Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#444424
Lizzy schreef: Ja ja, dat weet ik. Maar ik bedoel dus: als jij of ik naar de huisarts gaat voor een plekje op je been, begint je huisarts dan ook direct over je voeding?

Waarschijnlijk niet....

Maar ja, je huisarts heeft ook geen commercieel belang bij onze voeding.....
oooooooooooooo zo oke ;D
Door danielle1980
#444500
niet twijfelen je bent goed op weg. :P
enne het kan wel even erger worden was bij mijn bull ook, maar daarna is het briljant ;D ;D
Door nanna
#444648
hoi
je bent goed bezig hoor laat de da maar kletsen onze engelse bull doet het ook prima als ik zo lees bij de bullen hebben er toch veel problemeneen ding weet ik absoluut zeker er komt hier geen brok meer in
Door roefus
#444692
Punt is.....denk ik......dat als je een hond hebt met 'klachten' of die in het verleden toch veel 'klachten' gehad heeft....dat je dan banger bent......

De één zegt dit en de ander dat.
En de ene dierenarts is de andere ook niet.
Allemaal een ander soort visie.
Al lijkt het de laatste jaren wel 'mode' dat het grote percentage 'de perfecte brok' voorschrijft.
Evenals vele dierenwinkels, ze verkopen 'brokken'.
De meeste verkopen maar nauwelijks iets van kvv (wat vroeger toch veel vaker was).
In zo'n dierenshop zeiden ze afgelopen zomer tegen mij: 'als je ze ándere dingen erbij geeft, dan verwen je...krijg je dus een slecht-etende hond en DAT is ongezond'.

Yes....bedankt mooie juffrouw van de dierenshop....ik begrijp BEST dat je graag 'verkoopt'.
Maareh....ik moet dan de winkel uit.....want anders ga ik een ietsjepietsje teVEEL zeggen.
Als ze mij 'alleen maar' brokken voerden, at ik ze ook wel, zou wel moeten.......
Maar kreeg ik er ándere lekkere dingen bij....dan liet ik die 'brok' óók staan.
Zoveel kan ik ook wel voorspellen.

En hier bij BARF kom je wéér op een 'ander geloof'.
En ben je er pas net......en je hondje doet het nog niet direct helemaal goed......
Ja, dan krijg je twijfels.....
En zeker als een willekeurige da je weer heel ándere dingen gaat zegen.

Maar......voor 'brokken' en zeker 'enkel brokken' heeft nog nooit iemand mij warm doen lopen.
En ik geloof ook helemaal niet dat iets wat zo perfect 'gedroogd' is en in 'vorm'......dat je je dáár 'veilig' bij kunt voelen.
Je ZIET niet eens wat erin zit.....je moet maar percentages lezen......en 'hoop' doet leven........ >:(

Eén ding is zeker, als je kvv voert.....dan rúik je tenminste nog vlees.....en pens (vooral die laatste).
En als je barft.......dan stel je het ZELF samen.
Je weet 'in ieder geval' wat je erin stopt.
En je kunt links en rechts wat lezen, hoe de verdeling van al die dingen feitelijk dient te zijn.

Kan niet anders.....dan dat dit 'natuurlijker' en dus 'beter' is voor een hond, een wolf-achtige, een carnivoor.
En resultaat.....gezondheid......zie je vaak pas weer wat later........

Dus.....na de donkere 'twijfel-wolken' ......schijnt straks wellicht het zonnetje :D :D :D
Door roefus
#444730
En trouwens....vorig jaar november ving ik een jong katertje op van vier maanden van cat-shelter.
Ik had hem net een kleine week en toen werd het kleintje op vrijdagmiddag ineens zo hangerig. Geen 'kattekwaadjes' meer, enkel 'op schoot'.
Halve nacht ermee op gezeten, zaterdagochtend was de maat vol.....volgens mij had-ie stevige koorts.
Dierenarts gebeld.....en ik moest naar 'de vervanger' omdat het weekend was.
Yesss.........
Begint de mooie meneer met te zeggen: 'ja...nu heeft u een katje uit de opvang....wat gratis is......wordt het ziek......waarschijnlijk haalt hij de nacht niet meer....'.
Én daar bovenop: 'ik kan hem wel heel dure spuiten nog proberen te geven....maar dan bent u veel geld kwijt.....voor zo'n gratis katje'.

Ja..........of je het gelooft of niet.
En ik....ik keek naar dat zielige 'zwartje' in mijn armen.
En ik kreeg verdomme STEKELTJES.
In de eerste plaats: ik had nétjes betaald voor hem, 35 euro voor de injecties.....en eenzelfde bedrag er bovenop voor de 'opvang-mevrouw'.
Want deze mevrouw betaalt alles uit eigen 'jaszak'.....gaat zelfs elke avond 'zwerfkatten' voeren....omdat ze er zo mee begaan is.

Dusss....'gratis' had ik hem al niet.....en bovendien: so what ????
Ik zei, want mijn bloed begon te strómen: 'je doet maar alsof het het páárd van Ankie van Grunsven is.....elke spuit die nodig is, gaat erIN........'.

In ieder geval: Sjorsje heeft het gehaald !!!
En ik had er een fortuin voor over gehad, bij wijze van spreken.

Maar wat zei diezelfde knaap, heer DA, ook?
Hij vroeg: 'wat geeft u hem te eten?'
(ik had ontlasting meegenomen).
Ik zei: 'voorlopig nog hetzelfde als in de opvang, dus brokjes en zakjes of blikjes whiskas, of soms een blikje tonijn'.
(kreeg hij DAAR ook, dus het is verstandig om dat zo'n eerste week even 'aan' te houden.....er verandert al genoeg in zo'n leventje).
Zegt de goeie heer: 'ja.....da's dus helemaal fout.....daar worden ze ziek van......ik adviseer énkel brokken.....niets anders'.
De zéikerd.

In ieder geval, we hadden vroeger thuis 6 katten, geen één at er toen 'brokken'.
En er mankeerde niets aan.
En dat zei ik.
Hij zei: 'de theorién zijn veranderd, mevrouw'.
Ik zei: 'die van u misschien wel, maar die van mij nog niet'.
Maar goed.....op zo'n moment heb je zo'n lullo nodig.

En ik weet wel zéker.....dat als je zoooo fervent van brokken houdt......als dierenarts.......
Dan zitten er ANDERE dingen achter, dingen waar hijZELF beter van wordt !!!!!!
Dit soort mensen, daar heb ik geen vertrouwen meer in.
Absoluut niet.

Zijn spuiten werkten wél......dat wel.
En Sjors is nu sinds enige dagen voorzichtig het 'barfen' wat het leren.
Ben benieuwd.
Door Bullekes
#444866
heerlijk verhaal roefus die DA weten het dus vaak ok niet en grijpen naar het makkelijkste... HIj wilde mij weer brokken van hill's geven Ik zei ECHT NIET over mijn lijk dat ze nog brokken krijgen grrrrrrrrrrrrrr >:(
Door judith1967
#444953
Ik was gisteren bij de D.A om de urine van Cairo natelaten kijken,en die was veel beter dan paar maandjes geleden.Ik zei toen dat ik een homeopatisch middel;Solidago geef nou ze gaf er niet echt een reactie op,ja ,een onverschiilige;het zou kunnen antwoord.Maar dat kwam er niet van harte uit.

Mijn oordeel over mijn D.A is echt omgedraaid. >:(Ze staan alleeen achter hun eigen middelen.
Trouwens die meid in de DW zei ook dat vers vlees voor honden (nierhondjes)geen goed idee was,en je beter die brokken van de D.A kon voeren,die zijn helemaal afgestemd op honden met dat probleem ::) ???
Nou,ik weet inmiddels wel beter ;)Zodra ik er uit ben wat ik sóchtends ook ga geven,is de brok verleden tijd. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door