Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#436378
Bij het samenstellen van een weekmenu vraag ik me een aantal dingen af. Kalfsstrot, mag dat helemaal mee in de berekening als spiervlees/vis, dus 25% per week.
En zalmkop, reken je die ook mee bij het percentage van 25% spiervlees/vis. Zowel de kop als de strot zijn ca. een halve kilo en maken dan een behoorlijk deel uit van het wekelijkse spiervlees/vis deel. Strot bevat ook een deel kraakbeen en de kop bevat ook best veel bot. Kortom, waar tellen jullie deze twee bij mee?
Door Lizzy
#436380
Strotten voer ik niet. Ik heb er zelfs nog nooit 1 op mijn aanrechtblad gehad dus ik durf er niet over te oordelen. Hele vissen reken ik gemakshalve bij vlees en zalmkoppen bij RMB's.
Door Mevroi Kruim
#436399
Ik reken strotten eerder bij RMB's. Er zit weliswaar geen bot maar kraakbeen in maar dat lijkt toch meer op bot dan op spiervlees.
Door Helen
#436417
Kruimel schreef: Ik reken strotten eerder bij RMB's. Er zit weliswaar geen bot maar kraakbeen in maar dat lijkt toch meer op bot dan op spiervlees.
Maar in kraakbeen zit heel weinig calcium. Daar moet je rekening mee houden als je het heel vaak voert.
Laatst gewijzigd door Helen op za 03 dec 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door James
#436704
Ha, weer een vraag beantwoord. Ik vroeg me ook al af waar zalmkoppen onder hoorde. Ik dacht gelezen te hebben vis onder spiervlees te zetten. Maar nadat ik afgelopen weer voor het eerst de zalmkoppen gevoerd heb, vond ik het nogal weinig vlees, maar veel harde toestanden.... Dus in het andere rijtje voortaan... ;D
Door mutsie
#436876
:P jak getvrr.
stond zaterdag nog in dubio bij de vishandel....zal ik vragen voor zalmkoppen??


Maar ik moet me nu nog maar eens heel goed mentaal voorbereiden.
Ik dacht ik koop Zo'n molen van Tineke en ik pleur zonder te kijken die koppen erin....

Dan moeten ze maar ergens anders op knagen..

Karin
Door dogsunlimited
#436925
1x per week krijgen mijn honden of kalfs- of lamsstrot. Ik reken dat onder de RMB's. Is veel vlees met kraakbeen. Zalmkoppen krijgen ze niet meer, maar zou ik ook onder RMB rekenen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door