Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#453586
Wat leuk dat je zo enthousiast raakt hier op Barfplaats - en dat nog wel voor een vegetarier ;D

De kosten houd ik niet echt bij moet ik zeggen.
Het goedkoopste vlees dat ik voer zijn bevleesde geitenribben van het Islam Centrum in Rotterdam, die kosten 1 Euro per kg. Het duurste vlees was tot nu toe voer kost 3 Euro per kg (eend), maar nu heb ik 'scharrel lamsvlees' besteld en dat kost 5 Euro per kg (maar daar eten wij de bouten weer zelf van en de organen zijn gratis).
Ik denk dat ik per dag gemiddeld 2 Euro kwijt ben voor een hond van 22 kg die ca. 500 gram per dag eet.

Belonen doe ik met zelf gedroogd vlees, waar wij speciaal voor Borke een droogmachine hebben aangeschaft. "Alle" honden willen 'volgen' als ik buiten loop met in mijn linkerjaszak gedroogd vlees.
Ik droog hart, lever, pens, geitenvlees etc. en hij is er dol op!
Door tvs
#453600
ik ook ongeveer 2 euro per dag. ik beloon met pensdropjes? en ook met hardgekookte en kouwe stukjes lever.
voeren doe ik altijd buiten, ook als het regent of sneeuwt , als het erg hard regent en het houd niet op mag het een keertje binnen maar dan moet het wel erg hard regenen, het sneeuwde hier heel behoorlijk. mijn hond trekt er zich niet zoveel van aan.
Door Lizzy
#453607
Natas schreef: Wauw, snelle en handige reacties hier! Dan heb ik nog twee praktische vragen die jullie vast wel weten te beantwoorden:
1. Hoe veel kost het ongeveer per maand? (dit is geen doorslaggevend argument maar wel handig om te weten)
2. Waar trainen jullie mee?
Zelf gebruik ik in stukken gebroken frolic om te belonen, maar hebben jullie daarvoor nog "gewone" brokjes op zak of ook "huisgebakken" koekjes?
Ik ben ongeveer 150 euro per maand kwijt voor drie Dalmatiers. Voer ik wel voor een groot deel scharrel/biologisch (vlees en groente en fruit en zuivel en eieren).

Verder krijgen ze qua beloning-kjes gedroogd vlees of vis (dat ik zelf gedroogd heb).
Door Bullekes
#453624
ik weet nog niet precies hoeveel ik kwijt ben voor het voer 's morgens de bakjes smuldier ongeveer 50 en denk voor het vlees ongeveer 30 tot 40 euro...
Door Natas
#454433
Fijn dat jullie mijn vragen willen beantwoorden terwijl dit soort dingen hier vast wel vaker zijn gevraagd. (ik weet dat er een zoekfunctie is, maar er zijn soms zo veel topics...)
Nog een vraag:
- Hoe vaak per dag krijgen jullie honden eten?
- Als je de hond een keer een dag (of paar dagen) meeneemt ergens naar toe, stap je dan weer over naar brokjes, of neem je alles vers mee?
Door bas rouge
#454450
Natas schreef: Fijn dat jullie mijn vragen willen beantwoorden terwijl dit soort dingen hier vast wel vaker zijn gevraagd. (ik weet dat er een zoekfunctie is, maar er zijn soms zo veel topics...)
Nog een vraag:
- Hoe vaak per dag krijgen jullie honden eten?
- Als je de hond een keer een dag (of paar dagen) meeneemt ergens naar toe, stap je dan weer over naar brokjes, of neem je alles vers mee?
Mijn honden krijgen twee keer per dag eten. Hoeveel per keer en hoeveel in totaal per dag dat verschilt nogal.

Als ik een paar dagen wegga dan neem ik in een vriestas een voorraad mee maar eigenlijk kun je overal wel aan vlees komen. Kip sowieso altijd wel maar ook rund en lam vaak wel. Gewoon bij de supermarkten of slagers in de plaats waar je bent.
Door Borke
#454709
Natas schreef: Fijn dat jullie mijn vragen willen beantwoorden terwijl dit soort dingen hier vast wel vaker zijn gevraagd. (ik weet dat er een zoekfunctie is, maar er zijn soms zo veel topics...)
Leuk dat je het zo waardeert, maar weet je - de meesten van ons zijn hier allemaal zo begonnen, met heel veel vragen en heel veel hulp en tips van de mensen die er al langer mee werken ;D

Borke eet meestal 2x per dag op wisselende tijden. Die wisselende tijden vind ik erg belangrijk, want ik heb een hekel aan een hond die bedelt om eten en als we weg gaan dan kunnen we hem nu ook 's avonds laat voeren als we weer thuis komen. Gaan we trainen 's ochtends dan eet hij die ochtend niet. laat hij zijn eten staan (als ik iets nieuws geef) dan eet hij niet die keer.

Als wij hem meenemen dan neem ik eten mee in een koeltas met vrieselementen. Wij nemen dan ok zijn 'portable pet home'mee en daar kan hij in eten, zodat hij bij een ander de vloer niet vies maakt met bloederig vlees.
In geval van nood zou hij ook brokken kunnen eten, maar het is de 'sport' om dat niet te doen, is ook beter voor zijn darmflora om het niet te doen.
Kip kan je overal wel krijgen, en ik denk dat het gezonder is voor een hond om 2 weken veel kip te eten dan 2 weken brokken te eten 8)
Door James
#457960
Haha, ik blijf toch bij Frolic als beloning hoor. Ze doen er alles voor. Maar het is niet te bedenken dat mensen dat als hoofd voer geven. Je ziet het altijd precies welke hond Frolic als hoofdvoer krijgt, die hebben oranje poep. Dus het is zeker troep. Maar ach, ik eet ook wel eens bij de snackbar. Gedroogde stukjes vlees zijn vast beter, maar mij te veel werk. Maar ze krijgen bij mij toch niet meer dan 2 beloningen op een dag. Dus daar ga ik niet voor drogen en al helemaal geen droogmachine voor aanschaffen. Vond een extra vriezer

Verder voer ik 1x per dag. Met brokken was ik daar geen voorstander van, maar met versvoer wel. Tenminste, de honden die in 1x hun bak leeg eten... Ik heb er ook 1 die 4x per dag krijgt. Nou ja, 4x per dag, ik maak 's ochtends haar bak en die schuif ik zo nu en dan voor haar neus. Maar ik vind het voordeel van 1x per dag voeren toch wel dat je een hond hebt die lekker vol zit. Nou ja, ze krijgen hier niet elke dag veel, de hoeveelheden wisselen, maar op dagen dat ze lekker veel krijgen, liggen ze ook echt lekker uit te buiken. Iets wat ze bij mij niet hebben als ik het in 2e moet verdelen.
Door Ellen Els en Nina
#458010
Ha, Nina krijgt bij trainen "gewoon" beloningssnoepjes uit een zakje :P. (verschillende smaken, zalm, pens etc.)Tja, ik weet 't ...lekker makkelijk voor het baasje. Maar zij vindt ze ook heerlijk en doet er alles voor.

En wat betreft het eten: Nina eet veel uit haar bak, behalve het betere kluifwerk (en dat is voor haar zelfs al een simpel kippennekkie ;D) dat sjouwt ze mee naar de deurmat, die ik vooraf omdraai, zodat de rubberen onderkant boven ligt. En als mevrouw klaar is doe ik doe mat met wat dettol af en draai ik 'm weer om.
Door daydo
#458032
Hallo,
Daydo krijgt hier 1keer per dag eten.
Beloningssnoepjes maak ik zelf, daar ik geen droogmachine heb en drogen in de oven toch een tijdje duurt, kook ik lever, nier, kip of andere en snij het dan in blokjes voor in de vriezer.
Ik heb geen smurrie in de zakken en hij eet het nog liever dan frolic. Daydo kreeg het hier ook als beloning bij de training.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door