Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bruutjevos
#449659
Hoi allemaal,

ik heb een vraag.

Mogen mijn honden ook poten eten van een wild zwijn? mijn oom heeft een wild zwijn laten slachten en heeft de poten bewaard voor mijn honden. Maar ik durf ze niet te geven, eer ik weet of ze dit wel mogen.

Ik ga ervan uit van niet omdat het varkens vlees is, maar wie oh wie weet hierop het juiste antwoord??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#449669
Ik voer geen varkensvlees en een zwijn is niets anders dan een wild varken.
Door Lil
#449748
buiten het fijt dat ik geen varken/zwijn voer, voer ik ook nooit poten omdat dit dragende botten zijn en er dus gevaar bestaat voor het afbreken van de tanden.
Door 202spots
#449762
Ik geef hier af en toe wel 'n varkensnek, ik heb 1 keer 'n in de lengte doorgezaagde varkenspoot gegeven met als gevolg dat beide honden verstopt zaten met hele hard poep... :o
Dus hier nooooit geen varkens-poot meer.
Door nikèdog2000
#449929
202Spots schreef: Ik geef hier af en toe wel 'n varkensnek, ik heb 1 keer 'n in de lengte doorgezaagde varkenspoot gegeven met als gevolg dat beide honden verstopt zaten met hele hard poep... :o
Dus hier nooooit geen varkens-poot meer.
dat gebeurd echt niet alleen van varkens poten hoor ook van andere poten
Door roefus
#450238
Toch heb ik 'n vraag hierover.
Valt 'wild zwijn' onder de categorie 'varkensvlees' ....met het desbetreffende risico?
Offff......valt het onder 'wild'?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#450470
roefus schreef: Toch heb ik 'n vraag hierover.
Valt 'wild zwijn' onder de categorie 'varkensvlees' ....met het desbetreffende risico?
Offff......valt het onder 'wild'?
Het valt onder wild maar dan wel van het soort dat aujezki kan dragen wild varkensvlees dus.
Door bruutjevos
#452525
Okee iedereen bedankt voor de antwoorden.

Ik wist ook niet of ik wilde varkens helemaal onder de varkens moest rekenen of onder wild, vandaar ook mijn vraag.

Maar na de antwoorden te hebben gelezen, heb ik besloten om ze toch NIET aan mijn honden te geven. Ik heb ze maar gewoon in de kliko gegooid, en mijn oom heel lief bedankt, voor de poten. Sja ik wilde hem ook niet echt kwetsen he, maar wel verteld dat ik in het vervolg geen botten meer hoef. Zo is iedereen weer tevreden..hihi ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452560
bruutjevos schreef: Okee iedereen bedankt voor de antwoorden.

Ik wist ook niet of ik wilde varkens helemaal onder de varkens moest rekenen of onder wild, vandaar ook mijn vraag.

Maar na de antwoorden te hebben gelezen, heb ik besloten om ze toch NIET aan mijn honden te geven. Ik heb ze maar gewoon in de kliko gegooid, en mijn oom heel lief bedankt, voor de poten. Sja ik wilde hem ook niet echt kwetsen he, maar wel verteld dat ik in het vervolg geen botten meer hoef. Zo is iedereen weer tevreden..hihi ::)
Je kan natuurlijk zeggen tegen je oom dat je geen botten meer hoeft behalve van konijn,haas en ree ;D
Door bruutjevos
#454359
sylvia schreef: Je kan natuurlijk zeggen tegen je oom dat je geen botten meer hoeft behalve van konijn,haas en ree ;D
Ja dat is ook een goed idee, ga dat maar vertellen..hihihi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door