Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#419143
Angelique schreef: Jep, ben er ook heel blij mee. Als ze nou ook nog op de hoek van de straat zaten was ik helemaal blij. ;D (ribjes komen uit Rotterdam LOL)

Oh ja, heb tegenwoordig ook gratis zalm :P
tsssssss, ik heb ook gratis vis (welliswaar alleen de koppen en graten maar het begin is er ;D)
Door Erna
#419149
Wij hebben het geluk dat we b.v. vis al gratis krijgen Met 10 hooligans in huis scheelt dat enorm. We nemen alles wat we kunnen krijgen aan zalmkoppen en delen dat weer met andere mensen.

Kopvlees en runderhart scoren we bij de lokale slager voor een heel zacht prijsje (1 euro per kilo) en het overschot hiervan wordt ook weer door gedistribueerd naar andere barfers.

De andere benodigdheden zijn ook niet al te duur en daardoor voeren wij eigenlijk heel erg goedkoop. Het enige wat duur is zijn de groentes en het fruit. Gemiddeld gaat hier toch wel zo'n 24 kilo groente en 6 kilo fruit per maand doorheen.

Gemiddeld genomen zijn we per hond ongeveer 12 euro per maand kwijt afhankelijk van het seizoen (groente is in de zomer goedkoper).

In eerste instantie kregen we de overtollige groente en fruit van de supermarkt gratis maar dat was me toch een beetje te intensief qua werk. Nu kopen we het op een tijdstip dat ons uitkomt en dus is het wat duurder.

Onze honden wegen tussen de 20 en 30 kilo. Per dag gaat er ongeveer 5 kilo voer door.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#419166
herder_lover schreef: tsssssss, ik heb ook gratis vis (welliswaar alleen de koppen en graten maar het begin is er ;D)
Haha, en jij dacht dat ik hele zalmen kreeg. Helaas (nou ja) alleen kop met staart :D wel door een blinde gefileerd ;D
Door herder_lover
#419181
Angelique schreef: Haha, en jij dacht dat ik hele zalmen kreeg. Helaas (nou ja) alleen kop met staart :D wel door een blinde gefileerd ;D
oke zover ben ik nu ook :) nu nog de rest hahahaa
Door Helen
#419201
Ik ben iets duurder uit omdat ik geen ribben voer maar wel schapen en geitenvlees. Niet veel, maar wel wat. Verder heb ik kiponderdelen soms gratis, maar anders voor 1 E de kilo. Ik kocht tot voor kort sardientjes, maar ga proberen of Kuma zalm lust. Balou heeft even een 'ik moet kotsten van vis fase'. Gek genoeg duurt dat een paar weken en daarna lust ze weer vis. Als Kuma zalm lust, moet ik ff zoeken of ik ook aan gratis zalmkoppen kan komen. Want ik heb er nu 3 van 750g per stuk en ik moest er 2.50 voor betalen... Nou ja, ook niet heel duur. Verder voer ik hele prooidieren van 2E per kg.
Voor Balou kochten we vroeger ook kwartels en parelhoenders. Nu we er een grote hond bij hebben kopen we dat af en toe in de uitverkoop als afwisseling. Een goed adresje voor runderkopvlees in de buurt van Utrecht zoek ik nog.
O ja organen koop ik her en der bij een slachterij als ik ergens in de buurt ben. Daar betaal ik nooit veel voor.
GF mixen geef ik niet meer. Balou gaat er vreselijk poep van vreten. Nu ik geen GF meer geef, vreet ze vrijwel geen poep meer. Kuma krijgt af en toe nog Carnibest. Daar zit wat GF in. Verder snoepen ze alleen af en toe wat fruit mee.
Door Kynida
#419222
Zoooo, jij bent goed zeg, met 8 honden voor zoooo weinig geld. Moet nog zien of ik dat ooit voor elkaar krijg, je woont zeker niet toevallig in de buurt van Emmen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door