Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Debora
#440869
Lizzy schreef: Ik voer persoonlijk geen strot.
Waarom niet?

just curious hoor
Door Nelly
#441096
Ik voer wel strot, zo 1x in de 7 a 10 dagen. denk niet dat dat kwaad kan. Misschien wel als je het dagelijks zou geven, maar dat is eigenlijk met alles toch? Elke dag pens is ook niet goed en elke dag kip ook niet.
Door Sofie
#441246
Nu stel ik misschien een domme vraag maar wat is strot nu eigenlijk? ???
Door 202spots
#441335
Sofie schreef: Nu stel ik misschien een domme vraag maar wat is strot nu eigenlijk? ???
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... oord=strot

gezocht op strot:

strot (de ~, ~ten)
1 keel met de zich daarachter bevindende delen van de ademhalingswerktuigen
2 strottenhoofd

strot·klep·je (het ~, ~s)
1 kraakbeenklepje dat zich over de ingang van de luchtpijp legt bij het slikken => epiglottis

strot·ten·hoofd (het ~)
1 het bovenste verwijde gedeelte van de luchtpijp waarin de stembanden liggen => larynx
Gebruikersavatar
Door Laika
#441819
dank jullie wel voor het meedenken.

Toch ben ik nog niet overtuigd. Hormonen worden wel degelijk via de mond ingenomen. Denk maar aan alle pil gebruiksters. Dat het dus geen kwaad kan zet ik mijn vraagteken bij. Maar ik denk dat af en toe het nuttigen van een klier geen direct gevaar oplevert (bij een gezonde hond)


Mariska
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#441825
Ik voer ook strot en ik maak me niet zo'n zorgen over die schildklierhormonen. Ik snijd de strotten in drie stukken en voer het twee keer per week, dus ik denk dat dat mijn hond niet zoveel binnenkrijgt. Bovendien remt schildklierhormoon de aanmaak van nieuw schildklierhormoon.
Van teveel schildklierhormoon worden honden hyperactief, gaan op koude plaatsen liggen en vermageren. Ik heb hier niets van gemerkt bij mijn hond.
Maar als je geen schildklier wil geven, kun je die er toch gewoon afsnijden?
Door Sofie
#442019
202Spots schreef: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenb ... oord=strot

gezocht op strot:

strot (de ~, ~ten)
1 keel met de zich daarachter bevindende delen van de ademhalingswerktuigen
2 strottenhoofd

strot·klep·je (het ~, ~s)
1 kraakbeenklepje dat zich over de ingang van de luchtpijp legt bij het slikken => epiglottis

strot·ten·hoofd (het ~)
1 het bovenste verwijde gedeelte van de luchtpijp waarin de stembanden liggen => larynx
Hehe bedankt.... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door