Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#2255
Had je wel het water weggezet? Ze mogen ca. 2 uur lang niet drinken als ze botten hebben gegeten.
Gisteren hadden onze honden stukken lamsrib (scharretjes ofzoiets?)
en de golden was eerder klaar met eten dan de Heidewachtel.
Die ging daarop heel erg schrokken en heeft zelf 2 grote stukken -nagenoeg zonder de kauwen- doorgeslikt.
Gisterenavond hebben ze nog wel yoghurt, groente en havermout gegeten.
Vanochtend hebben ze allebei goed gepoept, maar de heidewachtel gedraagt zich wel vreemd;

vanochtend at ie gras (kleine miniscule sprietjes) en wilde NIET eten; geen boterham-geen kip - geen yoghurt- geen stukje haring - he-le-maal NIKS.

hij is ook niet op zijn gemak.. en zijn maag /darm maakt veel lawaai.
ZOu hij last hebben van die stukken die hij gisteren naar binnen geschrokt heeft?


ik houd het nog even in de gaten voordat ik naar de DA wil -ik wil nl nu nog even niet de discussie aangaan of je nou wel of niet moet barfen.. en ze gaan er zeker over zeiken als zijn maag vol zit ofzo.

OVERIGENS@! hoorde ik dit weekend weer dit verhaal van een slager; wanneer je botten te eten geeft; die zich verzamelen in de darm als een bal en dat moet operatief verwijderd worden..
hoe komen ze daar nou toch bij!!
Door Ink
#2256
Had je wel het water weggezet? Ze mogen ca. 2 uur lang niet drinken als ze botten hebben gegeten.
Het waterverhaal klinkt logisch. Schijnt alleen in de natuur (ook) niet zo te werken. Voor een 'beginnende' ex-brokkenhond misschien OK, maar een geoefend exemplaar mag rustig wat drinken. Ja, geen 5 liter achter mekaar natuurlijk. Om helemaal eerlijk te zijn ... wist ik veel ... Sam heeft vanaf dag 1 botten gegeten en ook daarna gedronken. ALS ik de waterbak al had weggehaald (2 keer ofzo) liep hij naar de vijver of een plas regenwater. Blijkbaar krijgt hij een zoute/vette bek van die dingen.
Dus ... misschien kan het geen kwaad om het water weg te halen, maar je hoeft ook niet gelijk 112 te bellen als hond wel even een lekker slokkie neemt.
Door sylvia
#2257

Het waterverhaal klinkt logisch. Schijnt alleen in de natuur (ook) niet zo te werken. Voor een 'beginnende' ex-brokkenhond misschien OK, maar een geoefend exemplaar mag rustig wat drinken. Ja, geen 5 liter achter mekaar natuurlijk. Om helemaal eerlijk te zijn ... wist ik veel ... Sam heeft vanaf dag 1 botten gegeten en ook daarna gedronken. ALS ik de waterbak al had weggehaald (2 keer ofzo) liep hij naar de vijver of een plas regenwater. Blijkbaar krijgt hij een zoute/vette bek van die dingen.
Dus ... misschien kan het geen kwaad om het water weg te halen, maar je hoeft ook niet gelijk 112 te bellen als hond wel even een lekker slokkie neemt.
die van mij krijgen 1x in de week ribben of vleugels en ik laat het water gewoon staan,ik moet zeggen dat ze er ook niet echt uitzonderlijk van gaan drinken.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 09 jul 2003, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door