Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#2292
ik ben een duikster maar heb altijd geweigerd om naar eilat te gaan om te duiken met zogenaamte vrij dolfijnen.
Die beesten zitten inderdaad tussen de netten en hun verblijf is kaal geplukt dus blijven ze afhakelijk van toeristen die met visjes aankomen, voor zoveel israelisheuros(? ???) per kilo
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 04 jul 2003, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cat
#2293
Tja, alle dierenleed gaat mij aan het hart. Voel me dan best belazerd als ik expres van die tonijn uit blik neem waarop staat 'dolfijnvriendeijk'!
Maar goed, nu weet ik dat het zo af en toe best mag, een blikje. Dank jullie wel voor de reactie.

groetjes Catelijne
Door Lizzy
#2295
Hoi Peter, ik ben het belist met je eens hoor. Maar ik vind dan ook eigenlijk geen enkele vangst op zee-bewoners in de haak... Er wordt nog steeds op walvissen gejaagd (dat doen Orka's ook, op baby potvissen), er wordt nog steeds op haaien gejaagd om hun vinnen, etc. etc. Dat kan dus ALLEMAAL NIET. Wij plukken en plunderen de zee leeg, maar we beseffen niet wat we ecologisch allemaal naar z'n ouwemoer helpen! De zee is 1 grote circle of life en wij vernielen deze... Na het zien van "The Blue Planet" (ik neem aan dat jij deze drie-dubbele DVD ook hebt en zo niet, mag je 'm van mij een keer lenen!) ben ik tot de conclusie gekomen dat OOK het vangen van grote hoeveelheden sardientjes enorme gevolgen kan hebben voor het leven in de zee. Het leven van andere dieren die afhankelijk zijn van sardientjes. Maar ook het leven van dieren die weer afhankelijk zijn van de dieren die sardientjes eten.

Ik denk dat we best uit de zee mogen consumeren. Maar niet op de manier waarop we dat nu doen.... Nou, dat geldt eigenlijk voor de hele planeet.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 05 jul 2003, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door