Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joshii
#408654
Bij ons in het dorp hebben wij een bezorgslager. Je doet je bestelling telefonisch of online en vervolgens wordt het keurig thuis bezorgd. Super handig!
Nu was ik eens een beetje op die site aan het kijken wat ie heeft en zag dat ze "kalfs broeipoten "verkopen, en ook kalfsbotten.
Weten jullie wat broeipoten zijn?
( ik kan de man morgen natuurlijk even bellen , maar ik wil het nú weten ;D)
Verder hadden ze ook kalfs- en runderstaart, mag ik dat Nuka gewoon geven?

Ook hebben ze runderlever en runderleverLAPPEN, wat is het verschil??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#408669
Noukie schreef:

Ook hebben ze runderlever en runderleverLAPPEN, wat is het verschil??
Aan 1 stuk en in lapjes gesneden ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#408683
Ik kan niet anders verzinnen dan botten om bouillon van te trekken. Ook gezien de prijs kan dat aardig kloppen.
Die hoef je dan niet aan je hond te geven, veel te hard waarschijnlijk.
Door Joshii
#408688
Het is inderdaad heel goedkoop.
Ik dacht in eerste instantie ook aan botten om bouillon van te trekken, ( bij de runderbotten staat dat er ook bij) maar omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen kalfsbotten en broeipoten vroeg ik me af of het misschien niet toch iets heel anders was.

Maar kalfsstaart, mag ze dat hebben?
Door Lizzy
#408842
Noukie schreef: Het is inderdaad heel goedkoop.
Ik dacht in eerste instantie ook aan botten om bouillon van te trekken, ( bij de runderbotten staat dat er ook bij) maar omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen kalfsbotten en broeipoten vroeg ik me af of het misschien niet toch iets heel anders was.

Maar kalfsstaart, mag ze dat hebben?
Ja, kalfsstaart mag. Hoewel deze botten wel op het lijstje staan van botten die een heel enkel keertje problemen geven. Sommige honden denken 'm in 1 keer in te kunnen slikken ::). Dus blijf er vooral bij!
Door Joshii
#408893
Nuka is gelukkig geen schrokker, maar erbij blijven doe ik altijd ;)

Nog even over die broeipoten....zou dat net zoiets zijn als de kalfs zandbenen waar Rottiefreak het in een eerder topic over had?
Door Joshii
#408912
Ik heb net een mailtje van de slager gehad, de broeipoot is de hele poot van het kalf en gekookt.

Niet geschikt dus, dat weten we dan ook weer :)
Door conleeuw
#408929
Noukie schreef: Ik heb net een mailtje van de slager gehad, de broeipoot is de hele poot van het kalf en gekookt.

Niet geschikt dus, dat weten we dan ook weer :)
he weer wat geleerd ;D
Door conleeuw
#408957
Noukie schreef: Ik heb net een mailtje van de slager gehad, de broeipoot is de hele poot van het kalf en gekookt.

Niet geschikt dus, dat weten we dan ook weer :)
nu ben ik natuurlijk ook nog nieuwschierig, wat doen men dan met zo'n poot? Waarvoor gebruik je het, wat kan je ermee? Ik bedoel, als ie al gekookt is? ??? geef je hem koud aan de gasten om te eten? of?
Door Peet
#409030
conleeuw schreef: nu ben ik natuurlijk ook nog nieuwschierig, wat doen men dan met zo'n poot? Waarvoor gebruik je het, wat kan je ermee? Ik bedoel, als ie al gekookt is? ??? geef je hem koud aan de gasten om te eten? of?
Of even opwarmen, als snackje bij de tv....tenminste niet zo kinderachtig als die kipdrummetjes... ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door