in een potje, echte vitaminebommetjes zijn dat. De groentemix maak ik van de groentes die ik die week voor het gezin koop, in de winter is het soms moeilijk te varieren, maar ja. >:(Ik verdeel het niet altijd netjes over de week, maar verdeel het dan wel over drie dagen.
Door veronique
#461079
Vita krijgt om de andere dag groentenmix.
Ik heb altijd verschillende groentes in de vriezer zitten. Ik neem telkens wat van verschillende groenten zo krijgt ze veel afwisseling.
Ze eet het altijd 's avonds voordat ze vlees krijgt. Ik hoef het niet met iets anders te mengen, ze vindt het heel lekker want ze likt bijna de bodem uit het potje ;D
Door Ejka
#461354
Ik maak eens in de drie weken met de blender de groentenmix . Vries dit in en geef vijf dagen in de week de mix met wat yohurt en dat gaat er zeer snel in.
Door 202spots
#461412
bas rouge schreef: Verdikkie, ik heb er speciaal de keukenmachine voor aangeschaft, ga jij zeggen dat de blender handiger is .... maar goed, da's dus het overwegen waard.
Ik vind de keukenmachine of sapmachine veel makkelijker dan blender of staafmixer want 't is ideal voor grotere hoeveelheid tegelijk te maken.
Door Slot
#461526
Bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn oudste hond weeg 45 kilo ik heb het menu samengesteld op haar gewicht. De tweede weegt 35 die geef ik hetzelfde maar dan wat minder.
De jongste is 7 kilo en dat doe ik een beetje op gevoel.

Bij mijn keukenmachine zit een blender dus ik zal een proberen of dat beter werkt en inderdaad misschien moet ik van alle groente gewoon wat minder kopen.
Al doende wordt men wijzer! ;)

Het kiemen wil ik gaan proberen met meerdere granen als ik zo'n speciale kiemtoren op de kop kan tikken.
Vandaag heb ik een kilo tarwe bij de molen gekocht en daar wil ik eerst mee beginnen.
Door roefus
#461533
Keukenmachine of blender......doe gewoon wat bij je past.
Er zit ook nog veel verschil in de machines onderling.
Zo heb ik mijn sapcentrifuge allang opgedoekt.
En het ligt inderdaad aan de hoeveelheden.....
Ik werk met kleine beetjes.....elke dag.
En dat moet iedereen maar zelf uitmaken.

Wel leuk, dat je ook zelf gaat proberen om te 'kiemen'.
Door roefus
#461551
terug naar onze ouwe roots..........
ik heb het heel lang geleden gedaan met die tauge-boontjes.........
wie weet.......en komt het straks weer terug....... ::)
Door Lizzy
#461657
Over spruiten van groente, zaden, granen: dit is wel een erg leuke site:

http://www.sproutpeople.com/

Ik heb trouwens zelf een spruiter uit de reformwinkel, volgens mij van het merk Lima (die ook biologische voeding maken) en die is wel handig. Daarin is over de circulatie van verse lucht nagedacht en dat werkt goed. Sindsdien heb ik geen muf-ruikende of beschimmelde dingen gehad!
Door Filou
#461863
Ik geef Filou een 300 à 400 gr groente per week en ik geef dat in 3 à 4 dagen.

Voor de groentemix gebruik ik eerst de keukenrobot, en daarna doe ik het nog eens door de blender om het zeker zo fijn mogelijk te heben. :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#461864
Ik geef elke dag groentenmix maar het maakt niet uit of je het elke dag geeft of niet. Het Barf-principe gaat per slot van rekening uit van een bepaalde hoeveelheid in een bepaalde periode en dat hoeft dus niet dagelijks.

En hier gaat ook alles met de keukenmachien ;)
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op za 07 jan 2006, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#461937
Borke krijgt 2x per week groentmix, dat is ca 265 gram groentemix per keer, aangevuld met een eitje en wat vlees erdoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door