Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#418023
heb helaas een kliko (sorry de pendaalemmer is niet groot genoeg voor die grote slokop die ik heb). Brokjes en brood vind ik nog onschuldig, hij heeft me gisteren de trapper van de hometrainer opgegeten >:( >:( >:(.

Gelukkig heeft hij twee jaar geleden het vergiftigde vlees in het park laten liggen. Ik moet er niet aan denken wat had kunnen gebeuren. Ben blij dat het vergif blijkbaar stonk, want die twee andere hondjes hebben het helaas niet gered. :'(
Op zo'n moment kun je beter geen alleseter hebben.
Door herder_lover
#418742
Dara eet ook veel, maar ze laat nu ook meer en meer staan of kijkt mij aan van "mag dat?" Nee natuurlijk niet ;D
Maar ook zij heeft een tijd terug gif gegeten en ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze het egred heeft omdat ze gewoon een andere zuurgraad in haar maag heeft dan de andere beesies die er wel aan dood gegaan zijn. Tsja bewijs heb je niet, maar mijn gevoel wel ;D
Door dazz
#444808
Hannes eet ook alles wat los en vast zit, alleen geit wil hij deze ene keer wel en de andere keer niet. O ja en lever vond hij eerst wel lekker en nu niet meer. Zelfs de levertjes van de kippenruggen laat hij liggen. Brokjes zijn nog steeds lekker en vooral die van de kat natuurlijk ;D En dan vaatdoeken en papieren zakdoekjes, ook erg lekker. Karton, speelgoedsoldaatjes, afstandsbedieningen... Laten we het maar op de leeftijd gooien, men zegt dat een hond na ongeveer twee jaar wat rustiger wordt. Nog een klein jaar te gaan dus... Gewoon aandacht vragen op de verkeerd manier.
Vooral krentenbrood vind hij erg lekker! Hij zit altijd te azen op krentenbollen die de kinderhandjes bij ons thuis argeloos ergens in de lucht laten zweven om ze vervolgens snel te jatten....
Door Thunder
#449201
Twister moet totaal niets hebben van 'commerciële' hondensnoepjes. Alleen dingen zoals gedroogde long of gedroogde pens is hij dol op! Verstandig ventje!! ;D
Door *wendy*
#449243
Thunder schreef: Twister moet totaal niets hebben van 'commerciële' hondensnoepjes. Alleen dingen zoals gedroogde long of gedroogde pens is hij dol op! Verstandig ventje!! ;D
5 februari neem ik een mergpijpje van Markies mee, eens kijken of het klopt wat je zegt ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op wo 21 dec 2005, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#449291
pippy schreef: 5 februari neem ik een mergpijpje van Markies mee, eens kijken of het klopt wat je zegt ;D
Hééé,geen rommel meebrengen hè! ;D
Alleen lekker gezonde dingen!!! ;)
Door Jojo
#452505
Humpiedumpie hier is als een blad aan de boom omgeslagen sinds hij is gecastreerd is :-\
Eerder nam hij ook nooit geen snoepjes aan van anderen, zelfs voor mij was het moeilijk hem te belonen want 8 vd 10 keer keek hij na een click wel op maar draaide zn kop weer ongeinteresseert weg als hij rook wat de beloning was :(
Wat dat betreft is het super dat hij nu alles uit de kast haalt voor een snoepje, het traint stukken beter! ;D
Ook met eten is hij niet meer zo´n pietlut en alles wat ik hem voorschotel gaat nu gewoon direct naar binnen.
Alleen kluiven zoals die buffelhuid dingen enzo moet hij niet, als pup kon hij die nog wel waarderen. Carnibest heeft nu ook allerlij van die dingen dus ik dacht, ik bestel eens zo´n met gedoogde pens gevulde buffelhuid kluif mee, maar daar weet hij nogsteeds geen raad mee, hij vind het wel interessant stinken maar doet er verder helemaal niets mee, terwijl hij zn nylabones nog steeds helemaal geweldig vind ???
Door bloemetje
#452549
klinkt hier wel bekend ;D

Of dat nou met gezond willen eten te maken heeft :-\. Dat is niet de drive voor mijn hond denk ik...

Hij heeft een heerlijk kerstdiner van me gehad. Runderpoulet.
Ik had er een broodje bij gedaan voor de vulling. Die at meneer dus niet op...
Koekjes neemt hij ook vrijwel nooit aan van iemand anders.
Door Borke
#452652
Borke eet bijna geen commercieel spul meer, zelf fabriekmatig gedroogde pens (zonder toevoegingen) laat hij liggen.
Maar een stukje brood of een paar hondenbrokken, dat is toch nog steeds een grote delicatesse voor hem.
Door peerle
#453350
brokjes heb ik nog niet geprobeerd, maar het is wel zo dat Lucy sinds ze BARFt, een stuk minder van de grond eet. Soms doet ze het wel, en dan vooral achter mijn rug, maar grote hopen brood of spaghetti ? niet geïnteresseerd. Onlangs kreeg ze ook een koekje aangeboden (een nic-nacske) van een mevrouw met een hondje maar ze moest het niet hebben. Daar ben ik wel blij mee, ik zou ook niet willen dat ze al te veel koekjes en brood en andere deegwaren eet, het zou immers heel erg aan haar tanden plakken en niet oplossen zoals in onze mond omdat honden geen verterende enzymen in hun speeksel hebben.
Door judith1967
#453631
Mijn honden zijn ook net kliko's.die hebben totaal geen voorkeur,nou heb ik ook nog niet alles uitgeprobeerd,maar ik denk dat ze echt wel een hoop zullen eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door