Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Filou
#434052
Gisteren had ik voor Filou kipkarkas op het menu staan, geen volledig, ik denk in half, tenzij het van een kleine kip kwam natuurlijk... ;D

En meneer begint daar dus aan. Soms legde hij het karkas zelf in mijn handen om het vast te houden (of is da een gedacht van mij ;D). Maar soms, als hij dat karkas dus vast had, ging hij met zijn hoofd helemaal naar rechts of naar links om daar dan op te kauwen.

Het vasthouden met zijn poten, daar is hij precies ook nie echt aan. Hij was precies een kat die haar poot uitschudt als ze in een plas water gestaan heeft. :-\

En een laatste vraagje (allé, denk ik toch), kweepeer, mag ik dat geven? Is dat een fruit of een groente?? Of kennen wij dat niet in België/Nederland?

Alvast bedankt voor jullie raad !!

Isabelle
Gebruikersavatar
Door Angelique
#434111
Kweepeer is een fruitje en ik zie geen bezwaar waarom je dat niet zou kunnen geven.

Hier knagen ze de karkassen op alle mogelijke manier op, de een tussen de poten, de ander kloekt ze gewoon van links naar rechts. Ach, als ze maar op gaan ;D
Teruggeven doen ze hier nooit :P
Door Filou
#434114
ja, teruggeven zit er ook niet in vrees ik... maar ja, misschien vindt hij het gemakkellijk dat ik het vasthou, en hij er het vlees kan aftrekken ;D

Maar met zijn hoofd zo helemaal naar links of naar rechts, alsof hij achter zich kijkt, vond ik wat raar, daarmee dak het vraag... ;)
Door conleeuw
#434115
hier wordt wel eens een karkas deel door de kamer geslingert, om dan jubelend erachteraan te gaan om het beest te doden door erop te springen ;D uiteraard ontmoedig ik dit gedrag, maar ik heb ook wel een stukken kip onder hun matras gevonden, de een ligt en vreet hem systimatisch op, de ander schrokt hem naar binnen en een derde, die moet hem altijd eerst doden ;D
Door Filou
#434120
hahaha... nee, filou eet wel mooi in de keuken... alleen heeft hij 1 keer een ei naar zijn mand gesmokkeld.. maar khad het gezien, en het ei afgepakt, en in zijn pot een deukje gegeven aan het ei...

Ter bescherming voor de vloer leg ik krantenpapier, maar soms gaat hij er wel eens naast... ::)

:D
Door bulletmaxbeer
#434641
volgens mij heb jij gewoon een luxe hond! toch makkelijk zo'n hulpje die het even vasthoudt... ;D

Babs had gisteren een hoefje en legde hem steeds op de schooltas van mijn zoon, dan hoefde ze niet zo te bukken.... vond ze ook wel makkelijk...
wat ze ook wel doet met haar kong is in een hoekje neerleggen, dan rolt ie niet weg...slim he?!
Door Dtje
#435279
conleeuw schreef: hier wordt wel eens een karkas deel door de kamer geslingert, om dan jubelend erachteraan te gaan om het beest te doden door erop te springen ;D uiteraard ontmoedig ik dit gedrag, maar ik heb ook wel een stukken kip onder hun matras gevonden, de een ligt en vreet hem systimatisch op, de ander schrokt hem naar binnen en een derde, die moet hem altijd eerst doden ;D
:D :D :D :D :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Dtje
#435280
Filou schreef: Gisteren had ik voor Filou kipkarkas op het menu staan, geen volledig, ik denk in half, tenzij het van een kleine kip kwam natuurlijk... ;D

En meneer begint daar dus aan. Soms legde hij het karkas zelf in mijn handen om het vast te houden (of is da een gedacht van mij ;D). Maar soms, als hij dat karkas dus vast had, ging hij met zijn hoofd helemaal naar rechts of naar links om daar dan op te kauwen.

Het vasthouden met zijn poten, daar is hij precies ook nie echt aan. Hij was precies een kat die haar poot uitschudt als ze in een plas water gestaan heeft. :-\

En een laatste vraagje (allé, denk ik toch), kweepeer, mag ik dat geven? Is dat een fruit of een groente?? Of kennen wij dat niet in België/Nederland?

Alvast bedankt voor jullie raad !!

Isabelle
Mien doet ook volgens mij vindt ze het gewwon handig..en dat koppie scheef houden is volgens mij gewoon dat ze er dan makkelijker met hun kiezen bij kunnen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#435291
conleeuw schreef: hier wordt wel eens een karkas deel door de kamer geslingert, om dan jubelend erachteraan te gaan om het beest te doden door erop te springen ;D uiteraard ontmoedig ik dit gedrag, maar ik heb ook wel een stukken kip onder hun matras gevonden, de een ligt en vreet hem systimatisch op, de ander schrokt hem naar binnen en een derde, die moet hem altijd eerst doden ;D
Chooky eet over het algemeen heel beschaafd. Ze houdt inderdaad wel haar koppie scheef om beter te kunnen knagen (kun je er tenminste beter met je kiezen bij). Zelden schudt ze haar eten dood. maar bij een maaltijd ben ik toch blij dat ik die de eerste keer buiten gegeven heb 8) :o ;D ;D ;D
Ik gaf haar toen namelijk kophuid van rund... Dat heeft ze toch wel een kwartier lopen doodschudden voodat ze het met veel smaak naar binnen werkte. En ze zag eruit!!!!! jammergenoeg heb ik er geen foto van en Corine kan het niet meer krijgen, maar haar HELE kop was rood!!!! Echt eng gewoon. Ik had een horrorhondje, maar wel met een zeer zelfvoldane en gelukkige blik in haar pretoogjes ;) :D ;D ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#436334
Hier eten ze altijd buiten in de tuin, kunnen ze net zoveel troep maken als ze zelf willen ;D
Doodmaken doen ze hier niet,w el uitschudden als er zand of bladeren aan zitten. En het heeft een tijd geduurd voordat ze doorhadden dat met de handjes eten wel zo makkelijk is als alles met de tandjes ;D In het begin hadden ze alleen maar haast om het binnen te krijgen, nu gaan ze erbij liggen, pootjes eromheen, en dan aan alle kanten knagen.
Door tieneke
#436348
Hier schudden ze de prooi even uit ::) ::)
Ben blij dat ze buiten eten,het zijn net leeuwen vooral Tinus zet zelfs zijn nagels in het vlees/bot dan kan hij nog meer kracht zetten met de tandjes ;D ;D
Door Filou
#436473
Ik had Filou overlaatst een kaal bot gegeven... ik denk dat er nog 2% vlees aan hing... en ik geloof dat hij er zeker 15 minuten over gedaan had om het been deftig met zijn voorpoten vast te houden. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door