Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#422026
Wat voor pens Corine gebruikt, zouden we haar zelf moeten vragen. Ik weet wel dat haar bedrijf onder controle van de VWA staat (het vroegere RVV) en dat er dus in haar spullen absoluut geen risicomateriaal zit.
Door geer
#422029
Peet schreef: Wat voor pens Corine gebruikt, zouden we haar zelf moeten vragen. Ik weet wel dat haar bedrijf onder controle van de VWA staat (het vroegere RVV) en dat er dus in haar spullen absoluut geen risicomateriaal zit.
Maar dus ook geen vuile pens dan?
Door Lizzy
#422123
Ik heb het natuurlijk niet over alleen Carnibest maar alle merken versvlees! Bibi zou ook ruime hoeveelheden vuile pens gebruiken en Rodi pens beweerd ook vuile pens te zijn. Dus ik ben werkelijk heel benieuwd hoe dit zit.
Door geer
#422166
Ja, tuurlijk geldt het voor ieder merk versvlees! Alleen dacht ik er toevallig aan omdat ik altijd loop te worstelen met die plakkerige papiertjes in de CB zakken ;D
Door Lizzy
#422226
Tot zo ver weinig antwoorden he Geer......!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 14 nov 2005, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#422230
Mmmmja....eigenlijk best wel een beetje. En de Turken aan de andere kant helpen ook niet echt mee ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#422235
geer schreef: Ah, oke, ik vroeg het me ondermeer af omdat in de Carnibestzakken sinds een tijdje papiertjes zitten met 'niet geschikt voor menselijke consumptie'. Wordt daar dan mee bedoeld "niet lekker, bespaar je de moeite van het bakken'', of "afgekeurd menselijk vlees, dus risico voor de menselijke gezondheid"? Dat eerste dus, neem ik aan..
Nope, geen van beiden. Gewoon een wettelijke verplichting dat zodra je het voor een dier gemaakt hebt dat je erop moet zetten dat niet geschikt is voor menselijke consumptie. Officieel hoort het op de verpakking zelf te staan, ook om misverstanden met huisgenoten te voorkomen die er per ongeluk van zouden eten en er misschien ziek van worden.
Door geer
#422237
Angelique schreef: Nope, geen van beiden. Gewoon een wettelijke verplichting dat zodra je het voor een dier gemaakt hebt dat je erop moet zetten dat niet geschikt is voor menselijke consumptie. Officieel hoort het op de verpakking zelf te staan, ook om misverstanden met huisgenoten te voorkomen die er per ongeluk van zouden eten en er misschien ziek van worden.
Oh ja, dat kan ook nog.. Liever dat dan erop zetten "Dit product door en door verhitten" voor het geval iemand het op brood wil smeren ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#422254
geer schreef: Oh ja, dat kan ook nog.. Liever dat dan erop zetten "Dit product door en door verhitten" voor het geval iemand het op brood wil smeren ;D
Breng de Brusselaars nou niet op ideeën hé :-\ ;D
Door Lizzy
#423346
Hitam schreef: LRM mag alleen gebruikt worden in voeding die verhit wordt. Dus niet in rauwe voeding. Daar mag alleen materiaal in dat voor menselijke comsumptie is goedgekeurd. En dus ook geen vuile pens.
Hee hoi Tannetje, ik zou toch erg graag willen weten wat voor pens er dan in kvv wordt verwerkt.... Als het schone pens is, dan vraag ik me wel af wat de toegevoegde waarde nog is van pens in kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door