Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rineke
#36286
Weet iemand of er soms een Nederlandse vertaling is van Give your dog a bone van Ian Billinghurst ?
Door roger
#36378
<<Weet iemand of er soms een Nederlandse vertaling is van Give your dog a bone van Ian Billinghurst ?<<


Voor zover ik weet niet, maar toen Billinghurst in je jaren 80 zijn klienteel begon te adviseren om meer de natuurlijke manier van voeren te benaderen baseerde hij zich op het in 1950 voor het eerst gepubliceerde werk van Juliette de Bairacli Levy (herdruk 1971) en het werk van Richard Pitcairn.

Van Juliette de Bairacli Levy, dus de "moeder aller barfers" zeg maar, zijn wel drie werkjes in het Nederlands vertaald door oa. Jan Van Rheenen.
Je vind ze nog sporadisch in tweedehandsboekhandels

Het voornaamste qua voeding hiervan is getiteld : "gezonde jonge honden " isbn 90603608X en ook in haar Nederlandse vertaling : Kruidengeneeskunde voor Dieren, staat een heel hoofstuk gewijd aan de natuurlijke voeding van de hond en de kat.


gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op wo 31 dec 2003, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#36386
roger schreef: <<Weet iemand of er soms een Nederlandse vertaling is van Give your dog a bone van Ian Billinghurst ?<<
Houd er wel rekening mee dat er verschillende herzieningen/aanpassingen zijn gemaakt door IB sinds dit boek GYDAB werd uitgegeven.
Maar ik meen dat het "Geef je hond 'n bot" zal worden,dat is....wanneer Ian Billinghurst wel of niet besluit om deze nederlandse vertaling in druk te brengen.
De "vertaalster" van dit boek is trouwens OOK de "vertaalster" van het nieuwe E-Boek van Mogens Eliasen....
Zet me toch effe aan 't denken voordat ik mijn geld hieraan ga spanderen...
Door ziggy
#36448
Heb al reacties gezien dat het e-boek nogal prijzig is. ::)
Heb het zelf niet. Ben nogal terughoudend vooral het botten %. ;D ;D
Groet,
Vic.
Door sharpie
#36556
Hallo, ik kreeg pas geleden deze e-mail van mediaboekservice,
misschien hebben jullie er wat aan???
Het is in het Nederlands.


EINDELIJK WEER EEN NEDERLANDSTALIG BOEK OVER HONDENVOEDING!!!


GEZONDE HONDENVOEDING - Geert de Bolster
2003-Nederland-144 pagina's-paperback-
De juiste voeding voor uw type hond - Recepten om zelf te bereiden - Gedragsstoornissen verhelpen - Gezondheidsproblemen aanpakken
In dit boek krijgt u advies en recepten om zelf goede en natuurlijke voeding te bereiden voor uw hond. Verder wordt via de traditionele Chinese geneeskunde met de vijf-elementencyclus aangetoond welk effect bepaalde voedingsstoffen hebben op het lichaam. De oosterse filosofie en de westerse wetenschap vormen op die manier een complementaire praktische voedingstherapie voor een gezonde en gelukkige hond.
Inhoud:
-De hond is een prooi-eter
-De voeding -De vijf elementen
-Gedragsstoornissen positief beïnvloeden
-Klassieke klachten
De prijs van het boek is Euro 16,95 incl. BTW en excl verzendkosten.

Meer informatie vindt u op onze internet-site, www.mediaboek.nl

Als u nog vragen heeft of interesse, horen wij dat graag.

Met vriendelijke groeten,
Wilma van de Craats
Media Boekservice
Coldenhovenseweg 100
6961 EG EERBEEK
Netherlands
Tel: 0313-655575
Fax: 0313-654316
Email: [email protected]
Laatst gewijzigd door sharpie op vr 14 jan 2011, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#36569
Hoi, Paul.

Ik heb je thread gelezen en het is niet echt een goed boek heb ik begrepen van Lizzy's post, die het boek gelezen heeft.

Ik wist verder niks van het boek toen ik mijn post hierboven plaatste, ik had alleen die e-mail gekregen en dacht misschien is het wat voor mensen die een BARF boek in het Nederlands willen lezen, maar er zijn dus wel betere boeken.

Ik vind zelf het gratis e-book van Pat McKay wel goed, maar ja dat is in het Engels, al vind ik het wel makkelijk te lezen, ook als je misschien niet zo heel goed bent in Engels.

Voor geintresseerden, je kunt het dus gratis downloaden als pdf bestand op: http://www.patmckay.com/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door