Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door valessie
#421708
zijn hier ook mensen die hin hond levende kippen of hazen bijvoorbeeld geeft? ik heb al meerdere malen van mensen gehoord dat hun hond wel is een kippetje pakt of konijntje? zijn hier ook mensen die dat doen? ik ben benieuwd. ik ga geen levende kip in mijn achtetuin gooien maar als je bijv op een boerderij woont lijkt me dat ni eens zo raar.
Door geer
#421713
Nee, dat doe ik niet. Mijn honden leven niet in het wild, mijn honden leven bij mij in huis...en in een drukke maatschappij. Mijn honden hoeven hun eigen kostje niet te vangen; dat doe ik voor ze. Niet alleen vind ik het totaal onnodig voor het prooidier, ook wil ik niet dat mijn honden achter alles wa beweegt aangaan omdat ze het een smakelijk hapje vinden.
Door tieneke
#421715
Wij wonen ook op een zeer grote boerderij en hebben dus heel veel ruimte voor kippen etc.
Het enige wat hier los rondloopt zijn de vele kippen van de buren die een graantje van de paarden komen mee pikken of Josephine de zeer grote kalkoen ook van hiernaast.
Volgend jaar wil ik kippen gaan aanschaffen maar om deze aan mijn honden te voeren terwijl ze levend zijn...nou ik sla even over he ;)
Er zijn hier in het verleden meer discussies geweest over het voeren van levende dieren,ik blijf het niet correct vinden in ieder geval....het maakt mij misselijk :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 13 nov 2005, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#421722
Mijn ervaring is dat ze het eerst doden en daarna opeten.
Ik geef geen levende dieren maar als wij een vakantiehuisje midden in de duinen hebben, willen ze wel eens per ongeluk een konijn killen.
Een van mijn hondjes eet het ook als voedsel.
Ik ben er niet voor en ben er niet echt blij mee :-\
Door 202spots
#421724
Ik denk dat er wel is over heel prooidier voeren word geschreven....maar dan is de konijn of gevogelte al dood wanneer het aan de hond word gegeven.

Alleen wanneer ze het ZELF hebben gevangen,dan mogen ze het van mij ook op eten...is dat eigenlijk alleen nog maar met 2 verdwaalde duiven gebeurd. :-\
Maar ik ga echt geen levende kippen of konijnen op 't menu zetten.
Door valessie
#421735
ja tis misschien een rottig gezicht ik zou ook geen konijntje in mijn tuin gooie maar mocht ik op een boerderij aan het bos wonen en ze pakken is een watrhoentje of een haas mogen ze dat wel opeten. wij mensen vinden veel zielig maar als we het puur over de hond zelf hebben? dan is dat denk toch wel meer dan normaal. hebben jullie de kangal op het nieuws gezien in afrika? daar bewaken ze de kudde en moeten ze toch aan hun eigen eten komen. dus ik denk als ze dan is een haasje tegenkomen dat ze die dan toch lekker opeten.
Door tieneke
#421736
202Spots schreef:
Maar ik ga echt geen levende kippen of konijnen op 't menu zetten.
Hier was afgelopen week een grote kip van de buren verdwaald,de kip liep de voortuin in..en hierna de zijtuin waar Tinus en Tara al stonden te likken :o
De kip probeerde over het hek te springen wat gelukkig niet lukte....de nollebakmonsters stonden haar al op te wachten :P :P
Hierna vluchtte het kreng mijn huis in,na heel veel moeite had ik haar te pakken :P
Met gierende hartkleppen heb ik Chickie over het draad gegooid...de honden dachten volgens mij:jammmerr :P
Ik moet er niet aan denken dat ze hem te pakken hadden genomen :-X
Door valessie
#421737
o en sorry als ik een oude discussie naar boven haal maar ik kijk nog maar een paar maandjes mee en ben wel alle oude dingen aan het lezen maar om nou een berichtje te plaatsen bij een topic uit bijv 2003? :-\
ik denk ni dat er dan nog iemand meeleest ik heb het topic nog ni gezien er is ook zoveel te lezen!!!! ;D
Door tieneke
#421742
valessie schreef: ja tis misschien een rottig gezicht ik zou ook geen konijntje in mijn tuin gooie maar mocht ik op een boerderij aan het bos wonen en ze pakken is een watrhoentje of een haas mogen ze dat wel opeten. wij mensen vinden veel zielig maar als we het puur over de hond zelf hebben? dan is dat denk toch wel meer dan normaal. hebben jullie de kangal op het nieuws gezien in afrika? daar bewaken ze de kudde en moeten ze toch aan hun eigen eten komen. dus ik denk als ze dan is een haasje tegenkomen dat ze die dan toch lekker opeten.
Gisteren middag liepen onze nollebakmonsters heerlijk los achter het huis...waar ook vele herten etc lopen ,dus altijd opletten!
Ik hou ze altijd strak bij mij,ik wil pertinent niet dat ze achter iets van wild aan gaan!
Door valessie
#421781
ja dat geld ook voor mij want als ze eenmaal een levend iets hebben gevangen en opgegeten kan ik geen gezellige boswandeling meet met ze maken ik denk niet dat andere hondeneigenaren en wandelende gezinnen het fijn vinden om mijn honden een haasje te zien verscheuren :-\
ik heb het wel is gezien toen ik aan het paardrijden was zag ik 2 rotweilers achter een haas aan gaan het beestje was ze gelukkig te snel af
Door Truus
#421783
Dat konijn wat ze zelf hadden gekild, heeft Mila zelf opgeten. Het lag daags erna nog in de duinen en we waren haar kwijt, ze nam de prooi mee naar het huisje en begon heerlijk te peuzelen. Eigenlijk vond ik het een prachtig gezicht, dit is echt barfen en ik heb het haar niet hoeven leren...het ging vanzelf.
Door conleeuw
#421795
Bij mij hebben ze nog nooit een prooidier gevangen, gelukkig ook niet op wandeling. Ik denk dat als ze een konijn zullen vangen, dat ik als eerst het beestje zal confisceren, en dan later thuis te eten zal geven, ik redeneer zo: Als ze het meteen mogen opeten, dan ben ik bang dat ik het zo aanmoedig, ik kan er naast zitten, maar met windhonden weet je maar nooit. De fokker van Jazz heeft drie Deerhounds, en die vangen buiten tijdens de wandeling muizen en vreten die ook meteen op, het is wel zo dat ze ook de kippen van de buurman hebben doodgebeten, en zoveel mogelijk naar binnen hebben gewerkt, ook zijn eigen show kippen zijn die kant op gegaan (goede barf maaltijd) de eenden van de buurman dezelfde..... en ik weet dat er ook nag een ander incident was, maar kan niet meer precies voor de geest halen wat dat ook al weer was. Dus als ik zijn verhalen hoor, denk ik, als je ze zou aanleren om te jagen, doden en opeten, hoe ga je ze dan aan hun verstand brengen dat de showkippen van de buurman niet deel van hun Barf maaltijd uitmaken, ok, je kan zeggen, moet buurman maar zijn kippen bij zich houden, maar je eigen legkippen dan? en geloof me maar, ze komen altijd wel eens perongeluk in een kippen hok, of over de muur (deerhounds kunnen erg goed springen) bij de buren. Wij hadden vroeger een Border Collie die kippen doodbeet, tien tallen heb ze doodgebeten, niet alleen voor het opvreten, maar ook voor de lol. Dat hield dus in dat zij nooit alleen buiten kon zijn, jammer
Dus ik pass, ook vindt ik het onnodig lijden voor de prooidier. Kijk als ze een keer op de veluwe iets achterna zit en te pakken krijg, dat is dan jammer. Maar ik zal er persoonlijk niet voor kiezen. ;)
Door Daisy75
#421822
Ik zou dit dus nooit doen en nooit willen....
Mijn honden zouden wel willen hoor d emonsters, maar nix dr van alles wat ze hier krijgen is al dood.
Ze hebben ooit eens een kat doodgebeten samen, nou vreselijk hoe ze er op stonden te kauwen, en eer ik dat diertje uit die bekken had van ze...ohhh brrrr moet er niet meer aan denken.
Kayleigh mijn teef heeft ook een keer levende shoarma gevangen....(een schaapie) maar die heb ik gelukkig nog op tijd kunnen redden uit die rot bek van dr.....och arme ziel ik moet er niet aan denken aan als ze em wel had dood gebeten...nu kwam het schaapje ervanaf zonder kleerscheuren, dit omdat ze een dikke wollen vacht had...en ik er snel bij was...

nee geen levende dieren hier brrrr vind alle dieren lief dus nee
Door Sofie
#421836
Zou ik nooit-never doen!!!
Ik wil zowiezo al niet dat LAdy achter dieren aanloopt...ziet dat ze dan ineens achter mijn eigen konijntjes gaat lopen.... :o
Nee, mijn hartje zou het trouwens niet aankunnen...
Wat ze wel eens heeft gedaan is een duif gedood. Deze was echter wel al gewond en doordat ik even niet goed oplette had ze de duif reeds vast... :(
Door Lizzy
#421882
Dit past in mijn ogen totaal niet in de filosofie van het zelf samenstellen. Ergo, het geeft het zelf samenstellen een rare draai en deze komt zeker niet de acceptatie aan de buitenwereld ten goede.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door