Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door James
#427666
Nou, vanochtend even wat poeliers gebeld. En konijn kost maarliefst 9 euro de kilo... :o
Parelhoenkarkas kan ik krijgen voor 2,50 per kilo en daar heeft hij nu best wel veel van liggen, maar normaal heeft hij het bijna niet. Maar is 2,50 een goede prijs? Want dan koop ik gewoon nog maar flink wat in en ga ik wel wat beter stapelen in mijn vrieskist...

Iemand een idee over de prijs daarvan?
Door Lizzy
#427669
Ik denk dat je even moet kijken hoe kaal de karkassen van de parelhoenen zijn. Als ze erg kaal zijn, dan betaal je wel veel geld voor alleen een beetje bot.... Als er nog wat vlees aan zit: dan is het een goede prijs.

Konijn voor 9 euro de kilo.... tja, voor heel konijn betaal je dat vaak wel ja. Misschien moet je ook om het karkas of de koppen vragen!
Door James
#427673
Sorry, ik zie dat ik het onder het verkeerde kopje had gezet. Ik kwam er net pas achter toen ik ongeduldig ging kijken of er al antwoord was.

Ik denk wel dat ze vreselijk kaal zijn, want ik kan er ook kipkarkassen halen voor 0,25 cent. En dat is wel heel erg goedkoop. Dus ik denk dat ze echt helemaal kaal zijn...

Maar, ik spring even op de fiets en vertel de beestjes dat ik voor ze op jacht ga... :P
Door James
#427692
Stompwijk is wel even een stukje verder. Maar het zijn natuurlijk wel lekkere adresjes voor als je toch eens die kant op moet... Stompwijk heeft geloof ik maar 1 straat... dus dat kan niet missen.

Maar ik moet zeggen dat ik met die 25 eurocent per kilo ook al dik tevreden ben. Ze waren niet zo vol als van die andere poelier... maar ja, wat wil je :-) Het is gewoon 1/4de van de prijs...

Het viel me wel op dat die keer dat ik hele volle karkassen had, dat het zaterdag was en dus heel druk. Minder tijd om nauwkeurig uit te benen misschien???

Maargoed, ik heb de parelhoenkarkassen, dus ik kan weer even wat anders geven. Eend hadden ze echt niet. Konijn vind ik echt te duur... Misschien leuk handeltje voor iemand om te kweken in de achtertuin? ;)

Wel gaat hij als hij ander gevogelte krijgt de boel voor me bewaren als ik beloof regelmatig te komen. Nou, dat moet lukken :D
Door James
#427694
Lizzy: Konijnkarkas? Die verkopen ze toch met alles erop en eraan? De poten worden wel apart verkocht, maar die zijn nog duurder per kilo dat gewoon konijn....
Door Ellen Els en Nina
#427722
Ik weet ook niet beter of konijn wordt in z'n geheel verkocht (inclusief kop, zodat mensen weten dat het echt een konijn en geen...kat is).
Ik betaalde laatst ook EUR 9 voor een konijn. De kop en de voorpootje gaan naar de dog, rest lusten wij zelf ook wel...en dan valt er tijdens het koken meestal ook nog wel wat af.
Door James
#428339
Zal het eens in de gaten houden dan bij de Aldi.

Ik vraag me toch af waarom konijn zo vreselijk duur is... Ze zeggen toch niet voor niets fokken als konijnen :D

Ik heb net ook even een man gebeld waar mijn paard vroeger stond, want die had ook konijnen voor de slacht en ik denk wel dat het bij hem goedkoper zou zijn. Maar hij vertelde me net dat hij het niet meer doet, want dan krijgt hij al die meiden van stal op zijn nek haha...

Begrijpelijk, maar ook wel een beetje hypocriet. Wel vlees halen bij de supermarkt, of een bright eyes konijntje met de kerst, maar als er dan wat geslacht moet in de buurt gaan ze gillen... haha

Ik weet toen ik er stond er in het begin ook moeite mee had hoor. Hij castreerde ook zelf de varkentjes enzo... Maar ja, even relativeren zeg ik dan altijd maar. Maar soms is dat wat moeilijker dan het lijkt... Zeker als je hem weg ziet lopen met zo'n bright eyes konijntje :o
Door Bianca_Cailin
#428370
Ik heb ook konijn gezien bij de Aldi, maar daar las ik op de doos dat er allerlei ingredienten bij inzaten en ik nam dus aan dat het een compleet af te braden konijn was, of zitten de ingredienten er los bij en moet je dat zelf doen???
Want dan kan Cailin ook s ff konijn en reevlees proefen, dat lag er ook , maar ook met ingredienten.
Door Lizzy
#428374
James schreef: Lizzy: Konijnkarkas? Die verkopen ze toch met alles erop en eraan? De poten worden wel apart verkocht, maar die zijn nog duurder per kilo dat gewoon konijn....
Volgens mij is dat de rug en ribbenpartij en kop. Maar je zou de konijnenslachterij die zichzelf hier op Barfplaats heeft gezet kunnen contacten (die heeft iedere vrijdagmiddag verkoopdag voor particulieren, ook voor barfers).
Door James
#428981
Lizzy, weet je toevallig ook waar die konijnenslachterij zit?

Ik kan trouwens sowieso geen slachterijen vinden in de buurt van Den Haag. Het leek me dat je het het verst en goedkoopst bij een slachterij kan halen. En met mijn nieuwe vrieskast op komst... ;D Alleen zijn ze dus niet te vinden hier in de buurt.
Wel gehoord van een kalkoenenslachterij in het Westland, maar als ik er op zoek kan ik niets vinden... :-\

O ja, mijn vriendin had ook al aangegeven wel een konijntje te willen slachten. Ze woont boven een islamitische slagerij en die man wil haar wel even helpen. Maar daar ben ik dan zelf een beetje te hypocriet voor. Dan moet ik dus zelf het konijntje aanleveren. Ik kan via de diertotaalgroothandel redelijk goedkoop aan konijn komen.... Maar als ik dat konijntje in mijn hand heb dan geloof ik nooit dat ik het nog afgeef voor de slacht... Volgens mij wordt dat een drama dus dan heb ik vooralsnog maar even afgewezen. Ik ga ver voor mijn beesies, maar ik wil 's nachts nog wel kunnen slapen...
Door Lizzy
#428992
James schreef: Lizzy, weet je toevallig ook waar die konijnenslachterij zit?
Hier: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=12651
Ik kan trouwens sowieso geen slachterijen vinden in de buurt van Den Haag. Het leek me dat je het het verst en goedkoopst bij een slachterij kan halen. En met mijn nieuwe vrieskast op komst... ;D Alleen zijn ze dus niet te vinden hier in de buurt.
Wel gehoord van een kalkoenenslachterij in het Westland, maar als ik er op zoek kan ik niets vinden... :-\
De bovenstaande is in Someren... ook niet echt om de hoek want dat is vlak bij Eindhoven en da's 1 uur en 30 minuten rijden.... Je kunt ook hele konijnen kopen bij (maar al wel dood) : http://www.diervoeding.com/index.php?load=8. Geen idee wat de prijzen zijn.

Kalkoenslachterij weet ik niet.
O ja, mijn vriendin had ook al aangegeven wel een konijntje te willen slachten. Ze woont boven een islamitische slagerij en die man wil haar wel even helpen. Maar daar ben ik dan zelf een beetje te hypocriet voor. Dan moet ik dus zelf het konijntje aanleveren. Ik kan via de diertotaalgroothandel redelijk goedkoop aan konijn komen.... Maar als ik dat konijntje in mijn hand heb dan geloof ik nooit dat ik het nog afgeef voor de slacht... Volgens mij wordt dat een drama dus dan heb ik vooralsnog maar even afgewezen. Ik ga ver voor mijn beesies, maar ik wil 's nachts nog wel kunnen slapen...
Ja, dit zijn persoonlijk dingen die ik drie keer niks vind. Ik ga geen levende dieren laten slachten voor mijn honden. Hypocriet? Ja, misschien wel..... Maar bij mijn zou zo'n levend konijntje direct in een hokje in de tuin komen waar hij z'n oude dagje mag slijten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door