Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#426205
Annieke schreef: Ja... dus ik blijf gewoon maar proberen om haar naast de brokken zoveel mogelijk 'verse' dingen te geven, geen bot in ieder geval want dat gaat niet samen.

Weet iemand wat voor vlees ik 'cold turkey' kan geven, en of ik af en toe een brokkenmaaltijd mag vervangen door een groentemixje?

En als ik een vast inkomen heb gevonden kan ik altijd nog kijken of het loont (qua geld en ruimte) om haar een paar dagen helemaal op kvv te zetten.

Ik hou vol! ;D
Je kunt wel botten geven maar ik zou in eerste instantie zeker niet verder gaan als kippennekken. Dus een maaltje pens + groente + kippennekje of kopvlees + groente + kippennekje of een hele rauwe sardien: altijd lekker!
Door Annieke
#426277
oké, top! ;) Ik zal eens op Barfclub kijken. :)

Is het mogelijk om m'n ingrediënten in de koelkast te bewaren als ik ze op de dag van aankoop gebruik? Daar heb ik waarschijnlijk net iets meer ruimte, voor 't geval de vriezer vol zit.
Door Annieke
#426407
Toppie, dan gaat ik lekker af en toe (2 x per week?) een maaltijd of een dag vers geven! Jippie! ;D

Bedankt voor het meedenken allemaal, zo zijn we er toch nog uitgekomen! 8)
Door Nelly
#426417
En als je ouders zien dat je hond er veel beter gaat uitzien, minder hoeft te poepen en bijna nooit meer naar de DA hoeft, draaien ze misschien wel bij, wie weet! :D
Door Sofie
#428191
Wel spijtig dat je ouders niet instemmen....ggrrr...ouders kunnen soms lastig zijn... ;D

Wat ik had gedaan bij mijn ouders: ik heb diegene 'aangepakt' die het voor het zeggen heeft.
Ik heb allerlei dingen afgeprint (vergelijkingen tussen brokken en vers vlees), meer info over vers vlees,...
Heb voorstellen gedaan, prijsvergelijkingen opgegeven,...

Hier moet het altijd via deze weg gebeuren om mijn vader goed op de hoogte te stellen.
Door Annieke
#428476
Dat is ook nog een optie idd... Alleen hebben mijn ouders niet echt de neiging om hele lappen tekst te gaan lezen over iets waar ze al een beslissing in hebben genomen. Vooral m'n vader, die heeft echt zo iets van; doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. (lees: hou 't maar bij brokken, lekker makkelijk.) ::)

Ik ben wel leuk in de supermarkt aan het kijken naar dingen die ik Luna kan geven, want ik ben toch van plan om haar op z'n minst twee keer per week een dag vers te geven. Dan haal ik m'n ingrediënten wel op de dag van gebruik, zodat ik ze in de koelkast kan leggen (meer ruimte) maar dan heeft ze toch af en toe een gezond dagje! ;D

Vrijdag ga ik 's op de markt koekeloeren... ;)
Door tieneke
#428549
Bij de C1000 kan je smuldier kopen ;)
Dus wat let je om iedere dag vers te geven ;D
Is nog altijd stukken beter dan welke brok dan ook ;)
Door Cindy de Wolf
#428563
En een klein vrieskistje op je eigen kamer? Carnibest kan je zo een 3 dagen in de koelkast houden. Ik leg altijd 4 rollen onderin en 's avonds leg ik het eruit voor de volgende dag. En inderdaad bij de C1000 kan je smuldier kopen. Wij hebben zelf 2 vrieskasten en 1 vrieskist voor de honden en dan onze eigen combi amerikaande koel/vriescombinatie en ook onze energierekening is eigenlijk niet gestegen dus dat zou het niet mogen zijn. Misschien te weinig voorschot aan het energiebedrijf tenslotte zijn de belastingen schrikbarend gestegen ???

Cindy
Door Annieke
#428944
Ik heb in de Albert Heijn al geken voor versvlees, daar alleen rodi. Compleet is dan € 1,27. Ik ga natuurlijk ook nog bij de C1000 kijken, maar blijft het probleem van weinig tot geen vriezerruimte. En als ik een klein vrieskistje bij wil kopen, ben ik zo weer 100 euro kwijt en dan ben ik dus blut... ::)

Dus ik wacht nog ff tot ik een vast inkomen heb, ben druk aan het solliciteren en heb morgen een gesprek bij een kledingzaak. Duimen maar! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door